تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

امام جمعه ایلام: مشارکت حداکثری در انتخابات سد بازدارنده در برابر دشمنان نظام و ملت است

امام جمعه ایلام: مشارکت حداکثری در انتخابات سد بازدارنده در برابر دشمنان نظام و ملت است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات سد بازدارنده در برابر دشمنان نظام و ملت است، گفت:

مردم همواره ثابت کرده اند که در لحظه های سخت پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ” اله نور کریمی تبار” نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس، اظهار کرد: شخصیت شهید مدرس برای کسانی که می خواهند وارد عرصه داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند و کسانی که می خواهند رای داده و نماینده را انتخاب کنند، الگو است.

وی با بیان اینکه شهید مدرس برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز الگو است که چگونه قانون را تصویب کنند، افزود: انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سرنوشت ساز است، در نظام جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی، از شان و منزلت ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و مسئولیت قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت مجلس شورای اسلامی می فرمایند که “مجلس مرکز قانون گذاری است، قانون یعنی جاده ای که باز می شود تا مسئولان اجرایی از آن جاده عبور کنند و مجلس ناظر بر دولت است، مجلس نماد مردم سالاری دینی، اقتدار ملی و حاکمیت سیاسی مردم است”.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد با تدوین قانون و نظارت بر اجرای آن توسط دستگاه قانونگذار حل شدنی است، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گشودن گره مشکلات جامعه، نقشی تاثیرگذار دارند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات پیش ور از حسایست ویژه ای برخوردار است، ابراز کرد: دشمن تلاش زیادی کرد تا با خیال خام خود با ایجاد فتنه در سال ۱۴۰۱ نظام اسلامی را سرنگون کند اما در نهایت با عجز و ناتوانی خود پی برد و اقرار کرد اما این دشمن طبیعتا آرام نخواهد نشست و در هر زمان و هر مکانی که بتواند نیش زهر آلود خود را بر پیکر نظام و ملت وارد خواهد کرد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق رای در مقیاس جهانی و نظام بین الملل، بهترین شاخص برای مقبولیت حاکمیت است، گفت: پشتیبانی مردم از نظام اسلامی مهم ترین مولفه و بهترین ابزار برای ایفای نقش بازدارنگی در برابر دشمنان نظام و ملت است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: جمهوری اسلامی امروز به عنوان بازیگری قدرتمند در جبهه مقاومت، نقش اصلی در تعیین نقشه جدید سیاسی غرب آسیا ایفا می کند و این برای استکبار جهانی دردناک و غیر قابل تحمل است و تلاش می کند نقش جمهوری اسلامی را در دنیا و منطقه کم رنگ کند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سازندگی، فناوری و اقتصادی به رغم تحریم های همه جانبه دشمن، به عنوان یک الگو برای کشورهایی که در برابر استکبار جهانی می ایستند و آزادیخواهان جهان، یک الگوی مقتدر و با عزت است.

امام جمعه ایلام گفت: دشمن تبلیغات گسترده ای انجام خواهد داد تا مشارکت مردم را در پای صندوق های رای کاهش دهد و انتخابات را تحریم کند، دشمن می داندکه آمریکا و اسرائیل انتخابات را تحریم کنند، تاثیری ندارد و تلاش می کند که چنین سخنی از زبان کسانی مطرح شود که مردم احساس کنند که غمخوار و از آنها هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: کسانی که ناخواسته بلندگوی استکبار شده اند و برای عدم مشارکت در انتخابات تبلیغ می کنند، مراقب باشند که فریب دشمنان نظام و مردم را نخورند، درست است که ما مشکلات و سختی هایی داریم اما مردم ما همواره ثابت کرده اند که در لحظه های سخت پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

وی بیان کرد: انتظار ما از کسانی که جزو خواص جامعه، کسانی که قلم به دست دارند، جایی برای سخنرانی دارند و اصحاب رسانه این است که مشوق مردم برای حضور در انتخابات باشند، مشارکت حداکثری عمل بازدارنده ای برای مزاحمت های دشمن است، مردم ما با وحدت و همدلی پای صندوق های رای خواهند آمد و گزینه مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا آنها سرنوشت خودشان را تغییر دهند، افزود: گرانی، تورم، بیکاری و مشکلات در جامعه وجود دارد، راهکار این است که به انداز رای که داریم، در تعیین سرنوشت خود و کشور، عزت و استقلال خود، نقش آفرین باشیم، اگر بی تفاوت شدیم به عنوان یک گناه بزرگ سرنوشت تلخی در انتظار ما خواهد بود.

وی گفت: وقتی خداند زمینه را فراهم می کند که شایسته ترین افراد را به عنوان قانونگذار و مجری قانون انتخاب کنیم اگر تماشاچی شدیم کسانی راه پیدا می کنند برای ما تلخ تر خواهد بود، بخشی از تحقق انتخابات باشکوه،پرشور، رقابتی و سالم به مردم، بخشی هم به داوطلبان، هیئت های اجرایی و شورای نگهبان بر می گردد.

حجت الاسلام کریمی تبا گفت: شورای نگهبان افرادی عادل، خبره، باتجربه و مجتهد هستند و دین خود را به دنیای دیگر نمی فروشند و بر اساس قوانین جاری، صلاحیت ها را تائید یا رد خواهند کرد و این امر در تمام انتخابات های کشور وجود داشته و دارد و قطعا ملاک بر اساس قانون است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اختلاف سلیقه موجب بالندگی و شکوفایی جامعه و مفید است، افزود: اختلاف سلایق و گرایش به احزاب سیاسی و عضویت در احزاب که مورد قبول نظام هستند و مجوز فعالیت دارند نباید موجب رد و یا تائید صلاحیت کسی شود، کسی که قانون، نظام اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارد، طبیعتا می تواند وارد عرصه شود اما کسی با ولایت فقیه زاویه داشته باشد و پایبند به قانون نباشد، طبیعتا صلاحیت ورود به مجلس را ندارد.

وی با اشاره به آتش بس کوتاه مدت در غزه، ابراز کرد: راه حل نهایی برای ایجاد امنیت و صلح پایدار در سرزمین فلسطین پیشنهاد معقول،منطقی و هوشمندانه جمهوری اسلامی است، قطعا دشمن قابل اعتماد نیست و هر جه که بتواند نقض قانون می کند، آنچه که از کشورهای اسلامی و وجدان های آگاه جامعه جهانی و جبهه مقاومت انتظار می رود این است که تلاش کنند این پیشنها اجرایی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: بر این اساس، در سرزمین فلسطین، اهل فلسطین با هر دینی و مذهبی می توانند پای صندوق های رای بیایند و نوع حاکمیت خود را انتخاب کنند اما مهاجرین غاصبی از کشورهای دور و نزدیک به این سرزمین مهاجرت کرده اند، نباید در سرنوشت فلسطین و فلسطینیان دخالتی داشته باشند.

امام جمعه ایلام در پایان با اشاره به اهمیت خاک در زندگی انسان و کره زمین، خاطرنشان کرد: خاک نقش بسیار مهمی در ادامه حیات ما دارد و اهمیت آن کمتر از آب نیست، باید مراقب باشیم با حفظ پوشش گیاهی و کاشت درخت از فرسایش خاک و بروز سیلاب های مخرب جلوگیری کنیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.