تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

جلوگیری پلیس راهور از تردد خودروهای گازوییلی/ کارمندان بیمار و زنان باردار دور کاری کنند

جلوگیری پلیس راهور از تردد خودروهای گازوییلی/ کارمندان بیمار و زنان باردار دور کاری کنند
تهران بزرگ - فرماندار تهران با اشاره وضعیت آلوده کیفیت هوای پایتخت گفت:

پلیس راهور در این شرایط از تردد شبانه خودروهای گازوییلی که آلایندگی قابل مشاهده‌ای دارند، جلوگیری کند.

احمد قیومی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پلیس راهور همچنین نسبت به جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

به گفته قیومی، مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران از روز یکشنبه تا پایان چهارشنبه ۱۵ آذرماه صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز یکشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: طبق مصوبات کارگروه آلودگی هوای شهر تهران توصیه می‌شود گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار) از تردد در فضای باز خودداری کنند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز نیز خودداری شود.

قیومی یادآور شد: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر نیز باید در این ایام در مناطق پرتردد شهر، مستقر شوند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن مبادرت کند.

فرماندار تهران ادامه داد: استفاده از ماسک‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.