تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

۸۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگ و هنر پیش بینی شده است

۸۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگ و هنر پیش بینی شده است
ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۸۰ هزار میلیارد ریال برای

 تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگ و هنر پیش بینی شده است، گفت: برقراری عدالت فرهنگی تاکید وزارت ارشاد و دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “سید محمود اسلامی” عصر روز شنبه در شورای اداری دهلران با بیان اینکه ایلام مرکز ثقل مقاومت کشور است، اظهار کرد: دهلران سرزمین پایمردی و ایثار در دفاع مقدس است که ۸ عملیات در طول هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما با افتخار در تلاش هستیم که گره ای از مشکلات این شهرستان را باز و به مردمان این دیار در حوزه فرهنگ و هنر خدمت شود، افزود: در زمان تحویل دولت ۵۵۰ طرح عمرانی نیمه تمام و رها شده در حوزه فرهنگ و هنر در کشور وجود داشت که با توجه به سفرهای استانی رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان های مختلف کشور ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از پروژه ها در کشور تکمیل و برخی در نوبت افتتاح هستند، افزود: برخی از این پروژه ها که بیشتر در قالب مجتمع های فرهنگی و هنری و سالن های سینما و تئاتر هستند به زودی تکمیل می شوند.

اسلامی یادآور شد: برخی مجتمع فرهنگی و هنری در حال بهره برداری مشکلاتی دارند در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور به استان های کشور، برای بهبود و مرمت آنها اعتبارات لازم پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مجدد سالن سینما هنر آبدانان را پیگیری خواهیم کرد، گفت:بحث آموزش رایگان هنر یکی از موضوعاتی که در وزارتخانه دنبال می شود و تلاش خواهد شد که به زودی مشکلات این طرح، حل و تداوم داشته باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه تاکید مقام عالی وزارت و دولت برقراری عدالت فرهنگی است، یادآور شد: فرهنگ زبان مشترک اقوام و ملت هاست و مهمترین ابزار برای معرفی فرهنگ برگزاری جشنواره ها به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت از جشنواره شرهانی با تخصیص اعتبار در راستای تحقق عدالت فرهنگی، ابراز کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تقویت بنیه فرهنگی استانها در اعتبارات امسال پیش بینی شده که از این محل اعتبار خوبی به استان ایلام اختصاص خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یادآور شد: این جنایات در سایه سکوت حامیان دروغین حقوق بشر اتفاق می افتد که البته در بین همه ملت های جهان محکوم است.
اسلامی با بیان اینکه موضوع احداث سینما در شهرستان دهلران پیگیری می شود، گفت: باید مقدمات تهیه زمین فراهم شود.

وی با تاکید بر استقرار دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای حوزه جنوب استان با مرکزیت دهلران، خاطرنشان کرد: تلاش می شود که مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان دهلران در حد امکان برطرف شود.

فرماندار ویژه شهرستان مرزی دهلران نیز در این نشست، اظهار کرد: توقع ما توجه به زیرساخت های فرهنگی در دهلران است چرا که هنرمندان دهلران صاحب نام و نشان در جشنواره های مختلف هستند و دهلران گرانیگاه حوزه جنوب محسوب می شود.

” لطیف صادقی” ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر موضوعات جلسه برشمرد و از مدیران خواست از خانواده های شهدا سرکشی و در انتقال فرهنگ و ایثار و شهادت به نسل جوان و ترویج و گسترش این فرهنگ متعالی تلاش کنند.

فرماندار ویژه دهلران یادآور شد: نشست و برخواست با اصحاب رسانه و معتمدین و متنفذین همواره در سرلوحه کار ما بوده و نیاز است این سفر دستاوردی برای تکمیل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی و توجه به سینما در این شهرستان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم در این نشست از نگاه ویژه معاون وزیر ارشاد به استان قدردانی کرد و گفت: شهرستانهای جنوبی استان با توجه به ظرفیت های مختلف هنری و فرهنگی در استان و کشور سرآمد هستند و هر کدام ویژگی منحصر به فرد دارد و دارای منابع فکری غنی هستند

“علی هوشمند” افزود: هنرمندان در استان ایلام بویژه حوزه جنوبی استان بر اساس کارهای فرهنگی و هنری در حوزه هنر و فرهنگ و شعر و ادبیات و هنرهای نمایشی در عرصه ملی و بین المللی خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگی دیگر شهرستان های جنوبی استان، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری آبدانان دچار فرسودگی وسایل سرمایشی و گرمایشی شده و مجتمع دره شهر مشکل سرمایش و گرمایش دارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدره نیز نیازمند اعتبار برای ساختمان اداری است.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: با پیگیری ها تلاش برای فعال کردن پتروشیمی و رفع این دغدغه جلساتی انجام و در دستور کار است و ادامه این پروژه قطعی بوده و مردم نگران تعطیلی آن نباشند.

“بهزاد علیزاده” با بیان اینکه فرهنگ از عرصه های مهم است و در حوزه جنوب ظرفیت های فرهنگی و انسانی زیاد است، افزود: زیرساخت های فرهنگی این شهرستان ها نیازمند توجه ویژه هستند.

وی با قدرانی از دستور معاون وزیر ارشاد جهت تکمیل سالن آمفی تئاتر دهلران، گفت: مجتمع های فرهنگی هنری شهرستان های دره شهر و بدره و آبدانان نیز نیازمند توجه ویژه هستند.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی شرهانی شناسنامه افتخار استان و جنوب استان و دهلران است که باید دبیرخانه دائمی آن در دهلران ایجاد شود.

دیدار با خانواده مرحوم “کیومرث مرادی” سراینده کتاب شعر “آب و آئینه” و اهدا لوح و حضور بر مزار مرحوم دکتر “عادل آذر” و “کیومرث مرادی” از دیگر برنامه های سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دهلران بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.