تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

وزیر فرهنگ: در خدمت هنرمندان و اهالی فرهنگ با همه سلایق فکری هستیم

وزیر فرهنگ: در خدمت هنرمندان و اهالی فرهنگ با همه سلایق فکری هستیم
تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خانه همه هنرمندان و اهالی فرهنگ می‌دانیم و در خدمت همه سلایق فکری هستیم.

محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه-۱۳ آذرماه- در حاشیه نشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه صدا و سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره انتصاب علی دهکردی به عنوان مدیرعامل خانه سینما، اظهار داشت: تغییراتی که در بخش‌های صنفی رخ می‌دهد از نظر ما تفاوتی نمی‌کند. خانم مرضیه برومند همکار خوب هنری ما و چهره نام‌آشنای این حوزه هستند، زحمات زیادی کشیدند برای آقای دهکردی هم آرزوی موفقیت داریم و در این مدت جلسه‌ای هم با وی و دوستان هیئت مدیره و خانه سینما داشتیم. توافق‌های خوبی صورت گرفت تا بتوانیم مشکلات مالیاتی و بحث‌هایی نظیر این را که نگرانی هایی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر دارد، حل کنیم.

وی افزود: اساسا بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل حداکثری و رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر است و در این مسیر هم با همه دوستانی که تلاش می‌کنند همکاری می‌کنیم.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به دیگر سوال ایرنا درباره ترکیب جشنواره فیلم فجر امسال گفت: ترکیب جشنواره بسیار خوب است. از پیشکسوتان و هنرمندان جدید و قدیم و فیلم اولی داریم. اتفاق مبارکی در حال وقوع است. ۱۰۶ فیلم ثبت نام کردند. همکاران ما شبانه‌روزی پیگیر هستند تا جشنواره به یادماندنی را در چهل و دومین دوره آن رقم بزنیم.

قواره چادر مشکی به زیر ۵۰۰ هزار تومان رسیده است

اسماعیلی درباره وضعیت چادر و قیمت آن اظهارداشت: اساسا باید دسترسی مردم را به پوشاک عفیفانه آسان کنیم. با وزارت صنعت معدن تجارت این کار را پیگیری می‌کنیم. یک نامه مشترک هم برای رئیس جمهوری نوشتیم. از مجموعه بنیاد مستضعفان باید تشکر کرد، در مجموعه تولیدی چادر مشکی شهرکرد با یارانه‌ای که در حوزه فرهنگی صرف می‌کنند قواره چادر مشکی مطلوب را به زیر ۵۰۰ هزار تومان رسیدع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اکنون در همه نمایشگاه‌های حجاب و عفاف چادر مشکلی عرضه می‌شود. در ۱۲۰ مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مربوط به شهروند و رفاه عرضه مستقیم کالاهای عفیفانه را شروع می‌کنیم. قولش را داده باشم در پایان شهریورماه که در تمام سکوها (پلتفرم‌ها) چادر مشکی عرضه خواهد شد که تقریبا به بیش از ۱۲۰ تا ۱۳۰ فروشگاه زنجیره‌ای می‌رسد.

وی به جلسات مشترک وزیر اقتصاد اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم محصولات عفاف و حجاب را در فروشگاه های اطراف میدان شهدای هفتم تیر عرضه کنیم. خیلی حرف‌ها می‌شنویم درباره اینکه در این منطقه که مرکز خرید لباس‌های بانوان است لباس‌های مناسب کمتر پیدا می‌شود. ان شاء الله در آنجا با همکاری خود اصناف عرضه محصولات حجاب و عفاف انجام می‌شود.

قرار نیست لباس بفروشیم

اسماعیلی اظهارداشت: قرار نیست لباس بفروشیم، اما شرایط خرید را برای مخاطبان و اصناف حوزه پوشاک عفیفانه تسهیل می کنیم، در آنجا سکوهای خرید و فروش مستقیم را در اختیارشان قرار می‌دهیم. در میادین اصلی مانند هفت تیر، ولیعصر (عج)، امام حسین (ع) و مراکزی که محل اصلی خرید لباس‌ بانوان است، این اتفاق می‌افتد. به نظرم در ۶ ماه آینده وضعیت عمومی فروش پوشاک در سطح شهر تهران بزرگ به صورت محسوسی برای گروه های مختلف جامعه تغییر خواهد کرد و از این وضعیت گلایه‌آمیز عبور خواهیم کرد.

ترکمنستان میزبان جشنواره امام رضا (ع) می‌شود

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره جشنواره امام رضا(ع) درباره تاثیر اضافه شدن دو بخش جدید به این دور از جشنواره اعم از فیلم کوتاه و تاثیر آن بر رشد و ارتقای جشنواره و معرفی آثار فاخر درباره امام هشتم و ارائه این آثار به جشنواره فیلم فجر بیان کرد: فرهاد قائمیان مدیر این دوره از جشنواره شده است، اخیرا هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان برگزار شد، قرار شد بخشی از جشنواره امام رضا(ع) را در شهر مرو که محل سکونت امام رئوف بود و چند سال در آنجا اقامت داشتند برگزار کنیم.

وی افزود: قصد داریم بخشی از حوزه بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) را در مرو برگزار کنیم‌. البته بخش‌های جانبی هم اضافه می‌شود. البته بخشی هم که در کشور خودمان برگزار می شود برای معرفی چهره‌های جدید فرهنگی و هنری و حمایت‌هایی که انجام می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در بخش کتاب‌خوانی جشنواره امام رضا (ع) بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار شرکت کننده داریم. در موضوعات عترت و طهارت و اهل بیت عصمت (ع) هم بخش‌هایی داریم و این جشنواره را محمل بسیار مناسبی برای این حوزهای فرهنگی و هنری می‌دانیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.