تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۵

فعال کردن انجمن آثار و مفاخر ایلام در دستور کار است

فعال کردن انجمن آثار و مفاخر ایلام در دستور کار است
ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه آیین تکریم و تجلیل از استاد تمام "همایون همتی "مرد الهیات فرهنگ استان برگزار می‌شود، گفت:

 فعال کردن انجمن آثار و مفاخر استان یک ضرورت در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

“علی هوشمند” در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری همایش علمی ” الهیات فرهنگ” به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام راحل و گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: این همایش روز یکشنبه ۱۹ آذر امسال با تجلیل از استاد تمام ” همایون همتی” از فرزندان استان در فرهنگسرای خانواده (شفق) تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استاد همایون از فرزندان و مفاخر استان در حوزه فلسفه و الهیات است، افزود: وی سال‌ها رایزن فرهنگی ایران در آلمان و استاد ادیان و عرفان دانشگاه‎های تهران و صاحب کرسی تقریب بین مذاهب ایران و مصر بوده و به عنوان رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه “همایون همتی” دارای پیشینه و درجات علمی بالا و مولف بیش از ۱۴ کتاب در حوزه های مختلف علمی، فلسفی و ادیان است، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان علمی و مقمات کشوری و لشکری از شاگردان ایشان بوده اند.

هوشمند یادآور شد: آیین تجلیل از مقام شامخ و نکوداشت استاد تمام ” همایون همتی” به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، فرهنگ سرای شفق، حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی گفت: بنا به مصوبه شورای سیاست گذاری همایش علمی ” الهیات فرهنگ” قرار است در آیینی با عنوان “آیین تکریم و تجلیل از مرد الهیات فرهنگ ” از ۴۳ سال تلاش و مجاهدت علمی پروفسور “همایون همتی” فیلسوف مؤلف و مترجم برجسته و بلندآوازه کشور در حوزه فرهنگ فلسفه، عرفان، الهیات و دین پژوهی با حضور علما و شخصیت‌های علمی، اساتید و صاحب‌ نظران برجسته کشور تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه با اشاره به اینکه سالانه در سطح ملی و استانی، حداقل ۲ برنامه در راستای تکریم و تجلیل از مفاخر استان در حوزه های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه برگزار می شود، ابراز کرد: اساتید برجسته و مفاخر حوزه فرهنگ، هنر و رسانه حق والایی بر عهده ما دارند و برگزاری آیین های تجلیل از این عزیزان کمترین کار فرهنگی در این زمینه به شمار می شود.

هوشمند با بیان اینکه در ۲ سال گذشته آیین تجلیل از بزرگان و مفاخر حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان از جمله استاد” ظاهر سارایی”، “سید پیمان سادات نژاد” برگزار شده است، گفت: تا پایان امسال نیز علاوه بر تجلیل از استاد “همایون همتی” یک مراسم دیگر در راستای تجلیل از مفاخر استان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر استان ایلام، ابراز کرد: امید است که انجمن مفاخر استان ایلام به زودی تشکیل جلسه داده و هیئت امنای این انجمن مشخص شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: شناسایی مفاخر استان در حوزه های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه، ثبت و ضبط آثار و تالیفات آنان و معرفی به جامعه به ویژه نسل جوان، تشکیل بانک اطلاعاتی و برگزاری آیین ها و مراسم های تجلیل و نکوداشت از جمله اهداف تشکیل انجمن آثار و مفاخر در استان ها به شمار می رود.

هوشمند با بیان اینکه این انجمن یک مجموعه نظام‌مند بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی جامع مفاخر استان ایلام، منوط به تشکیل هیئت امنای این انجمن به شکل قانونی و با حضور مفاخر، بزرگان، اساتید دانشگاه در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه در استان است.

به گزارش ایرنا،دکتر همایون همتی (متولد ۱۳۳۸ ) در کنار دروس متداول حوزوی، تدارای حصیلات دانشگاهی در مقطع فوق دکتری فلسفه از دانشگاه بیلفلد آلمان است.

اخذ نشان ملی پژوهش، رایزن فرهنگی ایران در آلمان و رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه از جمله فعالیت‌های وی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.