تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

روابط عمومی‌ها با تبیین دستاوردها زمینه ساز مشارکت گسترده در انتخابات باشند

روابط عمومی‌ها با تبیین دستاوردها زمینه ساز مشارکت گسترده در انتخابات باشند
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با تبیین دستاوردهای دولت در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات موثر باشند، گفت:

انتخابات تبلور مردمسالاری دینی در نظام اسلامی است.

“محمدسبحان حسنی” روز دوشنبه در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای که با حضور مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شرکت‌ها برگزار شد، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها با تبیین دستاوردهای دولت و نظام، تقویت ارتباط با مردم و پاسخ‌گویی به موقع به مطالبات آن‌ها، در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات موثر باشند.

وی تصریح کرد: روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شرکت‌ها بحث انتخابات را برجسته کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی با انعکاس دستاوردهای دولت زمینه‌ساز حضور پرشور مردم در انتخابات باشند، گفت: عملکرد برخی روابط‌عمومی‌ها بسیار خوب، اما عملکرد برخی از آن‌ها رضایت‌بخش نیست که برگزاری کارگاه‌های آموزشی حوزه‌ رسانه برای روابط‌عمومی ضرورت دارد تا با فراگیری مهارت‌های رسانه‌ای در کار خود موفق باشند و کارایی خود را افزایش دهند.

حسنی با بیان اینکه انعکاس دستاوردهای دولت وظیفه روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم هر دستگاه‌ اجرایی است، گفت: حضور با شکوه و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، نقش مهمی در سرنوشت کشور و ملت دارد و نارسایی‌ها، کمبودها و اختلاف سلایق کاندیداها نباید به انتخابات خللی وارد کند.

وی با قدردانی از روابط‌عمومی استانداری ایلام برای برگزاری دوره‌ آموزشی سوادرسانه‌ای، گفت: برگزاری این دوره‌ آموزشی برای مهارت‌افزایی روابط‌عمومی‌ها و حتی مدیران ضرورت دارد و باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با خواست و اراده‌ مردم روی کار آمد و پس از انقلاب با وجود این‌که همه‌ مردم برای استقرار نظام اسلامی و فروپاشی نظام شاهنشاهی به پاخاسته بودند اما بلافاصله پس از انقلاب با پیشنهاد حضرت امام‌خمینی(ره) به طور رسمی همه‌پرسی در ۱۱ فروردین سال ۵۸ برگزار و در آن همه‌پرسی با رای «آری» بیش از ۹۸ درصد مردم با استقرار نظام جمهوری اسلامی موافقت خود را اعلام کردند که شیوه‌ی حکمرانی قبل و پس از انقلاب باید برای مردم تبیین شود.

روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها ضرورت حضور مردم در انتخابات را تبیین کنند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام نیز در یان کارگاه آموزشی، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها می توانند با فعالیت خود نقش عمده و موثری در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند.

فرشید زرگوش تصریح کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان واحدی پویا و سرزنده در بین دستگاه‌های اجرایی شناخته شود که همه تلاش خود برای انعکاس دستاوردهای دولت بکار می‌گیرند.

وی خطاب با اشاره به اینکه روابط عمومی و رسانه‌ها ضرورت حضور مردم در انتخابات را تبیین کنند، گفت: نگذارید دولت سیزدهم در حوزه خدمات رسانه‌ای مظلوم بماند.

زرگوش بیان کرد: وظیفه تامین امنیت و سلامت انتخابات بر عهده وزارت کشور است اما برای مشارکت نیازمند ایجاد فضای رقابتی و کمک رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام خاطرنشان کرد: با ایجاد یک فضای انتخاباتی پرشور در استان، همه مردم عالمانه و آگاهانه در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام نیز در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها پیشانی دستگاه‌های اجرایی بوده و می‌توانند در تحقق اهداف سازمان بسیار موثر باشند.

“محمد صحرایی” با تاکید بر انتقادپذیری روابط‌عمومی‌ها و پاسخ‌گویی به موقع به پرسش‌ها، مطالبات، شبهات و ابهامات مطرح شده از سوی رسانه‌ها و مردم، یادآور شد: باید بپذیریم انتقاد درست، به‌جا و سازنده راه پیشرفت را برای ما می‌گشاید و می‌تواند در بهبود عملکرد دستگاه‌ها موثر باشد.

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی‌ها با کمک رسانه‌ها، بسیار هنرمندانه عملکردها را انعکاس دهند و در حوزه‌ انتخابات پیش رو نیز ضمن پای‌بندی به قانون، نقش‌آفرین باشند.

وی در ادامه با تاکید بر استمرار دوره‌های آموزشی در حوزه‌ رسانه برای روابط‌عمومی‌ها، از برگزاری کارگاه آموزشی حوزه‌ رسانه برای مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران نیز خبر داد.

به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شرکت‌ها با تدریس ” خداداد ابراهیمی” از دانش آموخته ها و پیشکسوتان رسانه ای استان برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.