تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

وزیرکشور: عمده شهدای اقدام تروریستی کرمان در اثر انفجار دوم بود/ اوضاع کرمان تحت کنترل است

وزیرکشور: عمده شهدای اقدام تروریستی کرمان در اثر انفجار دوم بود/ اوضاع کرمان تحت کنترل است
تهران- رئیس شورای امنیت کشور گفت: حادثه تروریستی کرمان ساعت ۳ بعد از ظهر اتفاق افتاد و زمانی که سایر زائران به کمک مصدومان می آیند

انفجار دوم حوالی ساعت ۳:۲۰ دقیقه رخ می‌دهد وعمده شهدا و مصدومین در انفجار دوم دچارحادثه شده اند.

«احمد وحیدی» با اشاره به حادثه امروز در گلزار شهدای کرمان گفت: شهادت جمعی از مردم عزیز کرمان را به حضرت بقیه الله اعظم و خدمت رهبری وملت شریف ایران و بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه بیان کرد: این حادثه ساعت ۳ بعد از ظهر اتفاق افتاد و زمانی که سایر زائران به کمک مصدومان آمدند انفجار دوم حوالی ساعت ۳:۲۰ دقیقه رخ می‌دهد وعمده شهدا و مصدومین در انفجار دوم دچارحادثه شده اند.

وحیدی با بیان اینکه با حضور امداد گران و اورژانس مجروحین به بیمارستان منتقل شدند، گفت: اوضاع در شهر کرمان عادی است و همه چیز در کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است. شمار شهدا بالغ بر ۱۰۰ نفر است و مجروحین در بیمارستان مورد مداوا و مراقبت قرار گرفتند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: توطئه‌ جدیدی که امروز رخ داد ادامه توطئه هایی بود که دشمن مدتها به دنبال ان بود و تلاش کردند در مراسمهای مختلف این انفجارها را رقم بزنند که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی خنثی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام تروریستی پاسخ مقتدرانه و کوبنده دستگاه های امنیتی و نظامی را در کوتاه ترین زمان به دنبال خواهد داشت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبیعتا همه چیز در کنترل است. مردم نگرانی نداشته باشند نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی ما هوشیار هستند و سیلی محکمی به مرتکبان این جنایت خواهند زد. آنها اشتباه فکر میکنند که می‌توانند با کارهای بزدلانه و حمایت های کور، عزم ملت ایران را از بین ببرند.

وحیدی افزود: علت حادثه در دست بررسی است؛ اطلاعاتی داریم ولی باید قطعی شود. تقاضا داریم مردم به شایعات توجه نکنند؛ اطلاعات لازم از طریق رسانه ملی و مقامات به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان در گفت وگو با ایرنا تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده است.

اورژانس کشور تا این لحظه شمار شهدای این حادثه را ۱۰۳نفر و تعداد مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام و در عین حال تاکید کرده که حال مصدومان وخیم بوده و امکان افزایش شمار شهدا وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.