تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

رییس هئیت بازرسی انتخابات استان ایلام: ۷۵۹ بازرس وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات در ایلام را برعهده دارند

رییس هئیت بازرسی انتخابات استان ایلام: ۷۵۹ بازرس وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات در ایلام را برعهده دارند
ایلام- رییس هئیت بازرسی انتخابات استان ایلام با بیان اینکه ۷۵۹ بازرس وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات در ایلام را برعهده دارند، گفت:

رسالت هیئت های بازرسی انتخابات بر ۲ محور قانونمداری و اصل بی طرفی است.

«سعید هژبری» روز پنج شنبه در جلسه هم اندیشی هئیت بازرسی و ستاد انتخابات استان ایلام، اظهار کرد: حمله تروریستی ۱۳ دی ماه در شهر کرمان نشان دهنده استیصال دشمن است، این جنایت نشان می دهد که دشمنان و نظام استکبار از نام و یاد حاج قاسم احساس وحشت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر رای که به صندوق واریز می شود رای به جمهوری اسلامی است، افزود: مهم ترین وظیفه ما برگزاری انتخابات باشکوه است.

رییس هیئت بازرسی انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه رسالت هیئت های بازرسی بر ۲ محور قانونمداری و بی طرفی است، افزود: صندوق رای امانت است و وظیفه‌ اصلی ما صیانت از آن است.

هژبری با تاکید بر اینکه هئیت های بازرسی باید صیانت از آرای مردم را تضمین کنند، یادآور شد: بازرسان انتخابات باید با مطالعه‌ قانون اشرافیت کامل بر انتخابات را داشته باشند و در حین برگزاری انتخابات باید فرایند ها را رصد و گزارش دهند.

وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه بازرسان نظارت بر حسن اجرای انتخابات است، گفت: هیئت های بازرسی انتخابات در سطح شهرستان ها و مرکز استان از بین افراد متعهد و انقلابی انتخاب شده و بر این اساس ۷۵۹ نفر به عنوان بازرس و سربازرس مسولیت نظارت بر حسن اجرای انتخابات را در استان برعهده دارند.

رییس هیئت نظارت انتخابات استان ایلام گفت: برای اولین بار اعضای هیئت های بازرسی به وسیله مراجع نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده اند و این امر نشان دهند جایگاه و اهمیت هیئت های بازرسی است.

هژبری با تاکید بر اینکه مسولیت پذیری، امین بودن، صحت عمل و شجاعت از جمله شاخص ها و ویژگی های بازرسان است، تصریح کرد: چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مد نظر مقام معظم رهبری باید در انتخابات مورد توجه و تحقق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی ما در این دوره از انتخابات امید آفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت:؛ دشمن تلاش می کند مردم را مایوس و حضور مردم را در پای صندوق رای کم رنگ کنند که همه باید با احساس مسولیت کامل، بسترهای لازم برای برای برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

این نشست به ریاست استاندار ایلام، ستاد انتخابات استان و اعضای هیئت های بازرسی انتخابات استان با محوریت برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای برگزار شد.

۶۳۳ شعبه اخذ رای در استان ایلام برای انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری پیش بینی شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.