تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

پرداخت مالیات سهم ۹۶ درصدی از درآمدهای استان ایلام دارد

پرداخت مالیات سهم ۹۶ درصدی از درآمدهای استان ایلام دارد
ایلام - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: ۹۶ درصد از درآمدهای این استان در ۱۷ ماهه اخیر مربوط به اخذ مالیات بوده است.

“سعید رشنوادی” روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل امور مالیاتی استان ایلام، اظهار کرد: درآمدهای استان در ۱۷ ماهه گذشته به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: این آمار بیانگر این موضوع است که کارشناسان امور مالیاتی استان به وظایف خود در خصوص پیگیری پرونده‌های مالیاتی صنوف و مشاغل مشمول مالیات خوب عمل کرده اند.

رشنوادی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موفقیت های استان طی ماه‌های اخیر انتقال پرونده مالیاتی دفتر نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام بود که نقش مهمی در تامین اعتبار طرح های عمرانی در مناطق سطرح دهیاری ها و شهرداری ها استان دارد.

وی توضیح داد: باتوجه به سهم ۹۵ درصدی استان ایلام از این دفتر اما تا پیش از این، عواید پرونده مالیاتی به استان ایلام نمی‌رسید که باپیگیری‌های مکرر استاندار و مدیرکل سابق امور مالیاتی این پرونده به استان ایلام انتقال یافت.

رشنوادی از عملکرد مجموعه های اقتصادی استان از جمله شرکت‌های بیمه گذار، بانک ها و اموال تملیکی تقدیر کرد و ادامه داد: به عنوان مثال تعداد فقره تسهیلات پرداختی شعب بانک های عامل استان به متقاضیان ۲۰ تا ۳۰ درصد مازاد بر سقف تعیین شده بود.

وی تاکید کرد: ایلام یک استان در مسیر توسعه است که یکی از راه‌های رشد این استان پیگیری و اخذ مالیات از همه مشمولان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام هم در این آیین گفت: امور مالیاتی باید با مودیان جهت اخذ مالیات تعامل و همکاری داشته باشد.

“تقی منصوریان” افزود: اما این تعامل باید ۲ سویه باشد و به گونه ای که از فرار مالیاتی مودیان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در برخی از مشاغل باوجود درآمدهای بالا، فرار مالیاتی مشهود است که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از تلاش های غلامرضا جنتی مدیرکل اسبق قدردانی و “عزیزاله عباس پور” به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.