تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۳

به بهانه روز جهانی بادبادک؛ پرواز دادن بادبادک تمرینی برای پرواز رویاهای کودکی

به بهانه روز جهانی بادبادک؛ پرواز دادن بادبادک تمرینی برای پرواز رویاهای کودکی
وقتی با خانواده و دوستان به پیک نیک می‌روید، بخصوص اگر هوا، هوای بهاری باشد همراه با یک نسیم ملایم و آفتاب دلنشین، بادبادک بازی بهترین پیشنهاد برای سرگرمی شما و کودکانتان است.

 گروه ایرنا زندگی – وقتی با خانواده و دوستان به پیک نیک می‌روید، بخصوص اگر هوا، هوای بهاری باشد، همراه با یک نسیم ملایم و آفتاب دلنشین، بادبادک بازی بهترین پیشنهاد برای سرگرمی شما و کودکانتان است. پرواز دادن بادبادک یکی از فعالیت‌هایی است که کودکان و حتی بزرگسالان اغلب عاشق آن هستند اما معمولا خود را به انجام این چالش دعوت نمی‌کنند و به دیدن بادبادک در حال پرواز اکتفا می‌کنند. امروز به مناسبت روز جهانی بادبادک، ما می‌خواهیم شما را به این چالش دعوت کنیم تا شما و کودکتان از فواید آن بهره مند شوید.

فواید پرواز بادبادک

بادبادک هوا کردن فواید فیزیکی، آموزشی و اجتماعی بسیاری بخصوص برای کودکان دارد.

فواید فیزیکی: هنگامی که کودک بادبادک خود را پرواز می‌دهد با یک هزینه کم و مقرون به صرفه، یک فعالیت سالم را در فضای باز انجام می‌دهد و با این کار دوز سالم ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می‌کند. پرواز دادن بادبادک تمرین خوبی برای هماهنگی دست و چشم، آگاهی حرکتی و مهارت‌های حرکتی بدن کودک شما است. تقویت چشم‌ها با توجه به اینکه، چشم ها باید دور و و نزدیک را همزمان بررسی کنند، بسیار تاثیر دارد.

فواید اجتماعی: هنگامی‌که کودک  بیرون از خانه بادبادک‌ را پرواز می‌دهد، این فرصت را بدست می‌آورد که با والدین، خانواده و دوستان تعامل داشته باشد و زمان با کیفیتی را سپری کند. پرواز بادبادک یک فعالیت پیوندی عالی است که نیاز به هماهنگی و مهارت‌های ارتباطی با دیگران دارد.

فواید آموزشی و سرگرم کننده: در حین پرواز بادبادک می‌توان درس‌های خوبی مانند؛ علم فیزیک، آیرودینامیک، آب و هوا و اکولوژی آموخت. کودک با این بازی خود را درگیر چالش و هیجان هوا کردن بادبادک می‌کند و سپس باید بر بالا نگه داشتن آن مسلط شود.

فواید رفتاری: گذراندن وقت برای تماشای پرواز یک بادبادک در آسمان آبی راهی عالی برای پاکسازی ذهن است. شما آنقدر روی هوا کردن بادبادک و تماشاشی آن متمرکز خواهید شد که زمانی برای نگرانی در مورد استرس‌های زندگی روزمره خود نخواهید داشت. این یک راه آسان برای بهبود خلق و خو شما است.

فواید سلامتی: ورزش یکی از راه‌های رسیدن به سلامت است. شما هنگام بادبادک هوا کردن باید خوب بدوید و برای اوج گرفتن آن به جلو و عقب بروید، این کار یک ورزش ایده آل است. زیرا کل بدن شما را به کار انداخته و ضربان قلب شما را بالا می‌برد.

فواید آشنایی با موضوعات آب و هوا، مهندسی: برای پرواز دادن بادبادک باید با اصول اولیه مهندسی آشنایی پیدا کنید، علاوه بر این با درک الگوهای باد، تنظیم طراحی بادبادک برای عملکرد بهینه و مشاهده اثرات متغیرهای مختلف، مانند سرعت باد و تاثیر آن در بالابردن بادبادک آشنا می‌شوید.

کودک باید روزی را برای بادبادک بازی انتخاب کند که باد خوبی داشته باشد، اما باد زیاد نباشد. پرچم‌های روی دکل ها باید مستقیماً به سمت بیرون کشیده شوند اما موج دار یا کوبنده نباشند، باد بیش از حد می‌تواند منجر به پیچ خوردن بادبادک شده و کنترل یا نگه داشتن آن را دشوار کند. باد بسیار کم نیز ممکن است نتواند بادبادک را در هوا نگه دارد. لذا برای بادبادک بازی کودک کاملا با مفاهیم آب و هوا آشنا می‌شود.

سخن پایانی

والدین همیشه می‌خواهند فرزندانشان پیشرفت کنند. کودک با پرواز دادن بادبادک بدون اینکه بداند در حال آموزش است از فواید جسمی، ذهنی، عاطفی‌، اجتماعی و…. بهره‌مند شده و در عین حال از بازی خود لذت می‌برد. نخ برای بالا بردن بادبادک است نه بادبادک برای بالا بردن نخ.

این پرواز بادبادک است که شادی می‌بخشد، نه نخ. بادبادک هنگام عبور از فضای خود در آسمان بهترین حالت خود را دارد. اجازه دهید کودکان با در دست داشتن نخ بادبادک و پرواز دادن آن تمرینی برای زندگی داشته باشند و بتوانند رویاهایشان را پرواز دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.