تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲:۱۰

استاندار تهران: باید شیوه مبارزه با قاچاق کالا را تغییر دهیم

استاندار تهران: باید شیوه مبارزه با قاچاق کالا را تغییر دهیم
تهران بزرگ - استاندار تهران با بیان اینکه باید شیوه مبارزه با قاچاق کالا را تغییر دهیم، گفت:

همانطور که ورود کالای قاچاق اقتصاد را تهدید می‌کند، خروج کالاهای اساسی نیز آسیب جبران ناپذیری به بستر تولید می‌زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در کار مبارزه با قاچاق باید عملگرا باشیم، افزود: موضوع مبارزه با قاچاق نیاز به تفسیر و تبیین ندارد، ابعاد کار استخراج شده و نقاط حساس و کلیدی آن مشخص است.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت حفظ بازار از ورود کالاهای بی اصالت قاچاق اظهار کرد: طرح ریزی برای مقابله با یک پدیده شوم از طریق دسترسی به آن بوجود می‌آید لذا در گام نخست باید شناسایی کنیم کدام کالاها در معرض قاچاق قرار دارند، این کالاها شناسایی و برای رصد در اولویت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: کار ما شناسایی کالای قاچاق در بازار است اما مهمتر از آن شناسایی منبع کالای قاچاق است که این مهم با رصد اطلاعاتی منسجم ممکن می‌شود.

فخاری اضافه کرد: قاچاق کالا در حوزه‌های مختلف چون لوازم خانگی، مواد غذایی، آرایشی انجام می‌شود ولی باید روش‌های رصد از ساده گذشته تغییر کند زیرا در ابن صورت فقط وقت و انرژی خود را هدر می‌دهیم.

استاندار تهران در ادامه گفت: کالاهای قاچاق بصورت نامحسوس وارد بازار می‌شود و باید محل استقرار و انباشت نخست آن شناسایی شود برای این کار لازم است همه دستگاه‌ها اولویت کار خود را شناسایی مبادی قاچاق قرار داده و توان بیشتری را به آن اختصاص دهند.

فخاری با اشاره به ضربات و آسیب‌هایی که کالای قاچاق به بازار و تولیدکننده وارد می‌کند، یادآور شد: کالای قاچاق با دو هدف وارد کشور می‌شود اول برای ناتوان نشان دادن مسوولان در کنترل بازار، دوم برای اینکه تراز اقتصادی کشور را با مشکل روبرو کند.

وی با بیان اینکه همانطور که ورود کالا به صورت قاچاق اقتصاد را تهدید می‌کند، افزود: خروج کالاهای اساسی نظیر دام و طیور، سوخت و محصولات کشاورزی آسیب جبران ناپذیری به بستر تولید می‌زند و باید در هر دو زمینه هوشیار عمل کنیم.

فخاری تاکید کرد: اگر در بازار شاهد توزیع محدود کالای ایرانی بودید بدانید این نشان دهنده توزیع و تزریق کالای قاچاق در بازار است.

استاندار تهران در ادامه از فراجا به عنوان پیشقراول مبارزه با قاچاق کالا یاد کرد و با تأکید بر تغییر شیوه برخورد با مقوله قاچاق، گفت: در صحنه عمل ابتدا باید استعداد خود را در نظر بگیریم سپس بجای بررسی بنگاه‌های خرد، سرنخ را پیدا کرده و به منشا اصلی توزیع کالای قاچاق برسیم.

وی از اعضای جلسه خواست تا بجای ارائه آمار و گزارش، مشکلات و موانعی که در انجام ماموریت‌ها با آن مواجه هستند را مطرح کرده تا نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.