تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

عضوفراکسیون انقلاب مجلس: پرهیز از بداخلاقی سیاسی وظیفه شرعی است/ انتخابات رقابتی، مشارکت را افزایش می‌دهد

عضوفراکسیون انقلاب مجلس: پرهیز از بداخلاقی سیاسی وظیفه شرعی است/ انتخابات رقابتی، مشارکت را افزایش می‌دهد
تهران- عضو فراکسیون انقلاب مجلس با بیان اینکه به هر میزان رقابت در انتخابات بالا رود، مشارکت افزایش می‌یابد، گفت:

همه ما باید در راستای وظیفه شرعی خود از بداخلاقی در فضای سیاسی پرهیز کنیم.

محمدطلا مظلومی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ما در مورد راهکارهای تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: با توجه به ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر مبنای حضور مردم در همه عرصه ها و با رویکرد مردم سالاری دینی و دموکراسی شکل گرفته است، مشارکت مردم در همه عرصه ها به ویژه انتخابات برای تعیین سرنوشت خود، امری ضروری است.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان را یکی از راهکارهای تقویت مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بزرگان در مناطق روستایی و افرادی که نفوذ کلام دارند و همچنین بهره گیری از ظرفیت مساجد، هیات های مذهبی و دانشگاه ها می تواند در افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس تصریح کرد: همه مردم و مسوولان به عنوان یک تکلیف قانونی و شرعی و برای حفظ تحکیم مبانی نظام و تعلق خاطری که به میهن اسلامی خود دارند در پای صندوق های رای حاضر می شوند و باید بدانیم به هر میزان که مشارکت در انتخابات بالا رود دشمنان ملت اسلامی از این وضعیت عصبانی‌تر خواهند شد.

مظلومی سخنان رهبر انقلاب در مورد انتخابات را فصل الخطاب همه مردم عنوان کرد و بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند رقابت یک مسابقه است و در مسابقه باید هر فردی، توانمندی ها، ظرفیت ها و برنامه های خود را ارائه دهد و از تخریب، تهمت و افترا به رقیب اکیدا خودداری کند. از این رو باید همه ما باید در راستای وظیفه شرعی خود به این مقوله توجه و از بداخلاقی در فضای سیاسی پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی به هر میزان رقابت بالا برود، مشارکت هم افزایش می‌یابد و موضوعی که رهبر انقلاب هم با عنوان لزوم «انتخابات پرشور» مطرح کرده‌اند یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در این دوره به آن توجه شده و شرایط هم به گونه ای فراهم شود تا رقابت بیشتری در این دوره از انتخابات شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.