تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

حاکمیت داده مشکل به روز نبودن داده‌ها را حل می‌کند

حاکمیت داده مشکل به روز نبودن داده‌ها را حل می‌کند
نگاه اقتصاد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: اگر داده بتواند به کسب‌وکار تبدیل شود، می‌تواند یک سری از مشکلات ما را نیز حل کند. برخی از داده‌ها به‌روز نیستند و حاکمیت داده می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حکمرانی داده را می‌توان پیش‌نیاز اصلی هر سازمان برای تاب‌آوری و نوآوری در هر حوزه‌ای دانست؛ مخصوصاً حوزه رقابت‌پذیر صنعت پرداخت که سازمان‌ها بدون تاب‌آوری و نوآوری محکوم به شکستند. این درجه از اهمیت حکمرانی داده باعث شد تا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با برگزاری نشستی تخصصی با حضور صاحب‌نظران مختلف، به بحث درباره این موضوع بپردازد.

دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حکمرانی داده را از منظر نیروی انسانی، فرهنگ‌سازی و فرهنگ داده‌محور به بحث گذاشت و در این باره گفت: پدیده‌ای را سازمان می‌دانیم که یا منافعی ایجاد کند یا جلوی یک سری از مشکلات را بگیرد.

وی افزود: اگر داده بتواند به کسب‌وکار تبدیل شود، می‌تواند یک سری از مشکلات ما را نیز حل کند. برخی از داده‌ها به‌روز نیستند و حاکمیت داده می‌تواند این مشکل را برطرف کند. تحقیقات نشان می‌دهد که فقط برخی از افراد توانستند این فرهنگ را پیاده کنند و طبیعتاً افرادی که نتوانستند چنین کنند، به منافع کامل خود نرسیده‌اند یا پروژه آن‌ها شکست خورده است.

قرائی‌پور خاطرنشان ساخت: «هربرت سایمون» می‌گوید که اگر بخواهم مدیریت را در یک کلمه تعریف کنم، آن یک واژه تصمیم‌گیری است. اگر داده‌ای بتواند کمک کند، این تصمیمات را بهتر و جامع‌تر بگیریم، ‌می‌تواند در بخش ارزش‌آفرینی نقش خود را ایفا کند.

وی در پایان اظهار داشت: درباره فرهنگ داده باید بدانیم که فرهنگ از آغاز وجود داشته، فرهنگ مثل یک سیستم ایمنی است و زمانی که نباشد خیلی از مشکلات به وجود می‌آید. فرهنگ به زبان ساده یعنی آن چیزی که سازمان به واسطه آن خود را از دیگران متمایز می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.