تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

وعده صادق دولت/ تمامی روستاهای دارای قابلیت استان ایلام تا پایان سال گازرسانی می‌شود

وعده صادق دولت/ تمامی روستاهای دارای قابلیت استان ایلام تا پایان سال گازرسانی می‌شود
ایلام - افروختن مشعل گاز در روستاهای دورافتاده از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در استان مرزی ایلام است

که ضریب نفوذ گاز در بخش روستاهای دارای قابلیت گازرسانی تا پایان امسال به ۱۰۰درصدخواهد رسید و بر این اساس ایلام در ردیف مناطق سبز قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشد و توسعه هر منطقه به خصوص روستاهای محروم و کم برخوردار مستلزم تامین زیرساخت‌های لازم، تلاش در جهت ایجاد انگیزه برای ماندگاری جمعیت به خصوص جمعیت جوان، کارآفرینی و فراهم کردن بسترهای اشتغال و ترغیب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع مختلف از جمله کارگاه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی است که گازرسانی یکی از این زیرساخت‌های مهم و غیرقابل چشم پوشی در این خصوص محسوب می شود.

دولت سیزدهم با آغاز فعالیت خود، محرومیت‌زدایی از چهره روستاها و رشد و توسعه پایدار و متوازن در مناطق مختلف کشور را با هدف برقراری عدالت اجتماعی و بهره‌مندی عموم مردم از امکانات و منابع موجود در دستور کار قرار داد و به همین منظور گازرسانی به مناطقی که تاکنون از این انرژی پاک بهره‌مند نشده بودند در اولویت‌های کاری دولتمردان قرار دارد.

در همین راستا گازرسانی به سه هزار روستا طی سه سال از سیاست‌های دولت مردمی بوده که گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است، در این راستا شرکت گاز استان ایلام، به عنوان استان ، تمام توان خود را برای برخوردار ساختن ساکنان این خطه محروم از گاز طبیعی بسیج کرده است.

گازرسانی به ۶۲ روستا و یک شهر ایلام در ۲ سال نخست دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: در دولت سیزدهم ۶۲ روستا و یک شهر در اقصی نقاط استان گازدار شده که تلاش می شود.

“محمود کشاورز” افزود: این روستاها شامل چهار روستا در آبدانان، یک روستا در ایلام، یک روستا در ایوان، ۶ روستا در چرداول، ۲ روستا در چوار، ۳ روستا در دره‌شهر، ۱۶ روستا در دهلران، ۲ روستا در سیروان، یک روستا در مهران، ۶ روستا در ملکشاهی، ۲۰ روستا در هلیلان و شهر پهله از توابع شهرستان دهلران بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۶۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در اقصی نقاط استان اجرایی شده است، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۹ علمک در مناطق شهری و روستایی استان نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در طول ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱ هزار و ۸۳۸ اشتراک جدید پذیرش شده است، افزود: گازرسانی به یک جایگاه سی‌.ان‌.جی، نصب و راه‌اندازی ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار، ایستگاه میترینگ اندازه‌گیری و ۲ شهرک صنعتی نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

کشاورز با بیان اینکه در این بازه زمانی گاز به بیش از ۳۴۲ واحد تولیدی و صنعتی هم رسیده است،اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از گاز طبیعی برخوردار بهره‌مند هستند و از ۶۳۷ روستای استان اکنون ۵۷۰ روستا به شبکه گاز متصل است.

۱۵ روستا در اقصی نقاط ایلام امسال گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۱۵ روستا در اقصی نقاط استان ایلام در طول ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد هفت روستا در هلیلان، پنج روستا در دهلران، یک روستا در ملکشاهی، یک روستا در ایوان و یک روستا در مهران بوده است.

کشاورز اظهار کرد: این روستاها شامل روستای “روان” در ایوان، “پیامن سفلی، علیا و وسطی”، “سره ویان”، “سول آباد”، “داربید کرنی” و “گشور” از توابع هلیلان، “کعب الحاج”، “چم‌هندی”، “هاویان”، شهرک “کاور توه طاق” و “ابوغویر” از توابع دهلران و “بلوطستان شوهان” از توابع ملکشاهی و” سرتنگ زعفرانی” از مهران هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: با گازرسانی به این ۱۵ روستا، بیش از ۴۲۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ نفر از گاز طبیعی برخوردار شده‌ است.

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به ایلام در حوزه گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون یک شهر و ۶۲ روستا در اقصی نقاط استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار و پنج مصوبه قبلی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به ایلام در دور اول در این شرکت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

۱۲ روستای ایلام دهه فجر امسال به شبکه گاز متصل می شود

مدیرعامل شرکت گاز ایلام به گازرسانی به مناطق محروم استان نیز اشاره و افزود: به منظور محرومیت‌ زدایی از مناطق کمتر توسعه ‌یافته روستایی استان و توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق و همچنین خدمات‌ دهی به صنایع موجود و توسعه و گسترش صنایع جدید در راستای ایجاد اشتغال پایدار، اقدامات قابل قبولی توسط شرکت گاز استان ایلام انجام شده است.

کشاورز همچنین با اشاره به اینکه گازرسانی به “زردلان سردسیری” در دهه فجر امسال به اتمام می رسد، تأکید کرد: شرکت گاز استان در دهه‌ فجر امسال تعداد قابل توجهی پروژه عمرانی در ۲ حوزه گازرسانی به مناطق روستایی و ساخت ساختمان و ابنیه افتتاح و تعدادی پروژه نیز به منظور تقویت خطوط موجود و افزایش پایداری شبکه های گازرسانی کلنگ زنی و با حضور مسئولان استانی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در حال حاضر تعداد ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌ است و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند.

وی یادآور شد: همچنین تعداد ۵۷۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌ که با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: پروژه گازرسانی ۱۷ روستا در حال اجراست، ۱۲ روستا در دستور کار گازرسانی قرار دارند و ۳۷ روستای دیگر فاقد توجیه گازرسانی هستند.

تحقق ۹۵ درصدی اهداف کمی شرکت گاز ایلام در حوزه نصب انشعاب روستایی در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از تحقق ۹۵ درصدی اهداف کمی مصوب این شرکت در زمینه نصب انشعابات جدید در مناطق روستایی ایلام خبر داد و گفت: در حوزه نصب انشعابات ‌(علمک) روستایی، نصب تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ مورد برای این شرکت مصوب و ابلاغ شده ‌بود که تاکنون یک هزار و ۲۳۷ انشعاب در مناطق مختلف روستایی استان نصب شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه سال‌ جاری در حوزه نصب انشعابات صنعتی استان، تعداد ۷۰ مورد مصوب و ابلاغ شده است، افزود: در این راستا تعداد ۷۰ مورد انشعاب جدید برای واحدهای صنعتی در اقصی ‌نقاط استان اجرا و نصب شده که نشان می‌دهد عملکرد شرکت گاز استان نسبت به اهداف مصوب، ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی گفت: برای نصب انشعابات جدید در حوزه شهری استان نیز، تعداد یک هزار و ۵۰۰ انشعاب مصوب و ابلاغی از سوی شرکت ملّی گاز بوده‌ است که در این راستا با نصب ۹۹۴ انشعاب در مناطق شهری استان، عملکرد شرکت گاز استان از تحقق ۶۶ درصدی اهداف کمی نسبت به برنامه مصوب خبر می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه شرکت گاز استان در زمینه‌های مختلف گازرسانی تلاش خود را دوچندان کرده تا عدالت در توزیع متوازن امکانات در مناطق شهری و روستایی برقرار شود، افزود: تحقق اهداف کمی این شرکت در زمینه شبکه توزیع و انشعاب در حوزه گازرسانی به صنایع، محورهای صنعتی و CNG به ترتیب ۶۰ و ۱۰۰ درصد بوده که تلاش می شود در زمینه های مختلف این موضوعات افزایش قابل توجهی داشته باشد.

کشاورز به تحقق اهداف کمی در حوزه گازرسانی به مناطق روستایی در زمینه شبکه توزیع، انشعاب و جذب مشترک روستایی اشاره و اظهار کرد: تحقق اهداف کمی این شرکت در زمینه شبکه توزیع، نصب انشعاب و جذب مشترک روستایی به ترتیب ۷۴ و ۹۵ و ۸۶ درصد است.

اشتراک پذیری رایگان ۷۷۴ خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی در ایلام

مدیر امور بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری رایگان ۷۷۴ مورد خانواده تحت پوشش کمیته‌امداد، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، مراکز آموزشی و مذهبی و غیره در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸۷ مورد مددجویان بهزیستی، ۳۶۹ مورد مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و ۲۱۸ مورد خانواده های معظم شهدا،ایثارگران،اماکن مذهبی و آموزشی، مساجد در سطح استان بوده است.

“مجتبی بهادری” تصریح کرد: این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان در اقصی نقاط شهری و روستایی استان ایلام انجام شده است.

مدیر امور بهره برداری شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد: در ۹ ماهه سال جاری برای اشتراک پذیری رایگان به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، اماکن مذهبی و غیره، مبلغ یک میلیارد و ۶۶۶ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۳۰ ریال معاف و از اشتراک پذیری رایگان برخوردار شده‌اند.

بهادری به اشتراک پذیری رایگان مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی مبلغ یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۳۲۰ ریال بخشودگی اشتراک پذیری رایگان برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان منظور شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای مدارس، مساجد و سایر مراکز دارای معافیت قانونی نیز، مبلغ ۴۹۰ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۴۱۰ ریال مشمول معافیت از پرداخت اشتراک پذیری رایگان اعمال شده است.

مدیر امور بهره برداری شرکت گاز ایلام شرکت گاز استان از بخشودگی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ۲۲۳ هزارو ۸۱۲ ریال گازبها برای خانواده‌های تحت حمایت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، مراکز آموزشی و مذهبی در مدت یاد شهد در استان خبر داد.

قدرانی استاندار ایلام از گازرسانی به مناطق محروم و دورافتاده استان

استاندار ایلام از گازرسانی به مناطق مختلف استان بخصوص مناطق دورافتاده و محروم قدردانی کرد و گفت: گازرسانی به مناطق دورافتاده و محروم از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است و ازهمه کسانی که تلاش می کنند که گاز برای گرمایش و استفاده در منازل مردم و دیگر بخش‌ها تامین شود، قدردانی می کنم.

“حسن بهرام نیا” از مدیرعامل شرکت گاز استان و همکاران سخت کوش او برای تامین و توزیع گاز پایدار قدردانی کرد و افزود: گازرسانی به مناطق صعب العبور، محروم و دورافتاده از برکات انقلاب اسلامی است که خوشبختانه در استان تمامی مناطق شهری و ۹۹ درصد مناطق روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین و توزیع گاز در سطح استان ایلام مطلوب است، یادآور شد: عدم قطعی گاز در ایلام نشان از تلاش پالایشگاه گاز برای تولید پایدار و توزیع مناسب گاز توسط شرکت گاز ایلام است که خوشبختانه تاکنون مشکلی در رابطه با قطعی گاز در سطح استان وجود نداشته و همین عامل باعث رضایت‌مندی مردم می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام دارای نعمت های زیاد الهی است و باید مدیران در راستای حل مشکلات استان هماهنگ و یک صدا باشند و باید بومی گزینی سرلوحه تمام شرکت های نفت و گاز استان برای جذب نیروهای متخصص باشد، تصریح کرد: خدمت کردن جسارت می خواهد و باید مدیران برای جذب اعتبار و آوردن امکانات به استان جسارت و سماجت به خرج دهند.

بدون تردید گازرسانی به مناطق روستایی و دورافتاده استان یکی از مهم‌ترین خدمات دولت در این استان است، استانی با طبیعت زیبا و حاصل‌خیز و جنگل‌های بلوط با قدمت دیرینه‌ای که دارند، جنگل‌های که در گذشته از تنه ستبرشان برای گرم کردن آتشدان منازل روستایی و روشنی بخش چشمان مردمان طبیعت‌نشین در ظلمات تاریکی استفاده می‌شد و امروز به مدد اتصال این روستاها و مناطق به شبکه گازرسانی، تیغ برنده تبر از قامت رعنای درختان بلوط دور شده و گازی با شعله‌های آبی شمع محفل و گرمابخش خانه‌های روستایی شده است.

دیری نمی‌پاید که استان ایلام نیز به دامنه استان‌های سبز کشور می‌پیوندد و این اتفاقی بس مبارک است، هم رنگ خدمت دارد و هم شُکرانه نعمت، که باید شکرش با مصرف بهینه به‌جای آورد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.