تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی: حضور مردم در انتخابات دست مسوولان را برای دفاع از منافع کشور بازتر می‌کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی: حضور مردم در انتخابات دست مسوولان را برای دفاع از منافع کشور بازتر می‌کند
تهران- عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت:

مشارکت حداکثری مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در انتخابات سبب سرعت بخشیدن رشد و توسعه شده و در حوزه سیاست خارجی هم دست مسوولان نظام را برای دفاع از منافع کشور بازتر می‌کند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و لزوم مشارکت حداکثری مردم اظهار داشت: انتخابات مجلس یعنی اینکه مردم با رای دادن افرادی را به نمایندگی شهر و منطقه خود انتخاب کنند و در حقیقت در تعیین سرنوشت شان مشارکت کنند.

وی افزود: اینکه برخی دغدغه و گله‌ای از یک دستگاهی دارند و نسبت به روندها یا شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور معترض هستند و اعلام کنند به همین دلیل در انتخابات شرکت نخواهند کرد، دقیقا مسیر اشتباهی را طی می‌کنند. چرا که برای تغییر همین روندها و دغدغه‌ها باید در انتخابات مشارکت فعال داشت.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه حضور در انتخابات سبب تغییر روندها خواهد شد، تصریح کرد: انتخاب افراد شایسته و اصلح که قدرت ایجاد تغییر دارند، می‌تواند به رفع این نگرانی‌ها ختم شود. به عبارتی وقتی مردم کارنامه نامزدهای انتخابات را دقیق بررسی کنند، متوجه خواهند شد این فرد تا چه میزان می‌تواند به تصمیمات و وعده های خود عمل کند و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد تا چه میزان سبب رفع مشکلات و ایجاد تحول خواهد شد.

جوکار تاکید کرد: یکی از وظایف نمایندگان دفاع از حقوق شهروندی، توجه به ایده‌ها و مطالبات مردم است و اگر فردی در انتخابات شرکت نکند، به طور قطع نماینده‌ای هم برای دفاع از مطالبات خود در مجلس نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره خواستار برقراری امنیت در کشور هستند، گفت: مردم ایران همیشه در بزنگاه‌های تاریخی که احساس کنند تهدیدی متوجه کشور است، در صحنه حاضر شده و مانع اقدامات تفرقه آفرین دشمنان شده اند و امروز نیز وظیفه شرعی همه ما مایوس کردن دشمنان در این برهه از تاریخ است.

نماینده مردم یزد در مجلس مشارکت فعال مردم در انتخابات را سبب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه کشور عنوان کرد و یادآور شد: وقتی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند به طور قطع در حوزه سیاست خارجی هم دست مسوولان نظام برای دفاع از منافع کشور بازتر خواهد بود.

جوکار درباره نقش نمایندگان مجلس فعلی برای افزایش مشارکت مردم تصریح کرد: اینکه کدام نامزدها رای بیاورند به نظر مردم بستگی دارد. اما برای نامزدهایی که تایید صلاحیت شدند یا نمایندگان فعلی مجلس، باید اقداماتی انجام شود که به افزایش فضای رقابتی در کشور بینجامد.

وی اضافه کرد: در این زمان نمایندگان فقط به فکر تبلیغ خود نباشند بلکه اقداماتی که مجلس در چهار سال گذشته برای کشور انجام داده است باید توسط آنها برای مردم تبیین شود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره تاثیر حضور همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات پیش رو برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: همه احزاب و جریان‌های سیاسی هواداران و اعضایی دارند و از آنجا که صحنه انتخابات سیاسی است و کارهای این هواداران و اعضا نیز در فضای سیاسی انجام می‌شود، فعالیت آنها تاثیر قابل توجهی برای مشارکت مردم در انتخابات ایفا خواهد کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.