تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

رضایی: آذرپیرا ایده‌آل‌ترین فرد برای ۹۷ کیلوگرم است/ یونس نسبت به کشتی بی‌تفاوت شده

رضایی: آذرپیرا ایده‌آل‌ترین فرد برای ۹۷ کیلوگرم است/ یونس نسبت به کشتی بی‌تفاوت شده
تهران- دارنده نشان نقره المپیک ۲۰۰۴ آتن گفت: با توجه به اینکه امیرعلی آذرپیرا بیشتر در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی گرفته،

شرایط خوبی دارد و می‌تواند ایده‌آل‌ترین نماینده تیم ملی در این وزن باشد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه در کشور کرواسی برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم ایران توسط محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

علیرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در زاگرب عملکرد آزادکاران مطلوب بود و تا حدودی تکلیف ملی‌پوش وزن ۶۵ کیلوگرم مشخص شد. در این وزن به نظرم رحمان عموزاد خلیلی با توجه به اینکه سهمیه این وزن را برای المپیک بدست آورده، می‌تواند بهترین گزینه برای المپیک باشد.

وی ادامه داد: در وزن ۷۴ کیلوگرم با توجه به شکست یونس امامی اوضاع برای انتخابی تیم ملی پیچیده شد. ما در این وزن هنوز سهمیه المپیک نگرفته‌ایم و کارمان تا حدودی سخت است. کادر فنی باید در خصوص این وزن درایت لازم را داشته باشد و البته با توجه به اینکه من در کادر فنی نیستم و نمی‌توانم نظری بدهم، آن‌چیزی که از یونس می‌بینم، او نسبت به کشتی بی‌تفاوت شده و به نظرم تلاش‌اش برای موفقیت کم است.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن تصریح کرد: یونس نباید خود را هیچ وقت پیروز میدان ببیند بلکه باید تلاش بیشتری داشته باشد. در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری نیز عملکرد خوبی در زاگرب داشت، چرا که او با توجه به سن کم و جوانی‌اش آینده خوبی برای این وزن می‌تواند باشد. کشتی‌گیری است که هجومی مبارزه می‌کند و به طور قطع ضعف‌هایی دارد و باید روی آن نیز بیشتر تمرکز کند.

رضایی در خصوص شرایط وزن ۹۷ کیلوگرم نیز گفت: امیرعلی آذرپیرا و کامران قاسم‌پور در زاگرب عملکرد خوبی در مجموع داشتند. با توجه به اینکه آذرپیرا بیشتر در این وزن کشتی گرفته روز به روز رشد و پیشرفت خواهد کرد و می‌تواند ایده‌آل‌ترین نماینده کشورمان در این وزن باشد. در خصوص کامران نیز بهتر است او در وزن ۹۲ کیلوگرم که مسلط‌تر و روان‌تر کشتی‌می‌گیرد به کارش ادامه دهد تا به قهرمانی برسد. نباید نگاهمان به المپیک باشد و به طور قطع با توجه به مسابقات متعدد جهانی و بین‌المللی کامران می‌تواند لایق‌ترین گزینه برای وزن ۹۲کیلوگرم در دنیا باشد.

مدیر فنی اسبق تیم‌های ملی کشتی آزاد ادامه داد: به نظرم کامران باید برای بهبود آسیب‌دیدگی خود تمرکز کند و با تقویت شرایط روحی و روانی، خود را آماده حضور در پیکارهای جهانی کند.

رضایی همچنین در خصوص فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های زاگرب بین امیرحسین زارع و امیررضا معصومی، توضیح داد: تلاش هر دو جوان سنگین وزن کشتی ستودنی است. امیرحسین یکی از تاپ‌ترین کشتی‌گیران سنگین وزن ما در جهان و معصومی نیز جوانی جنگنده و توانا در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به حساب می‌آید که باید خودش را در رویدادهای مختلف قهرمانی آسیا و تورنمنت‌ها بیشتر محک بزند تا رشد کند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص شرایط کشتی تهران نیز گفت: در قهرمانی کشور شاهد تغییراتی خوبی در کشتی تهران بودیم و با حضور استعدادهای جوان نتایج خوبی را رقم زدیم. وضعیت تهران روبه رشد و مناسب خواهد بود. نمایندگان کشتی تهران در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی کشور در ساری در ۶ وزن المپیکی در صدر قرار داشتند ولی با آغاز رقابت در ۴ وزن غیر المپیکی، مازندران توانست به قهرمانی برسد ولی این رویه در کشتی تهران ادامه‌دار خواهد بود تا همانند گذشته موفقیت‌های خود را تکرار کند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.