تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

۹۳ هزار نفر از ایلام به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند

۹۳ هزار نفر از ایلام به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت:

۹۳ هزار و ۹۲۸ نفر دانشجو، دانش آموز و اقشار به اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و زیارتی اعزام شدند.

سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان ایلام اظهار کرد: این اعزام ها در اردوهای راهیان نور شامل بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب در جغرافیای ایلام و خوزستان، راهیان پیشرفت بازدید از صنایع و کارخانه های بزرگ و اردوهای زیادتی نیز عمدتا اعزام به مشهد مقدس بود.

وی افزود: امسال هفت هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر اعزام شدند و تا شروع ماه رمضان اعزام دانشجویان و اقشار مختلف به محل یادمان های دفاع مقدس ادامه خواهد داشت و امسال به صورت ویژه از استان کردستان حدود سه هزار نفر به یادمان های استان ایلام اعزام داشتند.

شاکرمی ادامه داد: نگاه ها در راهیان نور کشور و مرکز به سمت ایلام کشیده شده است و باید باتوجه به موقعیت ویژه استان ایلام در بحث دفاع مقدس زیرساخت های این یادمان ها توسعه یابد و هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ متر حسینه یادمان شرهانی آماده بهره برداری است که تا قبل از سال افتتاح خواهد شد و همچنین در قلاویزان حسینه و سرویس های بهداشتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: یادمان میمک و حسینه این منطقه نیازمند توجه و تخصیص اعتبار است و قرارگاه آیت الله حیدری ایلامی در روستای گُلان از توابع شهرستان مهران راه اندازی شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) گفت: سرویس های بهداشتی سه راهی جندالله در حد فاصل مهران – ایلام بهسازی شد و طراحی احداث یک حسینه برای این مکان در دستور کار است که تاکنون برای آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده و تلاش ها برای تکمیل این حسینه تا اربعین سال آینده و با هدف رضایت مندی زائران در راستای ارائه خدمات رسانی مطلوب به آنها است.

طاهر علی محمدی رییس دانشگاه ایلام نیز گفت: اعزام سه هزار نفر دانشجو برای اعزام راهیان نور و پیشرفت و اعزام ۵۰ نفر از کارکنان دانشگاه و خانواده های آنها به این اردوها تا قبل از برگزاری انتخابات در دستور کار است و سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو به این اردوها اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال ۱۵ هزار نفر روز دانش آموز به استعداد هفت هزار و ۵۰۲ نفر و ۳۰۸ فرهنگی به صورت رایگان قبل یا بعد از امتحانات به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند و همچنین ۱۵ هزار نفر دانش آموز از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

علی درویشی ادامه داد: در این اردوها کادر آموزشی مدارس و فرهنگیان هم حضور داشتند و برای معرفی ظرفیت های یادمان های دفاع مقدس ایلام به دیگر نقاط کشور، ایام اربعین ۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان های مختلف با هماهنگی سپاه در یک مقر مستقر شدند و معلمان جدیدالورود نیز در مهران آغاز فعالیت خود را جشن گرفتند.

لطیف صادقی فرماندار دهلران هم از برنامه ریزی ها برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: زیرساخت های ایجاد این طرح فراهم و همچنین احداث مسیر شرهانی در دست مطالعه و در شُرف پیمان سپاری است.

فرماندار مهران نیز بیان کرد: یادمان شهدای قلاویزان روزانه زائر از اقصی نقاط استان و کشور دارد و یکی از نواقص این یادمان عدم بهره مندی از آب پایدار و سالم است و تامین آب این یادمان با تانکر انجام می گیرد.

علی عباس شفیعی افزود: باتوجه به گرمای هوای مهران، تقویم بازدید از این شهرستان همزمان با خوزستان باشد و راویانی از لشکرهای دخیل در آزادسازی مهران، در زمان پیک حضور زائران برای تشریح عملیات حضور داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.