تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

در سفر به شهرستانهای شمال شرق استان تهران تاکید شد، توصیه آیت الله رئیسی به اجرای عدالت اداری تا فراهم سازی فضای تفریحی بانوان

در سفر به شهرستانهای شمال شرق استان تهران تاکید شد، توصیه آیت الله رئیسی به اجرای عدالت اداری تا فراهم سازی فضای تفریحی بانوان
تهران - اجرای عدالت اداری، رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای در ادارات،تشکیل شورای ترافیک به منظور کاهش تصادفات،

فراهم سازی فضای تفریحی مخصوص بانوان، توجه به ظرفیتهای کشاورزی، دامداری،صنعت وگردشگری درفیروزکوه، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی دماوند از مهمترین توصیه رئیس جمهور در سفر به شهرستانهای فیروز کوه و دماوندبود.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در چارچوب دور سفرها و برای بازدیدهای میدانی از شهرستان های استان تهران، امروز پنجشنبه ۲۸ دی ماه به شهرستان های فیروز کوه و دماوند سفر کرد تا نشان دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است.

عمده مطالبات شهرستان های فیروز کوه و دماوند، توسعه راه های شهری و روستایی، تامین زیرساخت های سایت های مسکونی، ارتقاء بهداشت و درمان شهرستان، تقویت زیرساخت های آب شرب پایدار، اجرای پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه، تقویت زیرساخت های بخش آموزشی است که امید می رود با حضور ریاست محترم جمهور این مهم محقق شود.

حضور رییس جمهور برکاتی از جمله مشکل‌گشایی و گره‌گشایی برای این شهرستان‌ها دارد که باید از این ظرفیت و امکان به‌خوبی استفاده شود. بازدید رییس جمهور از برخی پروژه‌های شهرستان، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و پیگیری اجرای مصوبات شورای اداری استان از اهداف عمده این سفر بود.

آیت الله رییسی توجه خاصی به سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با توده های مردم دارد، رییس جمهور پیشتر به سایر شهرستان‌های استان تهران از جمله شهر ری، ملارد، پردیس، اسلامشهر، قرچک، پاکدشت ،بهارستان ، رباط کریم، شهریار، پرند، رودهن، ورامین سفر کرده بود و با سفر به دماوند و فیروزکوه عملا در همه شهرستان‌های استان حضور یافته‌اند.

رئیس قوه مجریه طی سخنانی در فیروزکوه، کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری را از ظرفیت‌ها و استعدادهای این شهرستان برای توسعه بیش از پیش برشمرد.رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه صادرات اعم از نفتی و غیرنفتی کشور ما رکورد ۴۰ ساله اخیر را زده است، گفت: تا کنون بیش از ۶۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است.

رئیس جمهور کشورمان افزود: رفع مشکلات پیش‌روی توسعه کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های صنعتی و گردشگری این منطقه از جمله تامین آب و افزایش ظرفیت برق برای فعالیت صنایع از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت در فیروزکوه است.

در ادامه رئیسی با اشاره به بازدید خود از سد در دست احداث «نم‌رود» در بدو ورود به شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: احداث این سد ۲۰ سال به طول انجامیده در حالی که باید خیلی زودتر از اینها به بهره‌برداری می‌رسید، اما در جریان این بازدید مقرر شد ظرف نهایتاً یکسال موانع افتتاح آن برطرف و مردم از مواهب آن بهره‌مند شوند.

سد مخزنی “نم‌رود” به منظور تنظیم سالیانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعتی احداث شده است.بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست به مساحت ۳۵ هزار هکتار، جلوگیری از شور شدن سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن آب‌خوان منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی از جمله اهداف احداث این سد است.این سد با هسته رسی، حجم کل ۱۳۸ میلیون مترمکعب و با ارتفاع تاج ۸۳.۵ متر احداث شده و مجموع پروژه ۸۷.۶۷ درصد پیشرفت دارد.

همچنین رئیس جمهور در سخنرانی خود در سالن دانشگاه پیام نور شهرستان دماوند با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با اینگونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی پیگیری حل مشکلات زیرساختی، جاده‌های مواصلاتی و آب و برق شهرستان دماوند را از جمله دلایل اصلی سفر به این شهرستان عنوان کرد و افزود: توسعه شهرستان دماوند از جمله فرصت‌های بسیار خوب برای مردم این منطقه محسوب می‌شود که اگر با حفظ محیط زیست و مراتع و جنگل‌های این منطقه همراه نباشد ممکن است به تهدید تبدیل شود.رئیس جمهور خطاب به مدیران و مسئولان گفت: شان من و شما نوکری برای مردم است و باید خدمتگزار مخلص برای مردم باشیم چرا که می توان گره را سریع باز کرد.

وی تاکید کرد: چرا گره ای را که می‌توان با سهولت باز کرد منتظرید تا تهران به شما بگوید؛ ارتباط ستادی لازم است ولی نباید موجب کندی کار شود.

هم اخلاق عمومی در ادارات و سازمان ها رعایت شود هم اخلاق حرفه ای

رییس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان های دماوند و فیروزکوه گفت: دستگاه ها و ادارات هم اخلاق عمومی و هم اخلاق حرفه ای را رعایت کنند چون ما در هر قشری هم اخلاق عمومی داریم مثل صداقت و پاکی و امانت داری که همه افراد باید رعایت کنند؛ هم اخلاق حرفه ای که به حِرَف خاص مانند اخلاق پزشکی، اخلاق اداری و … اختصاص دارد؛ خیلی مهم است که به اخلاق حرفه ای سازمانی توجه شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کم کاری، بی نظمی و بی توجهی به حقوق مردم و قانون و اقتضائات سازمان و مدیریت در سازمان ها منکر هستند. معروف ها هم مثل اینکه انسان دل به کار بدهد، هم از خودش مراقبت داشته باشد و هم بر زیرمجموعه هایش؛ به عنوان مدیر باید توجه کنید که به زیرمجموعه هایتان کنترل داشته باشید؛ اینکه این فرد سابقه خوبی دارد و تا حالا خطایی نداشته است، دلیل موجهی برای کنترل نکردن نیستند.

رئیس قوه مجریه گفت: نظامات نظارتی و کنترلی خود را حتی بر افرادی که به آنها مطمئن هم هستید جاری کنید تا اصلا زمینه کجی و تخلف فراهم نشود.

اجرای عدالت به گونه‌ای باشد که مردم احساس تبعیض نکنند

رییس جمهور افزود: اینکه سازمان یا اداره دولتی یا حکومتی جلوی چشم مردم تخلف ساختمانی در یک فضای غیرمجاز یا بستر رودخانه انجام دهد، این حتما تبعیض است. مردم از ما انتظار عدالت دارند.استانداران، فرمانداران، مدیران و مسئولان توجه کنند که اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند که عدالت اجرا می‌شود و تبعیض در اجرای مقررات نیست. ساخت و ساز از ناحیه هر کس و با هر عنوان اگر به صورت غیرقانونی باشد، اگر تغییر کاربری‌ها به صورت غیرقانونی باشد نباید اغماضی صورت گیرد.

همه ما موظف به اجرای عدالت اداری هستیم

رییس جمهور تاکید کرد: اتصال به قدرت و ثروت و جایگاه های اداری قدرتمند برای همه غیر مجاز است ولی برای ادارات و سازمان ها نهی بیشتری دارد. اگر رعایت قانون و مقررات برای هم لازم است، برای خود ادارات و سازمان ها جنبه اهمیت رعایت آن بیشتر است چون آنها نماد اجرای قانون هستند. مردمی که این میزان شهید داده اند انتظار دارند که مدیران رفتار درست داشته باشند. اگر می توانیم رفع ظلم کنیم، همین الان باید انجام شود؛ ممکن است در یک تاریخی با یک ترفند و روشی افرادی توانسته باشند تخلف کنند اما نباید این تخلف ادامه یابد و بگوییم مشمول مرور زمان شده است؛ این صحیح نیست؛ همه ما موظفیم عدالت اداری را در عمل اجرا کنیم.

دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل شورای ترافیک در دماوند و فیروزکوه به منظور کاهش تصادفات

رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند افزود: به دلیل اینکه دماوند و فیروزکوه در محل عبور قرار دارد، متاسفانه خبرهای تصادفات در این منطقه بسیار ناگوار است. باید شورای ترافیک در منطقه ایجاد شود. باید مقررات را با جدیت اجرا کرد چرا که گاهی صرف توصیه جوابگو نیست. باید دست به دست هم دهیم که آمار تصادفات در این منطقه کاهش یابد.

تاکید رئیس جمهور بر فراهم سازی فضای تفریحی مخصوص بانوان

رییس جمهور تصریح کرد: بر موضوع در نظر گرفتن مکان مخصوص بانوان تأکید می کنم؛ این خواسته به حقی است؛ امیدواریم در سفر بعدی گفته شود که به مکان های مخصوص خانم ها توجه و شرایطی فراهم شده است که خانم ها بتوانند به راحتی تفریح و از فضا استفاده کنند.

وزیر بهداشت و درمان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه که همزمان با سفر رییس جمهور به فیروزکوه و دماوند صورت گرفته با اشاره به مرحله پویش ملی سلامت که در آن ۴۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شدند، گفت: رکورد مشارکت مردم در حوزه سلامت شکست که این نشان از اعتماد آنها به سیستم سلامت دارد.

بهرام عین الهی به خبرنگاران توضیح داد: از ۲۰ آبان پویش ملی سلامت شماره در مرحله اول آغاز شد و در این ۲ ماه گذشته مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از طرح های شهرستان دماوند گفت:‌ با تلاش های صورت گرفته و سرعت مناسب تکمیل سایت یک هزار و ۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن دماوند، کلیه واحدهای این سایت حداکثر در شش ماهه نخست سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌تکمیل سایت یکهزار و ۲۰ واحدی دماوند از پیشرفت مناسبی برخوردار است و هم اکنون در حال انجام خدمات زیربنایی در آن هستیم و تلاش می شود که هر چه سریعتر و فاز به فازٰ؛‌ واحدها به متقاضیان واگذار شود.

واحد نخست تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این تصفیه‌خانه جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و سرمایه گذاری انجام شده ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.

آیت الله رئیسی در دیدار جمعی از اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه:

رئیس جمهور کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری را از ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان فیروزکوه برای توسعه بیش از پیش برشمرد و اظهار داشت: رفع مشکلات پیش‌روی توسعه کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های صنعتی و گردشگری این منطقه از جمله تامین آب و افزایش ظرفیت برق برای فعالیت صنایع از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت در فیروزکوه است.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه سفر دولت مردمی به شهرستان‌های استان تهران، در دیدار جمعی از اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، ضمن تبریک ایام ماه رجب و ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم فیروزکوه گفت: سفرهای استانی ما محدود به مراکز استان‌ها نیست و در سفرهایی که شهرستان‌های اطراف تهران داشته‌ام مشاهده کردم که هر کدام از این شهرستان‌ها به لحاظ جمعیتی و ظرفیت‌ها در حد یک استان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه نیز از ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برخوردار است، افزود: شهرستان فیروزکوه مردمانی بسیار سختکوش،‌ جوانانی برومند، تحصیل‌کرده و پرتلاش دارد که سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و باید از این سرمایه صیانت و حفاظت شود تا آسیب نبیند و یکی از راه‌های پاسداشت این سرمایه رفع کاستی‌ها و بالفعل کردن ظرفیت‌ها است.

رئیسی در ادامه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری را از ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان فیروزکوه برای توسعه بیش از پیش برشمرد و اظهار داشت: رفع مشکلات پیش‌روی توسعه کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های صنعتی و گردشگری این منطقه از جمله تامین آب و افزایش ظرفیت برق برای فعالیت صنایع از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت در فیروزکوه است.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از سد در دست احداث «نم‌رود» در بدو ورود به شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: احداث این سد ۲۰ سال به طول انجامیده در حالی که باید خیلی زودتر از اینها به بهره‌برداری می‌رسید، اما در جریان این بازدید مقرر شد ظرف نهایتاً یکسال موانع افتتاح آن برطرف و مردم از مواهب آن بهره‌مند شوند.

رئیسی همچنین توسعه و تکمیل زیرساخت‌های سلامت و درمان در شهرستان فیروزکوه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در فیروزکوه نیز مثل بسیاری از مناطق دیگر پروژه‌های متعددی از جمله در حوزه سلامت برای سال‌های طولانی نیمه‌تمام مانده بود اما یکی از برنامه‌های محوری دولت مردمی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است و در همین راستا تکمیل و توسعه زیرساخت‌های سلامت در فیروزکوه نیز با جدیت دنبال شده و خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه رفع بیکاری و ایجاد زمینه برای اشتغال قشر تحصیلکرده جامعه را از جمله مسائل اولویتدار کشور برای کشور برشمرد و افزود: امروز نیروی انسانی کارآمد مهم‌ترین سرمایه کشور هستند که پاسداشت این نعمت زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت این سرمایه‌های ارزشمند در جهت رشد و توسعه کشور است.

رئیسی همچنین به موضوع تعریف درست و منطقی حریم رودخانه در شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت، همواره حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور بوده و قطعاً ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها از نظر ما غیرقانونی است، اما باید به جهت بهره‌مندی مردم از این منابع طبیعی، تعریفی درست و منطقی نسبت به حریم رودخانه‌ها داشته باشیم که این موضوع در دستور کار دولت خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه حضور مردم در عرصه‌های مختلف را پشتوانه عظیم برای انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف نظام دانست و افزود: بی‌تردید قدرت نظامی، توان علمی و فناوری و پیشرفت‌های اقتصادی از جمله مؤلفه‌های قدرت‌افزایی برای کشور است، اما مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از نظام و رهبری است و قدردانی از این مردم همیشه در صحنه و وفادار توجه به خواست آنان است.

رئیسی در ادامه خطاب مدیران اجرایی در ادارات و سازمان‌های شهرستان فیروزکوه و سراسر کشور بر الگوگیری از سیره شهدا و کار و عمل جهادی و همچنین پرهیز از گرفتاری در روزمره‌گی و بروکراسی اداری تأکید کرد و گفت: ‌بسیار مراقب باشید که به روزمره‌گری دچار نشوید و مراجعات مردم برای رفع مشکلات‌شان برای شما تبدیل به امری عادی نشود. نسبت به رفع مشکل و گرفتاری مردم حساس باشید و با اقدام و عمل خود برای گره‌گشایی از امورات مردم تلاش کنید و یقین بدانید نتیجه تلاش‌های شما موجب شاد شدن مردم و رضایتمندی خدای متعال خواهد بود.

رئیس جمهور  با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با اینگونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در اجتماع اقشار مختلف مردم شهرستان دماوند ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، با ادای احترام به روح مطهر شهدای این شهرستان و خانواده معزز آنها گفت: حضور بنده به عنوان خدمتگزار در شهرهای اطراف تهران به لحاظ نظام‌ مسائل و تراکم جمعیتی این شهرها سفر استانی محسوب می‌شود و تلاش ما این است که در جلسات شورای اداری نسبت به رفع مشکلات مردم شهرهای همجوار استان تهران نیز تلاش کنیم.

رئیس جمهور پیگیری حل مشکلات زیرساختی، جاده‌های مواصلاتی و آب و برق شهرستان دماوند را از جمله دلایل اصلی سفر به این شهرستان عنوان کرد و افزود: توسعه شهرستان دماوند از جمله فرصت‌های بسیار خوب برای مردم این منطقه محسوب می‌شود که اگر با حفظ محیط زیست و مراتع و جنگل‌های این منطقه همراه نباشد ممکن است به تهدید تبدیل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با اینگونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهور تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی را ظلم به مردم و آیندگان و تخلفی غیرقابل گذشت عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دولت مردمی به شهرستان دماوند بازنگری و بروزرسانی قوانین و مقررات ساخت و سازها و بارگذاری جمعیتی در این شهرستان خواهد بود.

رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت منابع آبی در شهرستان دماوند بویژه در بخش کشاورزی، افزود: خوشبختانه ما در این منطقه برغم خشکسالی‌های چندسال اخیر مشکل کمبود آب نداریم، اما اهمیت مدیریت منابع آبی کمتر اهمیت وجود آب نیست.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: توجه به الگوی مصرف در بخش خانگی و صنعتی و همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری بویژه آبرسانی زیرسطحی در بخش کشاورزی با هدف مدیریت منابع آبی مورد تأکید دولت است.

بذرپاش: واحدهای مسکن دماوند طی ۶ماهه اول سال آینده به متقاضیان واگذار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌با تلاش های صورت گرفته و سرعت مناسب تکمیل سایت یک هزار و ۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن دماوند، کلیه واحدهای این سایت حداکثر در شش ماهه نخست سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح های شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌تکمیل سایت یکهزار و ۲۰ واحدی دماوند از پیشرفت مناسبی برخوردار است و هم اکنون در حال انجام خدمات زیربنایی در آن هستیم و تلاش می شود که هر چه سریعتر و فاز به فازٰ؛‌ واحدها به متقاضیان واگذار شود.

رییس جمهور و برخی اعضای هیأت دولت سیزدهم در ادامه دور سفرهای خود به شهرستان‌های استان تهران، امروز پنجشنبه به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه سفر کرده اند.

با ورود مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، سفر هیأت دولت به شرق استان تهران آغاز شد. تا ساعتی دیگر نیز، رئیس جمهور و هیأت همراه پس بازدید از برخی پروژه‌ها و دیدار با نخبگان که وارد شهرستان فیروزکوه شده به شهرستان دماوند سفر خواهد کرد.

وزیر راه اظهار داشت:‌با توجه به سرعت مناسب احداث این سایت توسط بنیاد مسکن تلاش می شود حداکثر در شش ماهه اول سال آینده تمام واحدها به متقاضیان واگذار شود.

وی تعداد متقاضیان مسکن شهرستان دماوند را ۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد از شرایط قانونی چهارگانه برخوردارند.

بذرپاش گفت:‌به منظور تأمین زمین مورد نیاز احداث مسکن ۱۶۰ هکتار در نظر گرفته شده که به دلیل برخی از مغایرت های تلاش می شود تا با توجه به مصوبات گذشته شورای عالی، مشکلات این زمین در حوزه های زیست محیطی و … رفع و به شهر الحاق شود.

وی افزود:‌ علاوه بر این زمینی ۸۰ هکتاری نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره راه و شهرسازی شهرستان در نظر گرفته و به شهر الحاق شده که با این دو زمین، نیاز متقاضیان شهرستان رفع می شود و اگر زمین بدون مشکل دیگری نیز وجود داشته باشد می تواند برای احداث مسکن در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ شهرستان فیروزکوه از تعداد متقاضی زیادی که از شرایط ۴ گانه برخوردار باشند برخوردار نیست و تلاش می شود تا عملیات اجرا و احداث هر چه سریعتر در این شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به اجرای کمربندی جنوبی و شمالی دماوند و رودهن گفت:‌احداث کمربندی رودهن به دلیل ترافیک و حجم بالای تردد خودروها از اولویت برخوردار است که اجرای آن تاکنون با پیشرفت مناسبی همراه بوده و برای آن اعتبار نیز تأمین شده و تلاش می شود تا سال آینده؛ این طرح قطعه به قطعه وارد مدار شود.

وی در خصوص کمربندی دماوند نیز اظهار داشت:‌ تملک زمین با هزینه های زیادی همراه است ولی تلاش می شود تا با مصوبات ارائه شده و اعمال ماده ۲ و جمع بندی امور در جلسه شورای اداری امروز، مشکل این کمربندی نیز هر چه سریعتر رفع شود.

وزیر بهداشت: رکورد مشارکت مردم در پویش حوزه سلامت شکست

وزیر بهداشت با اشاره به مرحله پویش ملی سلامت که در آن ۴۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شدند، گفت: رکورد مشارکت مردم در حوزه سلامت شکست که این نشان از اعتماد آنها به سیستم سلامت دارد.

به گزارش ایرنا، بهرام عین الهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه که همزمان با سفر رییس جمهور به فیروزکوه و دماوند صورت گرفته به خبرنگاران توضیح داد: از ۲۰ آبان پویش ملی سلامت شماره در مرحله اول آغاز شد و در این ۲ ماه گذشته مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

وی ادامه داد: ۴۴ میلیون نفر در این پویش شرکت کردند که رکورد پویش مردمی در حوزه سلامت از پیش از انقلاب تا به امروز شکست و بابت این مشارکت و اعتماد به حوزه سلامت از مردم تشکر می کنم.

به گفته عین اللهی، مردم در مناطق شهرنشینی اغلب دچار بیماری های غیرواگیر می شوند و در این پویش یک میلیون نفر فشار خون بالا داشتند که خودشان از آن بی خبر بودند؛ همچنین نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر هم به دیابت مبتلا بودند و خودشان نمی دانستند.

وزیر بهداشت گفت: با این غربالگری از مراجعات بعدی که ممکن بود با بروز انواع سکته های مغزی و قلبی همراه شود، پیشگیری شد.

وی افزود: در این پویش مشخص شد که حدود ۱۰ میلیون نفر هم مشکوک به ابتلا به بیماری فشار خون هستند که البته باید بررسی شوند و سه میلون نفر هم مشکوک به دیابت هستند؛ باید سبک زندگی جدیدی در شهرنشینی داشته باشیم و افزاد سعی کنند از خوردن غذاهای شور، چرب و البته استفاده از شکر زیاد پرهیز کنند و حتما تحرک بیشتری داشته باشند.

عین اللهی با بیان اینکه خوردن فست فود موجب چاقی کودکان شده است، گفت: امروز با پدیده ای به نام چاقی کودکان روبرو هستیم که به ویژه کرونا به دلیل کم تحرکی بیشتر شد؛ ورزش و فعالیت مهم است و زندگی ماشینی و کم تحرکی منجر به انواع بیماری ها می شود.

وی تاکید کرد: مرحله اول پویش سلامت برای افراد بالای ۱۸ سال بود و در مرحله بعد پویش ملی سلامت کودکان را در دستور کار داریم که به زودی انجام می شود.

وزیر بهداشت این را هم گفت که تمام اطلاعات پویش اولیه سلامت به صورت مکانیزه ثبت شده و ۱۹۱ شهرستان هم به پویش سلامت خانواده پیوسته اند.

عین اللهی در مورد بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه هم گفت که این مرکز درمانی در سال ۸۵ افتتاح شده است و ما در طبقه بندی مراکز درمانی، مرکز اولیه و یک سری دیگر از مراکز به عنوان درمان های کلی داریم که این نوع تقسیم بندی با توجه به جمعیت منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: اقدامات برای بیماران در کلینیک های تخصصی مراکز اولیه انجام می شود و اگر نیاز به جراحی های تخصصی باشد بیمار به جاهای دیگر منتقل می شود اما این مرکز امکانات خوبی دارد و حتی به سی تی اسکن مجهز است.

عین اللهی تصریح کرد: اگر کمبودی باشد حتما تامین خواهیم کرد و با توجه به اینکه مرکز در مانی امام خمینی(ره) فیروزکوه در مسیر حاده ای واقع شده باید حتما برای بیماران تصادفی آمادگی داشته باشد که خوشبختانه این امادگی وجود دارد.

وی همچنین از ایجاد یک پایگاه انتقال خون برای فیروزکوه در اینده نیزدیک خبر داد و گفت: کار انتقال مصدومان بدحال به مراکز بزرگتر هم با روش های نوین انجام شود.

با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال ،واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شد

واحد نخست تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این تصفیه‌خانه جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و سرمایه گذاری انجام شده ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور و برخی اعضای هیأت دولت سیزدهم در ادامه دور سفرهای خود به شهرستان‌های استان تهران، امروز پنجشنبه به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه سفر کردند.

تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن در ۲ واحد با ظرفیت هشت‌هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

ب️ه گزارش ایرنا از وزارت نیرو، ️این تصفیه‌خانه نمونه‌ای از تبلور اراده جهادی است که در مدت یک‌ سال و با عزم و اراده کارکنان آبفای شرق استان تهران، با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی ساخته شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

️تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی، تولید پساب و تغذیه آبخوان‌ها و همچنین تحقق مصوبات شورای عالی امنیت ملی در دستور ساخت قرار گرفت.

️عملیات اجرایی ساخت واحد نخست و تاسیسات مشترک این تصفیه‌خانه به ظرفیت چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل ۲۵هزار نفر تیر ماه ۱۴۰۱در دستور کار این شرکت قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت، بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

️این تصفیه‌خانه با فرایند پیشرفته و از نوع لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر برای تصفیه فاضلاب تولیدی مساکن مهر و مهرآباد در زمینی به مساحت ۲۱هزار متر مربع طراحی شده است و پساب حاصل از این تصفیه‌خانه برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آب‌خوان‌ها استفاده خواهد شد.

ساخت این تصفیه‌خانه از جمله اقدامات مهمی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کیفیت بسیار مطلوب در کشور رقم خورده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.