تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

۸۸ درصد روستاهای استان ایلام از اینترنت پرسرعت برخوردارند

۸۸ درصد روستاهای استان ایلام از اینترنت پرسرعت برخوردارند
نگاه اقتصاد

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان ایلام در گفتگوی مجازی کار، کرامت و پاسخگویی با اصحاب رسانه گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات ایلام در حوزه فیبر نوری برای روستاها در فاز اول برای روستاها ۱۸۵ کیلومتر در دولت قبلی و ۱۰۰ کیلومتر در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

علی کریمی با بیان این که ۴۱۷ کیلومتر در فاز دوم برای سراسر استان پیش بینی و آغاز شده، تصریح کرد: انتظار داریم این مرحله تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

مدیر کل فناوری و اطلاعات استان ایلام با اشاره به این که در مناطق شهری پروژه ملی ftth توسط شرکت های‌وب انجام شده، خاطرنشان‌ کرد: ۱۷۰ کیلومتر فیبر زمینی و ۳۳۰ کیلومتر فیبر هوایی توسط این شرکت اجرا شده و در کل برای استان اجرای لینک انتقال بین شهری به طول ۷۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

 

ایشان در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۷درصد روستاهای استان دارای اینترنت بوده که ۸۸ درصد از اینترنت پرسرعت بهره‌مندند.

 

کریمی ضریب نفوذ اینترنت در حال حاضر را ۹۹ درصد عنوان کرد و افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت ۱۹۰۰ کیلومتر فیبر دارد و سهم شرکت مخابرات ۱۰۴۰ کیلومتر و شرکت های‌وب ۵۰۰ کیلومتر است.

ایشان افزود: اعتبارات پروژه‌های روستایی که به همراه شرکت مخابرات انجام می گیرد از محل اعتبارات روستایی است.

 

این مسئول با اشاره به این که ۸۰ درصد فیبر نوری نصب شده برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه محقق شده، اظهار امیدواری کرد که این مهم تا پایان سال به ۹۹ درصد برسد.

 

کریمی بیشترین تمرکز را بر روی سایت‌های تلفن همراه در روستاها برشمرد و اضافه کرد: ایجاد سایت‌های جدید در روستاها و اجرای فیبرنوری روستایی با قابلیت بسترسازی و امکان ارتباط تا ۵۰ سال آینده در کل دنیا می‌تواند پاسخگو باشد.

 

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان در خصوص نسل پنجم اینترنت در استان ایلام گفت: ۵ سایت در این راستا راه‌اندازی شده که سهم ایرانسل یک سایت در سیدالشهداء، همراه اول یک سایت در منطقه جانبازان شهر ایلام و در شهرستان های آبدانان، ایوان و دهلران هم هر کدام یک سایت نصب شده است.

ایشان افزود: هدف ما این است که تا پایان سال ۵ سایت دیگر توسط همراه اول نصب شود و امیدواریم این امر محقق گردد.

 

کریمی با بیان این که پوشش جمعیتی همراه اول بالای ۹۹ و ایرانسل ۸۵ درصد است، یادآور شد: در مناطقی که ایرانسل پوشش ندارد از رومینگ همراه اول و بالعکس استفاده می‌شود.

 

ایشان در پایان تعداد دفاتر پیشخوان را ۱۲۶ دفتر عنوان‌ کرد و افزود: از این تعداد ۹۹ دفتر شهری و ۲۷ دفتر روستایی و تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات هستند و اگر مراجعه کننده شکایتی داشته و در سامانه ۱۹۵ ثبت کند قطعاً رسیدگی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.