تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

تائید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام

تائید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام
ایلام - دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از تائید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان بر اساس فهرست اعلامی شورای نگهبان به وزارت کشور خبر داد.

“فرشید زرگوش” شامگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: بر اساس فهرست جدید اعلامی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ۱۸ داوطلب دیگر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه دهلران و ایلام تائید صلاحیت شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه ایلام ( شمال استان) و هشت داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه دهلران ( جنوب استان) است افزود: تعداد داوطلبان تائید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه ایلام به ۸۷ نفر و در حوزه انتخابیه دهلران به ۲۹ نفر افزایش یافته است.

زرگوش با بیان اینکه پیش از این تعداد ۲۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه دهلران و ۷۷ نفر از سوی هیئت نظارت استان و مرکز تائید شده بود تصریح کرد: در مرحله ثبت نام قطعی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ۲۲۹ نفر نام نویسی کرده بودند که از مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی تا مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت استان ۳۲ نفر از داوطلبی انصراف داده و در نهایت هیئت نظارت انتخابات استان و مرکز صلاحیت ۱۸۹ نفر را بررسی کرده بود.
وی یادآور شد: بر این اساس در فهرست اعلامی از سوی هیئت نظارت استان و مرکز و شورای نگهبان تا کنون، تمام سلایق‌ها و گرایش‌های سیاسی وجود دارد که زمینه برای ایجاد فضای رقابتی سالم با حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کرده است.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام تصریح کرد: فهرست نهایی افراد تائید صلاحیت شده برای داوطلبی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۹ بهمن ماه سال جاری از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است./ایرنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.