تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

سرمایه گذاری برای ورزش قهرمانی منجر به جذب چهره های جدید ورزشی می شود

سرمایه گذاری برای ورزش قهرمانی منجر به جذب چهره های جدید ورزشی می شود
نگاه اقتصاد

شهاب شهبازی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در نشست خبری کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی، توجه به ورزش مدارس در رده های پایه را یکی از موارد مهم در بحث سرمایه‌گذاری برای ورزش قهرمانی استان عنوان کرد و افزود: در این راستا با همکاری مناسبی که در سطح ادارات با دستگاه ورزش و جوانان وجود دارد، این امر به خوبی محقق شده است.

شهبازی ضمن تقدیر از درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان، افزود: ایشان همواره با ورزش مدارس و هیئت های ورزشی در ارتباط مستمر هستند و بیشترین همکاری را با اداره کل ورزش و جوانان در خصوص استعداد یابی دانش آموزان داشته اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه در خصوص هیئت های ورزشی و استعدادیابی اظهار داشت: انجام طرح شهید طوقانی از نمونه های موفقی بود که به همت هیئت ورزش زورخانه ای در مدارسی که از سوی ورزش و جوانان استان هماهنگ شده بود، برگزار شد و خوشبختانه در یکی از مدارس ده ورزشکار به این ورزش کهن و باستانی، با توجه به علاقه ای که داشتند، جذب شدند.

ایشان با اشاره به این که در تمام رشته های دیگر ورزشی استعداد یابی و کشف چهره های جدید ورزشی را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم سرمایه عظیمی را برای آینده ورزش قهرمانی استان داشته باشیم.

شهبازی اضافه کرد: ۴۴ هیئت استانی و ۳۲۴ هیئت ورزشی فعال در استان وجود دارد که که ۳۷ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در این هیئت ها در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

این مسئول با بیان این که برنامه های مختلفی در قالب لیگ از سوی هیئت فوتبال استان به صورت فصلی برگزار می شود، افزود: با نظر کمیته فنی که در هیئت فوتبال استان فعال است استعدادها در قالب یک تیم منتخب تشکیل می شوند و در صورتی این کمیته با یک استعداد جدید در فوتبال استان مواجه شوند به تیم های مطرح معرفی خواهند کرد.

شهبازی از دستور کار برای تامین اعتبار بازسازی اماکن فرسوده استان سخن گفت و اضافه کرد: مجموعه ورزشی انقلاب شهر ایلام یکی از مجموعه های ورزشی قدیمی است که شرایط مساعدی ندارد و خوشبختانه با پی گیریهای انجام شده، مصوب شد، اعتباراتی را برای اماکن فرسوده استان توزیع شود که زمین مجموعه انقلاب هم در دستور کار قرار دارد و تعمیر و بازسازی می شود.

این مسئول اضافه کرد: یک باب زمین چمن مصنوعی در روستای بلاوه تره از توابع شهرستان چرداول، افتتاح سالن ورزشی هفته چشمه آبدانان و افتتاح سالن ورزشی دهلران با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاحی در ایام دهه فجر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ طرح ورزشی در استان افتتاح و بهره برداری رسیده و بر این اساس ۶۷ هزار و ۶۳۸ متر مربع به سرانه ورزشی استان افزوده شده که امیدواریم ۳۵ پروژه در دست اقدام استان نیز با تخصیص اعتبارات به بهره برداری برسند.

شهبازی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم سرانه فضای ورزشی در استان ۹۰ صدم متر مربع بوده، اضافه کرد: اکنون این سرانه به ۹۷ صدم متر مربع ارتقاء یافته و پروژه توسعه زمین فوتبال شهدای چوار ، بعد از دیدار مسئولان برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در خصوص واقعه زمین فوتبال چوار، با رهنمودها و پیگیری های استاندار برای توسعه این زمین ورزشی، این پروژه به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور در دور اول به استان مطرح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در پایان سخنان خود یادآور شد: در یکسال گذشته ۵۵ نفر از ورزشکاران آقا و ۴۲ نفر از ورزشکار خانم استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده که از این تعداد ۱۸ نفر عضو تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.