تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

متکی: اولویت حل موضوعات حکمرانی است/تشکیل کارگروه پس از انتخابات

متکی: اولویت حل موضوعات حکمرانی است/تشکیل کارگروه پس از انتخابات
تهران- سخنگوی شورای وحدت اولویت نخست این شورا را حل مسائل کشور در زمینه حکمرانی دانست و گفت:

پس از انتخابات کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود تا موضوعات کلان کشور را مورد رسیدگی قرار دهند.

منوچهر متکی روز سه شنبه در دومین اجلاس سراسری شورای وحدت استان ها اظهار داشت: این نشست برآمده از یک عزم و رسالتی است که در استان های کشور نمود داشته است.

سخنگوی شورای وحدت افزود: با وجود برنامه ریزی دشمن برای تخریب روحانیت، اما بیش از پیش اثرگذاری روحانیت و جایگاه آنها در کشور دیده می شود و شجره موثر روحانیت که در تاریخ هزار ساله حضورشان در تداوم کلام امامان ما است و از طرفی یکی از محورهای شکل‌گیری شورای وحدت، اتصال و ارتباط بین اعضا و روحانیت مبارز و هدایت، نظارت و داوری بود و این سه کلید واژه این اتصال را تقویت کرد.

متکی با بیان اینکه جامعه روحانیت بخشی از تشکیلات شورای وحدت نیست، تاکید کرد: شورای وحدت در ذیل جامعه روحانیت مبارز است و جایگاه روحانیت مبارز ورای گنجاندن آنها در یک تشکیلات است.

وی با بیان اینکه نسبت بین شورای وحدت و جامعه روحانیت مبارز می تواند تعمیم پیدا کند، اظهار داشت: سایر تشکل ها در کشور هم می توانند همین نسبت را با جامعه روحانیت مبارز ایفا کنند و از نقش ارزنده داوری و هدایتگری جامعه روحانیت مبارز استفاده کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در سه سال گذشته، شورای وحدت به تثبیت رسیده است، گفت: این شورا یک مجموعه سیاسی، گره خورده با نظام، ولایی و ارزشی و اصولگرا در کشور برای نخبگان و جریان های سیاسی است و آرام آرام برای مردم هم در حال شناخته شدن است.

متکی با بیان اینکه حمایت علمایی مانند آیت الله موحدی کرمانی و سایر بزرگان در شهرهای مختلف از شورای وحدت سبب افزایش جایگاه این شورا شده است، تصریح کرد: حمایت شخصیت های روحانی عضو این شورا در استان ها به وجاهت آن افزوده و فضای اعتماد را بیشتر کرده است.

وی یادآورشد: البته انتخابات اولویت دوم ما در شورای وحدت است و اولویت نخست این شورا حل مسائل کشور در موضوعات حکمرانی است.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه ۱۰۰ مساله در مسائل مختلفی همچون سیاسی، اقتصادی و سیاست خارجی در کشور وجود دارد، گفت: در بیشتر این مسائل ما نسبت به آن اجماع نداریم و یکی از مهمترین آنها موضوع آمریکا است که بعد از انقلاب هر هفته راهپیمایی، قطعنامه و بیانیه درباره یکدیگر صادر می کنند که این رویه نشان می دهد دو کشور مهم و تاثیرگذار و فرا ملی هستند و تصمیمات آنها بر سایر کشورها اثرگذار است.

وی ادامه داد: دوم اینکه دو کشور با یکدیگر مساله دارند و در نظام بین الملل وقتی دو کشور مساله دارند، مسائل یکدیگر را حل می کنند. اما این مساله حل نشد و طرف آمریکایی دو سناریو برای ما تعریف کرد. نخست براندازی نظام و دوم تغییر رفتار ایران بود. نکته اینکه طرف آمریکایی چه جمهوری خواه یا دموکرات در قبال ایران اتفاق نظر دارند. ولی در کشور ما با تغییر دولت ها این اجماع نسبت به آمریکا تغییر می کند و اجماعی در این حوزه بین کارگزاران نظام نیست.

متکی با اشاره به اقتصاد کشور گفت: موضوع خصوصی سازی از ابتدای انقلاب مطرح بوده و امام راحل هم فرمودند آنجا که مردم توانایی هدایت اقتصاد را دارند، دولت ها ورود نکنند و باید طبق الگوی نرمال آن، ۸۰ درصد اقتصاد کشور دست مردم باشد و ۲۰ درصد توسط دولت هدایت شود. ولی با بررسی فعلی متوجه خواهید شد این اعداد بر عکس شده و فقط ۲۰ درصد اقتصاد دست مردم است.

وی با اشاره به برنامه این شورا پس از انتخابات گفت: پس از انتخابات کارگروه هایی تشکیل خواهد شد تا موضوعات کلان کشور را مورد رسیدگی قرار دهند. البته رسیدگی به راهکارها و حل مسائل نظام باید طبق آموزه های امام، رهنمود های رهبری، مبانی اسلامی و خرد جمعی توسط متخصصان و صاحب‌نظران انجام شود.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه کار دوم این شورا حمایت، مشاوره و نقد منصفانه است، تصریح کرد: طبق برنامه ای که شورای وحدت برنامه ریزی کرده است، ۳۰ منطقه در تهران ایجاد می شود و هر نماینده مسوول یک منطقه است.

متکی خاطرنشان کرد: البته معتقدیم هر تعداد از نمایندگان که کرسی های مجلس را به نام شورای وحدت در اختیار بگیرند، باید میثاق نامه مربوط را امضا کنند و بر اساس خرد جمعی در هر طرح و لایحه ای امورات مجلس را پیش ببرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.