تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

پورمحمدی: راه بازگشت امید و اعتماد اجتماعی، کار تشکیلاتی است

پورمحمدی: راه بازگشت امید و اعتماد اجتماعی، کار تشکیلاتی است
تهران- رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات سبب اقتدار نظام و رفع مشکلات می‌شود، گفت:

امید، خوش‌بینی و اعتماد اجتماعی در شرایط فعلی آسیب دیده است که با توسعه کار تشکیلاتی این مسائل قابل حل است.

حجت الاسلام «مصطفی پور محمدی» روز سه شنبه در دومین اجلاس سراسری شورای وحدت استان ها با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور پیچیده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری خود در نقطه عطف تاریخی قرار دارد و در ۴۵ سال گذشته در تحولات منطقه و جهان اثرگذار بوده است.

وی افزود: در این زمان آمریکا و برخی از قدرت ها چالش هایی برای ما ایجاد می کنند و مساله جمهوری اسلامی هر روز روی میز ابرقدرت ها قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین گرفتاری های ما از همین تقابل است. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید بدانیم در کجای تاریخ ایستاده ایم. اما برخی از مردم و حتی برخی نخبگان این فضا را هنوز به درستی درک نکرده اند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در این مسیر تحمل و بردباری کنیم، تصریح کرد: اینکه دستگاه اجرایی به ما اعتنا کند یا نکند نباید مهم باشد بلکه باید پاسخگو باشیم و حرف ها، ایده ها و نقدها را بگوییم و بشنویم و در این شرایط بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امید، خوش‌بینی و اعتماد اجتماعی در شرایط فعلی آسیب دیده است، گفت: یکی از راه های اصلی حل این مشکلات کار تشکیلاتی است و حل این مشکلات با کار جمعی انجام می شود و یکی از مهمترین نقص های ما عدم کار تشکیلاتی است.

وی یادآورشد: مشارکت بالا در انتخابات سبب اقتدار نظام و رفع مشکلات می شود که با توسعه کار تشکیلاتی این موضوع قابل انجام است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تمام مشکلات کشور در همه حوزه ها بدون کار تشکیلاتی قابل حل شدن نیست، گفت: یکی از مشکلات ما توقف حزب است و از آنجا که دوست داشتیم بزرگان درگیر کار اجرایی شوند، فعالیت حزبی و تشکیلاتی را متوقف کردیم‌. در حالی که بدون کار تشکیلاتی رفع مشکلات قابل انجام نیست‌.

پورمحمدی با بیان اینکه ظرفیت بالایی از نیروهای متخصص و مجرب در تراز بین المللی در استان ها وجود دارند، اظهار کرد: در بسیاری از این تشکل‌ها پنج نفر گرد هم آمدند و از نیروهای متخصص کمتر استفاده می‌شود چرا که کار تشکیلاتی انجام ندادیم و هم افزایی بلد نیستیم و این سبب ضعف امروز شده و در آینده بحران ساز هم می‌شود.

وی اساس شورای وحدت را حل نقیصه عدم کار تشکیلاتی دانست و تصریح کرد: برای حل این معضل به نظام قانونمند نیاز داریم که نمونه آن قانون اخیر انتخابات است‌. طبق گفته یکی از دوستان در شورای نگهبان، باید مجلس نسبت رفع بیش از ۴۰ ایراد آن اقدام کند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مجلس قوی نیاز به نمایندگانی با فهمِ کارتشکیلاتی و آگاهی بیشتر برای رفع مشکلات دارد، گفت: قصد جسارت به دوستان نماینده را ندارم اما این موضوع، حقوق ملی است که باید بدون ملاحظه کاری و مسامحه، ما به مسئولیت سنگین خود در قبال ملت، تاریخ، انقلاب و شهدا عمل کنیم.

پور محمدی با اشاره به اینکه ما مجلسی می‌خواهیم که حداقل مشکل قانون انتخابات را حل و یا مسائل سیاسی کشور را ساماندهی و قانونمند کند، افزود: همچنین در حل نظام مسائل کشور با فکر و ایده پردازی پیش برود. در حالی که در شرایط فعلی بعید می‌دانم گروه سیاسی باشد که توانایی حل حداقلی از نظام مسائل کشور را ایفا کند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های سیاسی و اقتصادی و غیره فقط در زمان انتخابات مطرح می شود، یادآور شد: در فصل انتخابات همه خیز برداشته و شاهد ۴۵ هزار اسم برای رسیدن به کرسی مجلس هستیم. اما از این تعداد حداقل باید ۱۰ یا ۲۰ نظریه برای حل مسائل کشور صادر شود.

وی با اشاره به حدود ۱۳ هزار تایید صلاحیت که از سوی شورای نگهبان اعلام شد، گفت: از این تعداد در صورتی که همه آنها هم رای بیاورند چه کاری می توانند در مجلس انجام دهند. در حالی که در این زمان تحول، بازسازی و تغییر را طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در روندها و حتی قوانین مادر کشور شاهد باشیم.

مشارکت بالا در انتخابات عامل اقتدار ملی و رفع مشکلات داخلی و خارجی کشور است

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه برای ایجاد موج و شور انتخاباتی در کشور همه باید حرف مثبت در کلام خود جاری کنند، یادآور شد: دادن امید و انگیزه به مردم باید محور فعالیت ما قرار گیرد و به این موضوع تاکید کنیم که با قهر و نیامدن به صحنه انتخابات مشکلات حل نمی شود. چرا که حضور و مشارکت بالا در انتخابات سبب اقتدار ملی و رفع مشکلات داخلی و خارجی کشور خواهد شد.

پورمحمدی استفاده از هر توان و ظرفیت را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و ارتقا نظام اسلامی مهم عنوان کرد و گفت: افزایش یک درصد آرای مردم توسط ما هم یک گام به جلو است. در این راه هم باید استفاده از ظرفیت جوانان و تربیت آنها برای حضور در عرصه سیاسی حرکت کنیم. چرا که ما به امتداد نسلی نیاز داریم‌ و باید فضای کشور را به سمت بها دادن به جوانان پیش ببریم.

باید خطا و اشتباه خود را بپذیریم

رئیس شورای وحدت اصولگرایان بهره بردن از گفت و گو را راهکار دیگری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: نباید از مخالف و معترض ترسید و خداوند ما را به جدال احسن دعوت کرده است و وقتی حرف حق شنیدیم باید آن را بپذیریم. نباید از مسوولیت فرار کرد و باید خطا و اشتباه خود را بپذیریم.

پور محمدی با تاکید بر اینکه شورای وحدت، شورای فصلی،  موجی، مناسبتی و قدرت ساخته نیست خاطرنشان کرد: این شورا به بدنه مردم و روحانیت وابسته است و هدف این شورا تحول بنیادین و ساختاری در فضای سیاسی کشور است و همه اصولگرایان باید در این هدف متحد شوند و یک توان را در این راه هزینه کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.