تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

پیگیری و تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام و راکد

پیگیری و  تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام و راکد
نگاه اقتصاد

حشمت عزیزان رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام در جمع اصحاب رسانه گفت: کل تولیدات دام و طیور استان ایلام بالغ بر ۹۸ هزار ۷٠٠ تن شامل انواع گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و سایر اقلام پروتئینی و دارای ۲ میلیون واحد دامی سبک و سنگین سنتی و صنعتی معادل نیم درصد جمعیت دامی کشور است.

 

عزیزان ادامه داد: مرغوبیت ارقام گندم تولیدی، اجرای روش‌های زراعی و افزایش ضریب نفوذ بذر باعث افزایش کیفیت گندم تولیدی استان شده است که در سبد غذایی خانوار دارای اهمیت است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام و راکد استان در زیربخش‌های کشاورزی است و ۲۵ طرح آب و خاک در نقاط مختلف استان ایلام تکمیل شده است.

 

عزیزان در ادامه با اشاره به حفاظت از منابع آبی، اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات مقاوم در برابر کم آبی، افزود: از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزایش بهره وری است و تولید بالا و متنوع دام و طیور در ایلام فرصتی برای تنظیم بازار است همچنین در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ و با اجرای پروژه های جدید و شبکه های آبیاری مناسب حدود ۴۰۰ هزار تن گندم کیفی تولید و جزو ۶ استان برتر کشور قرار گرفت.

 

حشمت؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در پایان گفت: در دهه فجر سال ۱۴۰۲ ، ۷۳ پروژه عمرانی و زیر بنایی جدید در سطح ۱۲ شهرستان ایلام با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات استانی و اعتبارات وزارتخانه متبوع بهره برداری می شوند و از این تعداد طرح ها در حوزه های آب و خاک، ۳۸ پروژه، دام و طیور ۱۲ مورد، شیلات و آبزیان ۸ طرح، یک مورد باغبانی گلخانه، صنایع کشاورزی ۲ طرح، منابع طبیعی و آبخیزداری به تعداد ۹ طرح و تعاون روستایی به تعداد ۲ طرح عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.