تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

استاندار ایلام: مشارکت مردم در انتخابات قدرت نرم نظام اسلامی است

استاندار ایلام: مشارکت مردم در انتخابات قدرت نرم نظام اسلامی است
ایلام -  استاندار ایلام با بیان اینکه قدرت نرم یکی از مولفه‌های اقتدار در هر کشوری است، گفت:

جنگ شناختی و ادراکی، سناریوی جدید جبهه‌ استکبار برای مقابله با نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، “حسن بهرام نیا” روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی ستاد انتخابات استان با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌ ایلام، اساتید، نخبگان و روحانیت استان، با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند، اظهار کرد: اساس این نظام الهی و اسلامی براساس انتخابات شکل گرفته است.

وی با تاکید بر حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، تصریح کرد: با حضور پُرشور در یوم‌الله ۲۲ بهمن و انتخابات هیمنه‌ نظام پوشالی جبهه‌ استکبار بار دیگر فرو خواهد ریخت.

استاندار ایلام یادآور شد: امام(ره) با همه‌ وجود در راستای احیای گفتمان نظام اسلامی تلاش کرد و با حمایت مردم موجب استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و فروریختن و سرنگونی نظام شاهنشاهی شد.

وی با بیان اینکه امروز عزت، اقتدار و جایگاهی که کشور ایران در دنیا دارد مرهون امام راحل(ره) و خلف صالح اوست، به نقش مهم روحانیت در برهه‌های مهم انقلاب اشاره کرد و گفت: انتخابات نتیجه‌ تبلور فکری مردم و نماد بارز مردم‌سالاری دینی و از مصادیق بارز تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است.

بهرام‌نیا در ادامه به موضوع مشارکت مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی آزاد است اما همواره مردم ایران در انتخابات‌های ادوار مشارکت بالایی داشته اند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات قدرت نرم نظام اسلامی است، تصریح کرد: همه باید زمینه‌ساز مشارکت بالا در انتخابات باشیم چراکه قدرت نرم یکی از مولفه‌های اقتدار در هر کشوری است.

وی با بیان این‌که دشمن در جنگ سخت با نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است، اضافه کرد: جنگ شناختی و ادراکی، سناریوی جدید جبهه‌ استکبار برای مقابله با نظام اسلامی است.

استاندار ایلام گفت: امروز دشمن با ایجاد شبهه و فتنه‌انگیزی و با همه‌ توان و جنگ رسانه‌ای در صدد پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است که تنها راه خنثی کردن این فتنه‌ها، بیان دستاوردها و جهاد تبیین است.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری خواهد رفت.

وی به افتتاح فاز اول این پروژه اشاره کرد و افزود: در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان از نعمت آبیاری بهره‌مند خواهند شد.

استاندار ایلام یادآور شد: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان) برای سامانه‌ گرمسیری، ۲۹۰۰ میلیارد در این دولت هزینه شده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه تونل کبیرکوه به‌طول هفت کیلومتر در آستانه بهره‌برداری است، گفت: در این دولت ۱۰هزار میلیارد ریال برای تکمیل این تونل هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه ایوان با اعتبار ۱۷۰۰میلیارد ریال و صبا انرژی دهلران با تولید ۱۰۰ مگاوات برق، تولید کاغذ سنگی چرداول و واحد تولیدی قشاگستر ایوان و ان.جی.ال دهلران در آستانه بهره‌برداری هستند.

استاندار ایلام ابراز کرد: در ایام‌الله دهه‌ فجر ۳۲۶ طرح و پروژه‌ عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲هزار و ۸۵۷ نفر به‌صورت(مستقیم و غیرمستقیم) در استان ایلام کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

بهرام‌نیا یادآور شد: ایلام از نظر اشتغال سال گذشته رتبه نخست کشور قرار داشت و امسال در جایگاه پنجم کشور است، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز رتبه پنج کشور را دارد و امروز شاهد حضور چندین شرکت خارجی در استان از جمله شرکت چینی در ملکشاهی برای تولید منگز هستیم.

وی با اشاره به رویکرد فسادتیزی دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: کشتارگاه دام سنگین ایلام طی سالیان گذشته به یک نفر واگذار شده که اهلیت نداشته است که پس از سالها، این کشتارگاه دام ایلام به دامن بیت‌المال بازگشت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.