تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

افتتاح ۱۴ پروژه آبرسانی در ایام مبارک دهه فجر

افتتاح ۱۴ پروژه آبرسانی در ایام مبارک دهه فجر
نگاه اقتصاد

پرویز ناصری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: استان ایلام یکی از استان‌هایی است که زیرساخت های خوبی هم در زمینه آب و هم جمع آوری شبکه فاضلاب در سطح شهرها و روستاها را دارا می باشد.

وی در ادامه افزود: جمعیت شهری صددرصد و جمعیت روستایی ۹۹ درصد تحت پوشش‌ شبکه آب و فاضلاب هستند، سالیان متمادی در دولت های مختلف صورت گرفته ولی در این دولت نگاه ویژه تری به حوزه آب و فاضلاب شده، در سال ۱۴۰۲ هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آب و فاضلاب در استان ایلام هزینه شده است.

ناصری در ادامه افزود: از اقدامات بسیار مهم دولت استفاده از ظرفیت قرارگاه جهاد آب رسانی بود که از دی ماه سال ۱۴۰۰ ایجاد شد برای آب رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان، آب رسانی به ۱۲۸ روستا در استان ایلام بر همین اساس آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: در ایام مبارک دهه فجر ۱۴ پروژه آبرسانی در سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه روستایی و چهار طرح نیز در حوزه شهری است و با افتتاح این طرح های آبرسانی جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی تأکید کرد: از جمله طرح های قابل افتتاح در این ایام، آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت چوار شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، احداث یک باب تصفیه خانه آب به ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب به طول ۴۱ کیلومتر، اصلاح ۴۵ کیلومتر شبکه توزیع آب با اعتبار هزینه شده ۴۰۰ میلیارد ریال است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: فاز اول آبرسانی به ۱۰ روستای مجتمع داجیوند شهرستان هلیلان شامل حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب مخزن، احداث یک ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبار هزینه شده ۱۶۰ میلیارد ریال در این ایام انجام می شود.

پرویز ناصری در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به حفر و تجهیز سه حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه های آب منطقه “بره بیجه” دهلران، افزود: این عملیات با طول خط انتقال سه هزار و ۶۹۰ متر با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به دول گل مهران، افتتاح خط انتقال بلوار پژوهش شهر ایلام، آبرسانی به شهرک میلاد شهر ایلام- نهضت ملی مسکن از دیگر پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر ۱۴۰۲ است.

این مسئول گفت: در طرح جهاد آبرسانی در استان ایلام ١٨ مجتمع با ١٢٨ روستا با اعتبار ۵٠٧ میلیارد تومان در حال اجرا بوده که این تعداد به بیش از ۲۰۳ روستا افزایش یافته که این پروژه ها را شامل اجرای ٧۵٠ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ساخت ٣٧ باب مخزن، احداث پنج باب ایستگاه پمپاژ، تکمیل ٢واحد تصفیه خانه آب و بهسازی سه چشمه و حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان عنوان کرد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکشاهی که عملیات اجرایی این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان)، انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد.

لازم به ذکر است: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.