تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

دال مرکزی گفتمان جماران همگرایی عرصه زندگی و پیشرفت ایران است

دال مرکزی گفتمان جماران همگرایی عرصه زندگی و پیشرفت ایران است
تهران- رئیس کمیته جوانان و نخبگان جریان مردمی «جماران» از تشکیل کارگروه های عرصه های حکمرانی و تشکیل شُعب استانی این جریان خبر داد.

رامین شمسایی نیا رئیس کمیته جوانان و نخبگان جریان مردمی «جماران» در گفتگو با خبرنگاران گفت: دال مرکزی گفتمان جریان مردمی جماران «همگرایی عرصه زندگی و پیشرفت ایران اسلامی» است، بدین معنا که همزمان با تمرکز بر اجرای نظام سیاسی اسلام، باید بر پیشبرد نظام اجتماعی اسلام که عموماً عرصه های مختلف زندگی مانند رفاه، آموزش، بهداشت، ارتباطات، مساله زیست شهری و… را شامل می شود نیز متمرکز بود.

وی ادامه داد: این توامانی دغدغه اجرای نظام سیاسی و نظام اجتماعی اسلام منجر به خلق فرصت های برابر و عادلانه و توازن در پیشرفت درونزای کشور می شود، یعنی همان گزاره مرکزی که در گردهمایی ۱۰۰۰ نفری اخیر جماران با عنوان «ایران آینده؛ اعتلای حکمرانی برای پیشرفت» مطرح شد. در گفتمان جماران منظور از اعتلای حکمرانی برای پیشرفت نفی حکمرانی پیشین نیست، بلکه بازخوانی ضرورت توجه به درک الزامات نوین حکمرانی برای ساختن ایران قوی در آینده است.

رامین شمسایی نیا با اشاره به رویکرد این جریان افزود: جریان مردمی «جماران» یک تشکل «نخبه بنیان» و «نخبه پایه» بوده، هست و انشاء الله خواهد بود و صبغه و سابقه جماران از بدو تاسیس در سال ۱۳۹۶ تا کنون بیانگر حرکت آهسته و پیوسته، عمیق و غیر هیجانی آن است.

وی افزود: تعریف ما هم از نخبه صرفاً نخبه علمی با شاخص های مرسوم اداری نیست، نخبه از دیدگاه جماران یعنی یک عنصر متخصص و دغدغه مند پیشرفت ایران که عمیقاً معتقد به اندیشه انقلاب اسلامی و اسلام ناب است و در راستای این آرمان کُنش اجتماعی موثر دارد.

وی با اشاره به فعالیت های این جریان در حوزه جوانان و نخبگان انقلابی گفت: در ماه های گذشته با تشکیل کارگروه های مختلفی سعی کردیم با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان تشکل های دانشجویی انقلابی و افراد کارکشته عرصه های مختلف حکمرانی، مسائل اساسی پیشرفت ایران اسلامی را احصاء و راهکارهای علمی و عملیاتی برای آنها طراحی کنیم و در جلسات متعدد با افراد موثر جبهه انقلاب اسلامی و مدیران ارشد اجرایی به ارائه دیدگاه ها و راهکارها پرداخته ایم.

رامین شمسایی نیا با اشاره به فلسفه تشکیل «جماران» گفت: یکی از علل حدوث جریان مردمی «جماران» که علّت مُبقیه آن هم هست، مقابله با «بحران بازتولید» بود. ماموریت جماران مساله تسهیل گری ورود نسل های نو به عرصه حکمرانی و فعالیت اجرایی و صحنه سیاستگذاری بوده و هست، جماران بدواً برای شکست حلقه بسته مدیران نسل اول و دوم انقلاب که خدمات بسیاری را نیز به انقلاب اسلامی و ایران ارائه کرده بودند لکن بنا به ضرورت و اقتضاء صحنه سیاست ایران نیازمند دمیدن هوایی تازه در میان مدیران اجرایی خود داشته، ایجاد شد.

وی تاکید کرد: جماران اکنون که بسیاری از اعضاء آن در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی حضور دارند نیز هم چنان فلسفه وجودی خود را فراموش نکرده و به دنبال تسهیل گری ورود سرآمدان علمی و اجرایی نسل چهارم و حتی پنجم انقلاب اسلامی به عرصه فعالیت اجرایی و حکمرانی است.

وی با اشاره به راهبرد این تشکل در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم گفت: جریان مردمی «جماران» در انتخابات پیش رو مانند عمده انتخابات های پیشین حضور فعالی دارد و با تشکیلات سراسری و شُعب استانی خود پیگیر حضور شخصیت های دانشگاهی، کارا، متخصص و باورمند به اندیشه ناب انقلاب اسلامی در دوره جدید مجلس شورای اسلامی است و در این مسیر ضمن پافشاری بر مبانی و مرزهای گفتمانی از هم افزایی با سایر تشکل های جبهه انقلاب اسلامی استقبال می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.