تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

پروژه تصفیه‌خانه آب ملکشاهی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه تصفیه‌خانه آب ملکشاهی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
ایلام - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت:

عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه آب ملکشاهی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

“پرویز ناصری” روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: این پروژه در سال ۹۱ آغاز شد اما به دلایل مختلف از جمله عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌ای زمان بر تبدیل شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و با عنایت ویژه رئیس جمهور، جزء مصوبات سفر اول قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این پروژه از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه استان و انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به مشخصات این پروژه یادآور شد: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه‌خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

ناصری خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی گفت: در تلاشیم طی سال آینده این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد که با بهره‌برداری از این پروژه، دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

شهرستان ملکشاهی در ۴۵ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.