تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

۸۵ درصد از تعهدات کشت قراردادی تعاون روستایی ایلام محقق شد

۸۵ درصد از تعهدات کشت قراردادی تعاون روستایی ایلام محقق شد
ایلام - مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت:

میزان تعهدات ابلاغ شده کشت قراردادی در استان توسط تعاون روستایی ۳۵ هزار هکتار است که تا کنون ۸۵ درصد آن محقق شده است.

حمیدرضا شکری اظهار کرد: تا پایان نیمه اول بهمن ماه سال جاری میزان قرارداد امضا شده کشت قراردادی توسط تشکل های تعاون روستایی به ۲۹ هزار هکتار رسیده و این روند با سرعت مناسبی در حال افزایش است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص انجام کامل تعهد کشت قراردادی استان تا پایان سال جاری، تاکید کرد: کشت قراردادی یکی از اولویت های کاری تعاون روستایی محسوب می شود و استان در این زمینه عملکرد افزایشی دارد.

شکری ادامه داد: کشت قراردادی شامل مزایای مناسبی برای کشاورزان از جمله اطمینان در موضوع بیمه محصولات و تامین خسارت در شرایط آب و هوایی متغیر است.

وی همچنین به تخفیف ۲۰ درصدی بیمه در کشت های قراردادی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشوق های این طرح این است که کشاورزان به ازای هر تن گندم تحویلی به اداره تحت قرارداد یک هزار و ۵۰۰ ریال حق هزینه حمل دریافت کنند.

شکری یادآور شد: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز خدمات کشاورزی می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرس http://farm.mcinext.com و یا نصب اپلیکیشن مربوطه که در سامانه مذکور قابل دریافت است اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام عنوان کرد: تمامی فرآیندهای عقد قرارداد در این سامانه لحاظ شده است تا کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات موردنظر را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.