تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

طحان نظیف: زمینه مشارکت در انتخابات برای همه فراهم است/بیش از ۵۱ نامزد به ازای هر کرسی

طحان نظیف: زمینه مشارکت در انتخابات برای همه فراهم است/بیش از ۵۱ نامزد به ازای هر کرسی
تهران- سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه بیش از ۷۳ درصد داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شدند، گفت:

به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و امکان رقابت برای همه اشخاص و گروه‌های سیاسی فراهم است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: مهلت یک ماهه این شورای برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل تائید صلاحیت نشده بودند، روز گذشته (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) به پایان رسید و در نهایت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان تائید و معرفی شدند.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره رده سنی داوطلبان نیز بیان داشت: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی هستند.

طحان نظیف در خصوص تعداد نامزدهای خانم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که ۶ برابر تعداد کرسی‌های مجلس یعنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از نامزدها، خانم هستند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از اقشار و اصناف مختلف هستند، گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاهی، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و از کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا هستند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: مشارکت برای همه گروه‌ها و رویکردهای سیاسی فراهم شده است و می‌توان شاهد انتخابات پرشور و رقابتی بود.

طحان نظیف اظهار داشت: براساس قانون کسانی که در مراحل قبل تائید شده اما در مرحله شورای نگهبان صلاحیت‌شان تائید نشده اند، امکان اعتراض دارند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.