تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

روز جهانی فوتبال؛ پیشنهاد رئیس اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی به سازمان ملل

روز جهانی فوتبال؛ پیشنهاد رئیس اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی به سازمان ملل
تهران- رئیس اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی (CAFA) در نامه‌ای به سازمان ملل با اشاره به اهمیت رشته فوتبال در متحد کردن ملت‌ها، تصویب «روز جهانی فوتبال» در مجمع عمومی این سازمان را خواستار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از رسانه‌های تاجیکستان، رستم امامعلی رئیس اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی (CAFA) و رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان پیشنهاد داد که سازمان ملل نقش فوتبال را در سطح جهانی به رسمیت بشناسد و همچنین «روز جهانی فوتبال» را به صورت یک قطعنامه ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب کند.

وی با ارائه این پیشنهاد به سازمان ملل تاکید کرد که ورزش در زندگی بشریت یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای سلامت و سبک زندگی سالم و همچنین مهم‌ترین وسیله ارتباط بین اقوام و ملل مختلف است.

او نوشت: مردم سیاره زمین بیش از ۱۵۰ سال است که فوتبال بازی می کنند، این بازی از زمان ایجادش یک وظیفه و یک هدف داشته و آن متحد کردن مردم است. رستم امامعلی خاطرنشان می کند: امروزه حتی در کوچکترین کشور دنیا هم مردم به فوتبال علاقه دارند، یعنی فوتبال محصول شکل‌گیری شعور انسان از یک بازی ساده به عامل پیوند انسانیت تبدیل شده است.

رستم امامعلی گفت: معروف است که فوتبال در کشورها گاهی ورزش نامیده می‌شود اما فقط یک بازی نیست. این ورزش یک پدیده فرهنگی جهانی است که از مرزهای ملی، موانع زبانی و تفاوت های اجتماعی-اقتصادی عبور می‌کند.

او افزود: این ورزشی است که تمام جهان را متحد و به زبان جهانی صحبت می‌کند که برای همه شناخته شده است؛ به عبارت دیگر، از خیابان های پر از هواداران شهرهای بزرگ تا دورافتاده ترین روستاهای جهان، مردم فوتبال را می شناسند و بازی می‌کنند.

در هشتمین کنگره اتحادیه فوتبال آسیای میانه (CAFA) در ۲ می ۲۰۲۳ ( ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) که در دوشنبه برگزار شد، رستم امامعلی بار دیگر برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس کافا انتخاب شد.

محمد یوسف کارگر رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان و ارسلان آینازاروف رئیس فدراسیون فوتبال ترکمنستان به عنوان معاونان CAFA انتخاب شدند.

سپس جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که در پایتخت تاجیکستان حضور داشتند، انتخاب مجدد رستم امامعلی را تبریک گفتند و برای وی در توسعه فوتبال منطقه آرزوی موفقیت کردند.

رستم امامعلی از سال ۲۰۱۲ رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.