تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

عظمت راهپیمایی اربعین امپراتوری رسانه ای غرب را مرعوب ساخته است

عظمت راهپیمایی اربعین امپراتوری رسانه ای غرب را مرعوب ساخته است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

راهپیمایی بزرگ اربعین همان مسیر خودشناسی و خداشناسی و آگاهی یافتن از واقعیت های دنیای امروز است که امپراتوری بزرگ رسانه ای و تبلیغاتی غرب نتواست این حرکت بزرگ مردمی را نادیده بگیرد و در برابر عظمت آن مرعوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی با عنوان «رایحه حسینی» اظهار کرد: راهپیمایی اربعین پل ارتباطی بین قیام عاشورا، فلسفه مهدویت و ظهور آخرین منجی است.

وی افزود: اربعین بیانگر جلوه ای از ایثارگری شهدای عاشورا است و دنیای امروز در قالب ثبت خاطره و داستان باید با شکوه عظمت اربعین و واقعه عاشورا آگاه شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: حرکت عاشورایی امام حسین (ع) در دنیا بی نظیر و بی همتا است چرا که حضرت اباعبدالله (ع) در واقعه کربلا تمام هستی و دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشت و برای اعتلای دین اسلام، رضای خداوند و آگاهی بخشی به انسان ها فدا کرد.

وی یادآور شد: راهپیمایی باشکوه اربعین دنیا را به حقانیت اسلام و مکتب امام حسین (ع) متوجه ساخته و اربعین در واقع جلوه ای از بندگی خداوند و جدایی از وسوسه های شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه دنیا به برکت اربعین در انتظار ظهور آخرین منجی است، ادامه داد: ایثار، خودگذشتگی، نوع دوستی، معنویت، برادری، مهمان نوازی، اخلاص و پیوند با مردم و خداوند از جلوه های زیبای مسیر اربعین است.

دبیر اولین جشنواره بین المللی رایحه حسینی نیز گفت: این جشنواره توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و با همکاری موسسه فرهنگی امامت و مهدویت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و حمایت مالی شرکت پتروشیمی چوار برگزار شد.

نصرت اله حیدری زرنه افزود: در این جشنواره ۲۵۰ سفرنامه و خاطره به دبیرخانه رسید که با بررسی این آثار در پایان ۱۰ خاطره و سفرنامه برتر انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش بین المللی، زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار شد که در بخش بین المللی سه نفر، در سطح زیر ۱۸ سال سه نفر و در بخش بالای ۱۸ سال نیز چهار نفر به عنوان برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

حیدری زرنه یادآور شد: در این جشنواره آثاری از اقصی نقاط کشور و اتباع عراقی، سوری و افغانی نیز به دبیرخانه واصل شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.