تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

اقتدار انقلاب اسلامی وامدار خون شهیدان است

اقتدار انقلاب اسلامی وامدار خون شهیدان است
ایلام - معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: شهدا مظهر اقتدار و امنیت ایران اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) هستند.
سردار “سیدیوسف مولایی” روز یکشنبه در آیین تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده “محمدشفیع فیضی زاده”، اظهار کرد: برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی انسان‌های بزرگی جان خود را فدا کردند و آگاهانه به پیشواز شهادت رفتند.
وی افزود: در طول تاریخ بشریت انقلاب‌های بزرگی رخ داده است که رهبران آن‌ها جهان را با انقلاب خود متحول و متحیر کرده‌اند که از جمله این انقلاب‌ها می‌توان به قیام حضرت موسی(ع) بر علیه فرعون، نهضت پیامبر اسلام(ص) علیه جاهلیت عرب، انقلاب بزرگ الجزایر علیه فرانسه و یا بهار عربی اشاره کرد اما بعد از مدت کوتاهی با بی‌بصیرتی عوام و جاه‌طلبی خواص این انقلاب‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شدند.
مولایی اضافه کرد: اما انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) به پشتوانه بصیرت و ولایتمداری مردم همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و در تداوم این مسیر شهدا پاسدار و حافظ این انقلاب هستند تا انقلاب اسلامی به بیراهه کشیده نشود.
وی ادامه داد: هرگاه کشور دچار تلاطم می شود، شهدای جاویدالاثر و گمنام به اذن الهی از دل خاک خود را نشان می‌دهند تا به ما پیام و هدف انقلاب و خواسته شهیدان را گوشزد کنند.
سردار مولایی با بیان اینکه دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی است، یادآور شد: اما مردم ولایی کشور ما با تأسی از پیام شهیدان همواره از انقلاب و نهضت خود در برابر هرگونه هجمه‌ای مواظبت و حراست می کنند.
وی در بیان شخصیت شهید “فیضی زاده” هم اظهار کرد: سخنان و خاطرات خانواده و همرزمان این شهید گرانقدر بیانگر جسارت و دلاوری و در عین حال مردانگی شهید فیضی‌زاده است که به عنوان مثال کفش خود را به اسیر عراقی پابرهنه داد تا هنگام راه رفتن بر زمین اذیت نشود و خود بدون کفش ماند.
معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: خانواده شهید فیضی زاده با تقدیم چندین شهید( پنج عضو خانواده شهید فیضی زاده در جبهه به شهادت رسیده اند و برادر همسر ایشان نیز در عملیات والفجر سه جاویدالاثر است)، اسوه مقاومت و پایمردی هستند.
وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری مردم استان ایلام دژ مستحکم ایران اسلامی هستند که دین خود را به انقلاب و نظام ادا و همواره وفاداری خود را به انقلاب اثبات کرده اند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام هم گفت: عصاره واقعی مردم ولایی استان ایلام همین افرادی هستند که در تشییع پیکر شهیدان همواره حضور دارند و پای دفاع از انقلاب و نظامشان ایستاده اند.
سردار “جمال شاکرمی” ادامه داد: مردم استان ایلام از زمان جنگ تحمیلی تاکنون در نکوداشت یاد و نام شهیدان و تکریم خانواده‌های ایثارگران سنگ تمام گذاشته‌اند و هیچگاه شهر ایلام خالی از عطر و بوی شهیدان نبوده است.
وی افزود: مردم ایلام در آوردگاه‌های حساس انقلاب حضوری آگاهانه و بابصیرت داشته‌اند و دفاع از ولایت و آرمان‌های شهدا، پیام اصلی مردم استان ایلام است.
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر شهید “محمدشفیع فیضی زاده” با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جمعی از فرمانده‌هان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، خانواده معظم ایثارگران، همرزمان شهید و عموم مردم ایلام از میدان شهدا تا روبروی سپاه ناحیه ایلام انجام گرفت.
پیکر شهید”فیضی زاده” بعد از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در وادی بهشت رضای (ع) شهر ایلام و در جوار شهدای گمنام آرمیده در این آرامستان به خاک سپرده شد.
این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای “چشمه پهن” بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد و پیکر این شهید در منطقه عملیاتی والفجر سه در سال ۶۳ باقی ماند و بعد از ۴۱ سال اردیبشهت ماه امسال این شهید شناسایی شد.
پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود.
شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.
سال ۱۴۰۰ هویت ۲ تن از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید “سیدابوالفضل حسنی” ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید “قاسم شاه ولدی” از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.
استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.
مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.
شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، سنگر صدام، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.
طبق اسناد به جای مانده و متقن، جنگ تحمیلی در استان ایلام شروع و در همین استان هم خاتمه یافت.
جمعیت روحانیون استان در دوران جنگ تحمیلی ۶۵ نفر بود که ۱۲ نفر شهید، سه نفر اسیر و مابقی زخمی و مجروح شدند که بیانگر حضور ۱۰۰ درصدی طلاب استان در جنگ تحمیلی است و بیشترین جمعیت روحانیون ایثارگر کشور ( اعم از شهید، جانباز، رزمنده و آزاده) متعلق به استان ایلام است.
استان ایلام دارای هفت یادمان ملی، ۱۹ یادمان استانی، ۴۲ یادمان شهید گمنام و ۴۰۰ نقطه یادمانی دوران هشت سال دفاع مقدس است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.