تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۱

رعایت مصالح عامه و پیشرفت کشور در گروی حضور گسترده در انتخابات است

رعایت مصالح عامه و پیشرفت کشور در گروی حضور گسترده در انتخابات است
ایلام - نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان ایلام،

با بیان اینکه هیچ پیشرفت و اصلاحی، بدون امنیت امکان پذیر نیست، گفت: هر گونه توفیق، رعایت مصالح عامه و پیشرفت کشور در گروی حضور گسترده در انتخابات است.

به گزارش ایرنا، “سید محسن سعیدی گلپایگانی” شامگاه پنجشنبه در در دومین روز از آغاز فرایند تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای خبرگان رهبری در مستند تلوزیونی، با تاکید بر حضور گسترده همه آحاد مردم در پای صندوق های رای، اظهار کرد: شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف دینی و الهی است.

وی با بیان اینکه اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی بر مدیریت اداره جامعه با مشارکت همه آحاد مردم تصریح دارد، افزود: این حق را حضرت امام راحل با جمهوریت نظام و رهبر معظم اسلامی با مردمسالاری دینی بیان کردند، مردم ما حق انتخاب و اراده دارند و بهترین دلیل این است که از همه جناح ها، طرز فکرهای مختلف، کسانی که همراهی با نظام داشتند و حتی کسانی که همراهی نکردند، منتخب مردم بوده اند.

نامزد ششمین دوره مجلس شورای خبرگان رهبری استان ایلام با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم نقش آفرین در امنیت جامعه است، تصریح کرد: دشمنان ایران، نظام و انقلاب اسلامی، می دانند که مرکزیت مقاومت در جهان، ایران است، علت اینکه ایران دشمنان به اهداف خود در مورد ایران نرسیدند، حضور گسترده و همراهی مردم با نظام و به ویژه در عرصه انتخابات است.

سعیدی گلپایگانی با اشاره به اینکه عزت و انسجام ملی در زمان رژیم گذشته نبود و امروز این انسجام را به برکت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است، یادآور شد: امروز ایران با برکت انقلاب اسلامی و حضور گسترده مردم در مقابل قدرت های زورگوی جهان می ایستد و این امر به برکت انسجام و وحدت ملی مردم است.

نامزد ششمین دوره مجلس شورای خبرگان رهبری استان ایلام با بیان اینکه هر گونه توفیق، رعایت مصالح عامه و پیشرفت کشور در گروی انتخابات است، افزود: حضور کسترده مردم در انتخابات، امنیت ساز است، چرا که هیچ پیشرفت و اصلاحی، بدون امنیت امکان پذیر نیست و انتخابات مقدمه برای حفظ نظام و ارزش هایی است که شهدا آفریده اند.

وی در خصوص اهمیت و شرح وظایف خبرگان رهبری، یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مثال خبرگان مثال یک ارتش است که اگر کشوری ارتش نداشته باشد، دشمنان آن کشور، طمع خواهند داشت که به آن کشور حمله کنند، وجود ارتش با اینکه برای آن کشور هزینه سنگینی دارد اما امنیت ساز برای آن کشور خواهد بود.

سعید گلپایگانی، ابراز کرد: مجلس خبرگان به عنوان رکن اول نظام اسلامی، چنین نقشی دارد و وجود آن امنیت ساز برای نظام اسلامی است، وظایف خبرگان رهبری بسیار با اهمیت است اما مسئولیت ان از لحاظ کمی محدود است، خبرگان رهبری، مسئولیت استانی و اجرایی ندارد بلکه تعیین رهبر، مواظبت بر شرایط رهبری، مدیریت، تدبیر و تقوا و وجود شرایط رهبری از وظایف خبرگان رهبری است.

نامزد ششمین دوره مجلس شورای خبرگان رهبری استان ایلام با اشاره به عملکرد هشت ساله خود در مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: بنده نامزد انتخاباتی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز تهران هستم و افتخارم این است از خانواده معظم شهدا هستم، در مهم ترین حوزه علمیه قم بیش از ۲۵ سال سابقه تدریس در سطوح عالی حوزه، فقه معاصر، فلسفه و تفسیر داشته و جزو اعضای استفتائات مقام مظعم رهبری هستم.

وی با بیان بنده جزو اعضای اصلی مجلس خبرگان رهبری هستم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان خبرگان رهبری فرمودند که مطالبه داشته باشید اما دخالت نکنید، بر این اساس مطالبات استانی را به مسئولان کشور انتقال داده و موارد متعددی مربوط به استان در این راستا از مسئولان خواسته شده است.

سعیدی گلپایگانی ابراز کرد: در این هشت سال ذره ای سوء استفاده از این مقام نشده است، در عزل و نصب ها دخالتی نداشته ام و ذره ای نامی از من در عزل و نصب ها نیست، در مشکلات مردم، همراه هستم، بر مسائل استان اشراف و حضور در بین مردم در صحنه های مختلف داشته ام.

به گزارش ایرنا، سید محسن سعید گلپایگانی در تیرماه ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشوده و در هشت سال گذشته نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

” وعد مرادبیگی” و ” عباس شاه رفعتی” از دیگر نامزدهای مجلس شورای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان ایلام هستند.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) و ایلام(شمال استان) است که حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران دارای یک نماینده و حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان دارای ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.