تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

مدیرکل تعاون ایلام:

صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند

صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از صاحبان صنوف آسیب‌دیده از کرونا خواست: برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.
شکراله شیرخانی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۷۸۹ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی  برای دریافت تسهیلات درسامانه کارا ثبت‌نام کرده اند که ۸۰ درصد آنها رانندگان تاکسی هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به تعیین سهم استان، افراد بیشتری می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: صاحبان ۱۴ رسته صنفی، تولیدی و صنعتی که کارگران را حفظ کرده و اخراج نیرو نداشته‌اند با ثبت‌نام درسامانه کارا می‌توانند از بسته تشویقی به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد استفاده کنند.
وی در خصوص افرادی که فاقد بیمه هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از افراد فعال در صنوف مختلف بیمه ندارند یا بیمه آنها از محل دیگر پرداخت می‌شود درصدد مکاتبه و پیگیری از طریق مرکز هستیم تا مشکل این افراد برای استفاده از تسهیلات برطرف شود.
وی از رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف خواست: با اطلاع‌رسانی جامع به افراد متقاضی آنان را از پرداخت این تسهیلات آگاه کنند.
شیرخانی همچنین از بانک‌های عامل خواست: در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به پرداخت تسهیلات افراد واجد شرایط اقدام کنند.
وی همچنین از جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه اصناف خواست: نسبت به اطلاع رسانی در خصوص پرداخت این تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا اقدام کنند.
سهم استان از تسهیلات حمایتی ۲۱۶ میلیارد تومان است که می‌توان به حدود ۱۳ تا ۱۸ هزار نفر مبالغ ۱۲ و ۱۶میلیون تومانی تسهیلات پرداخت کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.