تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

همه در کنار هم؛ تلاش برای تحقق کلیدواژه انتخابات

همه در کنار هم؛ تلاش برای تحقق کلیدواژه انتخابات
بجنورد- انتخابات به عنوان یک رخداد سیاسی مهمترین عرصه برای نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود به شمار می‌رود

و حضور پرشور مردم بدون شک می تواند ضامن تحقق این امر مهم باشد و احزاب در ایجاد شور انتخاباتی کارکرد بسیار مهمی دارند .

به گزارش ایرنا، این روزها همگان از مشارکت انتخاباتی بحث می کنند و این کلیدواژه در مباحث مهم جامعه جلوه گری می کند و در بسیاری از محافل به گوش می رسد اما این رویکرد مهم که در بطن بزرگترین رویداد سیاسی کشور قرار گرفته است چیست و چه جایگاهی دارد و این موضوع مهم چگونه محقق می شود.

ناگفته پیداست که اگر حضور حداکثری در انتخابات مهم نبود، دشمن برای مشارکت نکردن تلاش نمی کرد چرا که می داند حضور مردم به معنی تایید نظام اسلامی است و در این میان همه باید تلاش کنند تا در وهله نخست، انتخاباتی پرشور و با حضور حماسی مردم برگزار شود.

کلیدواژه مشارکت انتخاباتی زمانی ظهور می یابد که قرار است وکلایی برای مردم این کشور قانون‌گذاری کنند چرا که مجلس شورای اسلامی ریل‌گذار تمامی مسائل موجود در جامعه است.

کارشناسان معتقدند که مشارکت حداکثری نیازمند شور، نشاط و تحرک اجتماعی است و احزاب در ایجاد این شاخصه نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و خوشبختانه در دولت سیزدهم فضا را برای فعالیت احزاب مناسب تر کرده وجریان های سیاسی می توانند در ایجاد انگیزه مشارکت انتخاباتی به خوبی عمل کنند تا شاهد حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای باشیم.

 بهترین مسیر حل مشکلات

دبیر خانه احزاب خراسان شمالی با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: انتخابات به عنوان بهترین مسیر حل مشکلات کشور، فرصتی است تا مردم برای داشتن ایران قوی در صحنه حضور یابند و مردم با بصیرت ما بار دیگر در ۱۱ اسفندماه امسال برای تعیین سرنوشت خود در این رویداد سیاسی شرکت می کنند تا آینده ای روشن را رقم بزنند.

نقی هجرتی با اشاره به نقش احزاب سیاسی در ایجاد شور سیاسی در جامعه افزود: ایجاد شور و نشاط در انتخابات از رسالت های مهم احزاب سیاسی به شمار می رود و فعالیت احزاب در زمان این رویداد سیاسی بیشتر نمود می یابد.

ایجاد شور و نشاط در انتخابات از رسالت های مهم احزاب سیاسی است.دبیر خانه احزاب خراسان شمالی افزود: احزاب به عنوان فعالان سیاسی با نگاه عمیق و کارشناسی به مسائل سیاسی، تلاش دارند تا با تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات و بازخوانی دستاوردهای نظام اسلامی انتخابات پرشور در ۱۱ اسفندماه رقم بخورد.

وی تصریح کرد: فعالیت احزاب سیاسی نقش موثری در ایجاد امید در جامعه دارند از این رو می توانند بسترهای مناسب برای حضور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند.

قائم مقام حزب همبستگی خراسان شمالی گفت: اخیرا نام اصلاح طلبان هم در زمره داوطلبان تایید صلاحیت شده استان قرار گرفت که این امر سبب شور سیاسی در این خطه از کشور شد و اکنون تنوع انتخاب مشاهده می شود.

نقش برجسته احزاب در مشارکت انتخاباتی

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان شمالی در ادامه نقش احزاب را برای رسیدن به مشارکت انتخاباتی بسیار برجسته دانست و گفت: جریان‌های سیاسی باید با اقدامات هدفمند خود زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را فراهم کنند.

حجت الاسلام ابوالفضل اخوان اظهار کرد: باید انگیزه در شور انتخاباتی موثر و تاثیر گذار باشد و باید به سمت انگیزه های مثبت پیش رفت.

احزاب سیاسی با طرح برنامه های منسجم انتخاباتی در مردم ایجاد انگیزه کنند.وی تصریح کرد: رقابت سیاسی منجر به افزایش مشارکت سیاسی می‌شود و تشکیل احزاب در نهادینه کردن رقابت سیاسی و به تبع آن، مشارکت سیاسی تأثیر معناداری خواهد داشت.

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: به تعابیری از احزاب بعنوان مولود انتخابات یاد می شود و احزاب سیاسی می توانند با طرح برنامه های منسجم و مشخص که در آن منافع مردم و خودشان مدنظر گرفته شده باشد در انتخابات شرکت کنند و ایجاد انگیزه کنند.

وی یادآور شد: با وجود احزاب متعدد و گوناگون در انتخابات، مردم این فرصت را می یابند تا با تغییر کاندیدا هوای سیاسی کشور را تغییر دهند و سلایق خاص با رویکردهای متفاوت سکان هدایت و مدیریت یک بخش را بر عهده بگیرند.

فضاسازی مناسب برای فعالیت جریان‌های سیاسی

فعال سیاسی اصلاح طلب و قائم مقام حزب پیشرو اصلاحات در خراسان شمالی هم با بیان اینکه احزاب سیاسی نقش مهم و تاثیرگذار در امیدآفرینی و ایجاد شور انتخاباتی دارند گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم فضا برای فعالیت احزاب مناسب تر شده است، احزاب سیاسی می توانند در ایجاد انگیزه مشارکت انتخاباتی به خوبی عمل کنند تا شاهد حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای باشیم.

سید میکائیل محمدی با اشاره به اینکه وضعیت احزاب در استان مناسب و قابل قبول است اظهار کرد: امیدآفرینی در جامعه یکی از رسالت های احزاب است و احزاب و جناح ها باید برای امیدآفرینی در میان مردم گام بردارند.

خوشبختانه در تایید صلاحیت‌های این دوره از انتخابات به تمامی سلایق توجه شده است.وی با بیان اینکه یکی از بسترها برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات، حضور تمامی سلایق سیاسی در این رویداد است افزود: سلایق سیاسی مختلف، عاملی برای حضور مردم در انتخابات به شمار می رود و زمانی که مردم ببینند سلایق آنان در بین نامزدها حضور دارد، انگیزه برای مشارکت در انتخابات بیشتر می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: خوشبختانه در تایید صلاحیت های این دوره از انتخابات به تمامی سلایق توجه شده و در این زمینه شرایط بهتری به نسبت گذشته رقم خورده است.

وی، بیان دستاوردهای نظام اسلامی را از دیگر عوامل انگیزشی برای حضور در پای صندوق های رای عنوان کرد و گفت: باید دستاوردهای دولت و نظام برای مردم بیان شود، بیان این خدمات سبب امیدآفرینی در جامعه می شود.

محمدی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و در این زمینه باید توانمندی های دولت و دستاوردهای دولت تبیین شود.

وی با تاکید بر جوانگرایی سیاسی ادامه داد: جوانان زیادی به احزاب خراسان شمالی ورود کرده اند و بستر برای شورآفرینی فراهم است و احزاب استان در این زمینه به نسبت سایر استان ها شرایط قابل قبولی دارد.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.