تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

انتخابات نماد مردمسالاری دینی و مظهر اقتدار جامعه است

انتخابات نماد مردمسالاری دینی و مظهر اقتدار جامعه است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

موضوع انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی، مظهر اختیار و اقتدار مردم و حاکمیت عقل و منطق در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین« الله نور کریمی تبار» روز سه شنبه در آیین سالگرد شهادت شهید علی جرایه در مسجد جامع آبدانان یاد شهد را طراوت بخش فضای جامعه دانست و اظهار کرد: شرکت در انتخابات مختلف ادای دین به شهیدان و پافشاری بر راه و مسیر نورانی این طائران طاهر آسمان عشق و ایثار و فداکاری است.

وی با تجلیل از شجاعت و شهامت شهید علی جرایه و ۲۲۰ گل پرپر شده شهرستان آبدانان در دفاع از دین خدا افزود: اقدام بی بدیل این نوجوان فداکار در سن ۱۲ سالگی و بذل جان شیرینش در پاسداری از عقیده و ایران بزرگ افتخاری ماندگار در تاریخ سراسر نور روشنی استان ایلام است.

امام جمعه ایلام به تشریح نقش مقتدرانه جمهوری اسلامی در عرصه عالم پرداخت و تصریح کرد: نقش نافذ و اثرگذار سیدحسن نصرالله در هدایت افکار عمومی جهان و ابتکار عمل حزب الله و حماس در مبارزه جدی با اسرائیل غاصب هیمنه شیطانی آمریکا و انگلیس را خنثی و برتری مقاومت اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

امام جمعه ایلام برکات و تجلیات وجود مقام معظم رهبری در عزتیخشی به جهان اسلام را ستود و اضافه کرد: استکبار ستیزی عملی و حمایت حماسه ساز انصار الله یمن در صیانت از حقوق مردم مظلوم غزه نمونه بارزی از هدایت‌های داهیانه رهبر عزیز انقلاب اسلامی و جریان مقاومت در پهنه جهان است.

 

آبدانان مهد علم، فرهنگ و شهادت است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: از اهتمام ویژه مسئولان استانی و شهرستان برای برای برگزاری این یادواره تقدیر و تشکر می کنم.

جمال اسدی تصریح کرد: حضور مردم همیشه در صحنه آبدانان در این یادواره نشان از ولایت مداری مردم است.

وی با اشاره به اینکه آبدانان از گذشته تاکنون مهد علم، فرهنگ و شهادت بوده است،افزود: نمونه بارز آن شهید علی جرایه به عنوان نوجوان ترین شهید دفاع مقدس در کشور و شهید داریوش رضایی نژاد شهید هسته ای است.

به گزارش ایرنا، شهیدعلی جرایه ( کم سن و سال ترین شهید کشور) در اول مهرماه سال ۱۳۵۰ در شهر سراب‌باغ آبدانان متولد و در سال ۱۳۶۲ در سن دوازده سالگی در عملیات والفجر پنج در منطقه عملیاتی چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این یادواره با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امام جمعه آبدانان، فرماندار، مردم و خانواده های معظم شهدا برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.