تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی: ظرفیت فضای مجازی برای افزایش مشارکت در انتخابات به کار گرفته شده است

معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی: ظرفیت فضای مجازی برای افزایش مشارکت در انتخابات به کار گرفته شده است
تهران- معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی گفت:

با همکاری وزارت کشور دستور العملی در اختیار مجریان و فعالان انتخابات قرار گرفته است تا از تمامی ظرفیت فضای مجازی در زمینه‌های مختلف برای افزایش مشارکت مردم استفاده شود.

امیر خوراکیان روز سه‌شنبه – یکم اسفندماه – با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات از ابعاد مختلف برای سرنوشت کشور و مردم اهمیت زیادی دارد به ویژه اینکه مشارکت فعال مردم در انتخابات به نحوی عبور از بحران‌ها و عنادورزی تحمیلی دشمنان است.

معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: در این شرایط باید مردم با مشارکت فعال در انتخابات، عبور قدرتمندانه‌ از مشکلات را رقم بزنند.

خوراکیان ادامه داد: اطمینان داریم مردم همانند گذشته رسالت خود را به خوبی انجام خواهند داد و مسوولان باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات داخلی و خارجی به کار گیرند.

وی با اشاره به اقدامات مرکز ملی فضای مجازی در حوزه انتخابات اظهار داشت: این مرکز از آنجا که در جایگاه سیاستگذاری در بین دستگاه‌ها است، دستورالعملی عملی برای انتخابات تهیه کرد و همراه با همکاری وزارت کشور تدابیر لازم را در این خصوص اندیشید.

معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی بیان داشت: این دستورالعمل برای مجریان و فعالان انتخابات اعلام شده تا از تمام ظرفیت فضای مجازی در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع انتخابات استفاده شود.

خوراکیان با اشاره به ستاد رسانه‌ای که در مرکز ملی فضای مجازی در خصوص انتخابات در حال فعالیت است، تصریح کرد: این ستاد با همکاری فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و کسب و کارها تلاش می‌کند از همه ظرفیت‌های این بخش‌ها برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات استفاده کند.

وی به دیگر فعالیت های مرکز ملی فضای مجازی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز تلاش کرده با رصد محتوای کلان در فضای مجازی ذائقه مخاطبان، نگاه‌های مردم و عموم کاربران را جمع آوری کرده و به اطلاع مسئولان در سطوح مختلف برساند.

معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: همچنین تلاش شده دغدغه‌های مردم در حوزه انتخابات که برگرفته از تحلیل محتوای فضای مجازی است، مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد تا دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات تبیین شود.

خوراکیان خاطرنشان کرد: هرچند در این مرکز پیش بینی عدد و رقمی برای میزان مشارکت مردم در انتخابات وجود ندارد ولی به نظر می‌رسد نسبت به دوره‌های گذشته حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز گذشته – ۲۹ بهمن ماه – طی آیین رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است.

۴۰ نشست در این نمایشگاه به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.

با توجه به اینکه حماسه مقاومت مردم فلسطین و طوفان الاقصی از مهر امسال در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گرفته است، با ابتکار معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ١٢ رسانه جبهه مقاومت از افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین اخبار محور مقاومت را منعکس کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.