تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

برای تامین برق صنایع بزرگ نیروگاه صبا دهلران با ۲۲۵ مگاوات برق ایجاد شد

برای تامین برق صنایع بزرگ نیروگاه صبا دهلران با ۲۲۵ مگاوات برق ایجاد شد
نگاه اقتصاد

ولی اله ناصری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد مبارک منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) با بیان این‌که ۱۶۹ روستا در حوزه بهینه سازی، شبکه داخل روستاها، با اعتبار بیش از صد میلیارد تومان بازسازی شده، افزود: اعتبار پروژه هایی که در دهه مبارک فجر، افتتاح و کلنگ زنی شدند به میزان ۸۶۰ میلیارد تومان می باشد.

ناصری در ادامه افزود: حدود ۲۶۰ میلیارد تومان از این پروژه ها افتتاح و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه های کلنگ زنی شدند که مهمترین این پروژه ها در حوزه های مختلف مثل، چراغ های اِل، ای، دی، نیروگاه های خورشیدی و در حوزه شبکه روستایی بر بازسازی داخلی روستاها انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به این که در شش ماهه اول سال آینده و نهایتاً تا پایان سال آینده، کل روستاهای استان بازسازی خواهد شد، اضافه کرد: در واقع روستایی تا این تاریخ، وجود ندارد که بازسازی نشده و نیز از نظر شبکه برق، در حوزه خارج روستا هم ۸۱ کیلومتر شبکه بوده با پیشرفت فیزیکی صددرصد به انجام رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه پنل های خورشیدی به عشایر هم برق رسانی شده و خوشبختانه، عشایر دو سر کوچ رو و عزیزانی که چادر نشین هستند هم با سامانه های خورشیدی برق رسانی شدند.

ناصری ضمن اشاره به اهمیت مهم نیروگاه های خورشیدی، افزود: در سال جاری به وسیله سامانه های خورشیدی ، به ۸۵۰ مورد خانوار برق رسانی انجام گرفت.

ایشان افزود: بر روی پشت بام منازل نیرو گاه هایی احداث شد که بتوانند تامین برق را برای مردم انجام دهند و این نیروگاه ها عملا نیرو گاه های پنج کیلو واتی هستند که بیشتر در مناطق محروم انجام می گیرند،

وی تأکید داشت: ۱۸۰ مورد نیروگاه های پشت بامی در استان به بهره برداری رسیده و برای هزارو ۱۰۰ مورد نیروگاه ها، موافقت نامه صادر شده که این مورد برای افرادی که تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام(ره) هستند، به تعداد هزار و ۱۰۰ مورد انجام شد که تا سقف ۳ هزار مورد انجام می گیرد.

دکتر ناصری یادآور شد: برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در استان تصمیم گیری های انجام شده که در مرحله عملیاتی شدن هستند و برای تحقق این امر شهرکهایی مشخص شد که این شهرکها، شهرک‌های صنعتی هستند که عملا در آنها نیروگاه خورشیدی احداث می شود.

ولی اله ناصری خاطر نشان ساخت: تا سال ۱۴۰۳ ، دو نیروگاه بزرگ در استان ایلام به مدار می آید که یک نیروگاه ۲۰ مگاوات و یک نیروگاه ۲۵ مگاوات هستند که این نیروگاه ها، پیک بار را تا حدود ده درصد را پوشش خواهند داد .

این مسئول خاطر تصریح‌ کرد: با توجه به اینکه پیک بار در استان ۴۷۵ مگاوات است، نیروگاه صبا دهلران برای تامین برق صنایع بزرگ در استان به میزان ۲۲۵ مگاوات ایجاد شده و اینکه نیروگاه صبا ۲ دهلران به میزان ۳۶۰ مگاوات نیز در با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا و ۲ نیروگاه خورشیدی بزرگ ٢٠مگاوات و ٢۵ در شهرهای مهران و دهلران استان با ظرفیت آنها ۴۵ مگاوات در حال انجام هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: هوشمند سازی از طرح های مهم وزارت نیرو برای کاهش مصرف بوده و این طرح در بخش های مختلف اجرایی می شود و در صورت افزایش مصرف به بخش مربوط تذکر داده می شود.

ناصری با اشاره به اینکه تا پایان پیک مصرف در استان، ۵۰ هزار کنتور هوشمند به زودی در مناطق مختلف استان برای مدیریت مصرف نصب می شوند، ادامه داد: بیشتر مشکلات در این حوزه کاهش پیدا کرده و در کل استان ایلام هشت هزار کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد و ۲۵۲ کیلومتر شبکه برق طی یک سال اخیر در استان احداث شده که طی دو سال اخیر ۴۴۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه توسعه برق استان صورت گرفته است.

ناصری در پایان گفت: نیروگاه سد سیمره با ظرفیت تولید ۴۸۰ مگاوات، نیروگاه های مربوط به پالایشگاه ایلام و پتروشیمی ایلام که جمعا ۱۵۰ مگاوات هست و همچنین یک نیرو گاه ۲۵ مگاواتی نیز در آینده وارد مدار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.