تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

ایلام مملو از شور و نشاط انتخاباتی

ایلام مملو از شور و نشاط انتخاباتی
ایلام - همزمان با آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شور و نشاط انتخاباتی

نیز همچون سایر مناطق کشور مناطق مختلف این استان را در برگرفته است.

از همان ساعت‌های اولیه صبح آغاز تبلیغات رسمی نامزدها در روز پنجشنبه سوم اسفندماه، ستادهای تبلیغاتی با فضای خاص رقابتی فعالیت خود را با بکارگیری شیوه های مختلف تبلیغی شروع کردند.

وجود ستادهای تبلیغاتی نامزدها در خیابان‌های پرتردد شهر جلوه ای نو و تکرار فضای پرشور انتخاباتی سالهای گذشته را به نگین زاگرس بخشیده است و هر رهگذری را مجذوب خود می کند.

هواداران نامزدهای انتخابات اعم از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تجمع در ستادهای تبلیغاتی رنگی از شور و شوق انتخاباتی را به این اماکن داده اند، طرفداران نامزدها که از اقشار مختلف اعم از مرد، زن، پیر و جوان و کودک بوده با حضور در این ستادها در تلاش برای جلب آرا مردمی هستند.

در لابلای هواداران ستادهای انتخاباتی نامزدها اعم از حوزه شمال و جنوب استان، بزرگان اقوام و ریش سفیدان نیز حضور داشته و با صحبت پیرامون اهمیت انتخابات و معرفی شاخصهای نامزد مورد نظر تلاششان را برای جلب آرا مردمی بکار می گیرند.

ستادهای تبلیغاتی در ساعتهای شب پرشورتر است، عمده هواداران در ساعتهای آغاز شب در این اماکن تجمع می کنند، علاوه بر نامزدهای انتخابات که در این ستادها به بیان برنامه های خود می پردازند برخی هواداران نیز با سخنرانی های متفاوت بدنبال معرفی نامزد مورد نظر خود هستند.

تلاش هواداران برای جلب آرا مردمی محدود به سن خاصی نیست، بسیاری از کودکان و نوجوانان نیز با توزیع کارتهای ویزیت تبلیغاتی در فضای اطراف ستادهای تبلیغاتی و بین مردم بدنبال معرفی و جلب رای و نظر مردم به سمت نامزدشان هستند.

بازار ایلام بواسطه حضور مردم برای خریدهای سال نو که این روزها حسابی رونق گرفته نیز متاثر از انتخابات شده است، بسیاری از طرفداران نامزدها اعم از فروشنده ها و خریداران لابلای خریدهای سال نو نامزد مورد نظر خود را به دیگران معرفی و درخواست رای دادن به او را دارند.

به همت شهرداری ایلام نیز جایگاه های ویژه برای نصب پوسترهای نامزدها با هدف تبلیغات پاک پیش بینی شده و این فضاها با تصاویر نامزدها و نام آنها در خیابانهای مختلف شهر پوشیده شده اند.

فضای تبلیغاتی انتخابات محدود به فضای شهری نمی شود، منازل نامزدها و اقوام و بستگان آنها این روزها نیز به ستادهای تبلیغاتی تبدیل شده اند، علاوه بر این بسیاری از هواداران در مجالس مختلف با معرفی نامزد خود آخرین تلاششان را برای جلب آرا بکار می گیرند.

یکی از تحول های این دوره از انتخابات در این استان وجود نامزد بومی از بین سه گزینه برای تصدی کرسی مجلس خبرگان رهبری است، این مساله موجب شده مردم با شور و نشاط خاصی پیگیر برنامه نامزدهای این انتخابات شده و شور و نشاط انتخاباتی در این استان را به همراه دارد.

فضای مجازی نیز که از چند ماه قبل متاثر از انتخابات بود این روزها فضای داغ انتخاباتی گرفته و هواداران در پیامرسان‌های مختلف گروه هایی در حمایت از نامزدها تشکیل داده و در حال عضو گیری و تبلیغ هستند.

در این گروه ها علاوه بر نامزدها، هواداران آنها نیز به بیان برنامه های نامزدها پرداخته و نهایت تلاش خود را برای جلب آرا بکار می گیرند.

پخش مناظره های نامزدها از صدا و سیما نیز یکی دیگر از شیوه های تبلیغی نامزدهاست که بسیاری از مردم را پای تلویزیون کشانده تا از برنامه ها و اهداف آینده شان مطلع شوند.

تبلیغات نامزدها محدود به مراکز شهرها نمی شود، نامزدها و هواداران آنها برنامه ریزی کرده و با حضور در مناطق روستایی و عشایری تبلیغات خود را ادامه و خود و برنامه هایشان را به ساکنان این مناطق معرفی می کنند.

بی شک با نزدیک شدن به ۱۱ اسفندماه این شور و تبلیغات انتخاباتی بیشتر و بیشتر شده و تلاش هواداران و نامزدها برای جلب آرا نیز افزایش خواهد یافت.

مجموع این عوامل و اقدامهای انجام گرفته فضایی سرشار از شور و نشاط انتخاباتی را در این دیار رقم زده و پیش بینی می شود مردم این استان که همواره در تمامی صحنه های نظام حضور داشته اند، ۱۱ اسفندماه جاری نیز در روز موعود حماسه دیگری در کنار سایر هموطنان خلق کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.