تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

گُمنامانِ همیشه بیدار

گُمنامانِ همیشه بیدار
اصفهان- گُمنامند و خاموش؛ ناپیدا و غریب اما درست در بزنگاه تخدیرِ روزمرگی‌هایمان همچون زبانه‌های آتش شعله‌ورند؛

گرما و روشنی می‌بخشند، بی‌باک و هوشیار، دسیسه‌های کوردلان را یکی پس از دیگری، نقش بر آب می‌کنند.

اگرچه ناپیدایند اما درست همان لحظه که صدها فتنه و آشوب را در نُطفه خفه می‌کنند، خوش می‌درخشند. بی‌آنکه کسی نامشان را بداند، در گردنه های هولناکِ زمانه، کارشان غافلگیر کردن بدخواهان کشور است.

از نظرها پنهانند اما مغناطیس حضورشان همواره احساس می‌شود؛ شاید از همین روست که سربازان گمنام امام زمان(عج) لقب گرفته‌اند.

روزی نیست که در سایه سار مساعی خفی این تیزبینان، تهدیدی از بیخ گوشمان رد نشود، شبی نیست که درست در آستانه‌ شوم شدن حوادث، به برکت تلاش گره‌گشای اینان، ناگهان سپیده امید از افق دل‌ها سر نزند، آری؛ صفت درخشش خورشیدی در سپهرِ امنیت میهن، شایسته نام آنهاست.

سربازانِ آگاه اما رازدار، گمنامانِ مُقتدر اما مهربان، نگهبانانِ سرسخت اما وفادار؛ شاید به همین دلیل همچون چراغی میان دل‌ها فروزانند.

از گردآوری تا پردازش لحظه به لحظه اطلاعات امنیتی، مبارزه با تروریسم، فعالیت‌های ضدجاسوسی، امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های کشور و عملیات پیچیده برون مرزی، تنها گوشه‌ای از وظایف سنگین این سربازان است.

گواه بر این واقعیت، انبوه اخباری است که روزانه در باره تلاشی شبکه‌های مُجرمانه و تبهکارانه می‌شنویم. نسیم دلنواز امنیت و حس دلچسب آرامش نه‌تنها در مرزهای کشور که درون روزمرگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی‌مان نیز از مجاهدت‌های مستمر این سربازان می‌وزد.

به گزارش ایرنا، با پیروزی انقلاب اسلامی ساواک و دستگاهای اطلاعاتی رژیم پهلوی منحل و نیروهای مردمی در محله‌ها، کلانتری‌ها، مساجد و کمیته‌ها تشکیل شدند و در هر کمیته واحد اطلاعات شکل گرفت.

پس از گذشت یکسال از پیروزی انقلاب وقتی امور اطلاعاتی و امنیتی گسترده‌تر شد و بطور طبیعی پراکندگی‌ها و موازی کاری‌ها در روند کارها اختلال ایجاد کرد، «دفتر اطلاعات نخست‌وزیری» با ابتکار «شهید رجایی» شکل گرفت و امور اطلاعاتی میان سپاه و ارتش و کمیته و شهربانی تقسیم شد.

سرانجام لایحه تشکیل وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۲، توسط نخست وزیر وقت ایران تهیه شد و به تصویب مجلس رسید و «آیت‌الله مرحوم محمد محمدی ری شهری» بعنوان نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، تصدی این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی(واجا) در ادبیات سیاسی به سربازان گمنام امام زمان شناخته می شوند.

این وزارتخانه اکنون یک پایگاه بزرگ و کلیدی مبارزه در عرصه جنگ اطلاعاتی در دنیای امروز شناخته می‌شود.

سالروز میلاد فرخنده امام زمان(عج) و نیمه شعبان به نام«سربازان گمنام امام زمان (عج)» در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.