تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

اصالت و اصلح *سیدحرمت‌اله موسوی مقدم

اصالت و اصلح    *سیدحرمت‌اله موسوی مقدم
ایلام - برگ و بار و سبزینه‌های چشم‌نواز جبل و جنگل‌های جهان همه به یُمن "داد و دهش" اصل اصیل،

ریشه و رهیافت عمیقی است که امید و انرژی را از خاک خدای دریافت و به جوانه و گلبرگ‌ها تقدیم می‌کند تا طراوت و تازگی زندگی را برای همه موجودات تامین و تضمین کند.

اصالت هدیه‌ای کامل و صادق، پاک، واثق، شایسته و شایق است که پاکی، پارسایی، نجابت و شرافت را متجلی و در کوی و برزن ساز می‌کند و بر فراز خوبی‌ها به پرواز در می‌آورد.

صالح میوه شیرین و گُل گوارای اصالتِ پاک و نژاد نیک و سرشت سالم است که به اعجاز صدق و صفا درون و برون را جلا داده و منزه و مستقل به اوج آسمان قد می‌کشد و سزاوار و سربلند آزادگی و انسانیت را فریاد می‌زند.

عدل الهی، انصاف اجتماعی، اعتدال سیاسی و آراستگی فرهنگی در جامعه از پیامدهای پایدار اصل پاک و اصالت پاکیزه است.

” اصلح ” در معاشرت فردی و اجتماعی و فراز و فرودهای سیاسی یک ارزش عالی است که برای پیدا کردنش باید به عمق دریا زد و از خط خطر عبور کرد تا بدان دست یافت.

انتهای گزینش اصلح در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی معنا می‌یابد و مفهوم جدی پیدا می‌کند.

در فراز و فرود هیاهوهای تبلیغات رنگارنگ عرصه انتخابات، شناسایی، دستیابی و انتخاب فرد اصلح و راهی کردن آن به عمارت سبز بهارستان، یک تکلیف شرعی و رسالت سنگین اجتماعی است که غفلت از آن خسران ۲ سرای را در پی خواهد داشت.

اگر کردار خوب و رفتارهای نامناسب وکلای ادوار گذشته را به دقت بنگریم و به عیار وجدان بسپاریم آنگاه به درستی در می‌یابیم که نماینده اصلح کسی است که ” با مردم صادق بوده و هنگام راهیابی به مجلس شورای اسلامی اهداف و برنامه‌های دوران انتخابات خود را فراموش نکند و بی‌رغبت به جذبه‌های پایتخت، همچنان خود را برخوانِ خالی موکلان محروم حوزه انتخابیه حاضر نگهدارد.

رضای خدا و منافع مردم و مصالح مملکت را بر همه چیز و همه کس ترجیح داده و میهمانی بهارستان را یک امتحان الهی، لطف مردمی و فرصتی زودگذر برای خدمت به بندگان تلقی کنند.

وفق قانون عمل نموده و خدا را در نظر داشته باشد یعنی بکوشد در شکل گیری قوانینِ راهگشا، موثر باشد و بر اجرای کامل قانون نظارت دقیق بنماید و در واقع عملا خود یک شهروند کامل شهر قانون باشد.

این مملکت با خون صدها هزار شهید، روی پای خویش ایستاده و سرافرازانه از هستی و هویت و استقلال و آزادی خود دفاع می‌کند، بینی و بین الله به خون این‌همه شهید و جانباز خیانت نکنند و هرچه در توش و توان دارند برای حل مشکل جوانان حوزه انتخابیه به کار گیرد.

هرگاه با رایِ اعتماد مردم به مجلس رفتند فقط برای طرفداران دوران انتخاباتی و اقوام و فامیل و دوستان خود تلاش نکنند و آن‌ها را بدون ضابطه استخدام و به ناحق به ریاست نرسانند و هرچه خیر هست به کیسه باند، حزب و تبار خود نریزند بلکه گوشه چشمی به همه مردم حتی به مخالفان خود نیز داشته باشند.

تلاش کنند بر میثاق اولیه خود با مردم وفادار بمانند و با رای و مواضع شفاف و تقوای مالی، خدا را حاضر و ناظر بدانند.

همه باید دقت کنیم که برای فرد اصلح هیچگاه وسیله هدف را توجیه نمی‌کند، یعنی هیچ فرد متدین و باشرافتی حاضر نمی‌شود که رای مردم را معاوضه و معامله کند و از راه فرصت طلبی وارد مجلس شورای اسلامی شود.

امید و استدعا داریم که آحاد و اقشار مردم با حضور در پای صندوق‌های رای و مقایسه افراد با معیارهای مطروحه، نماینده شجاع، شایسته، شاخص و متفاوت با دیگران را برای خود برگزینند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.