تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

تعداد نهایی نامزدهای مجلس دوازدهم در ایلام به ۵۵ نفر رسید

تعداد نهایی نامزدهای مجلس دوازدهم در ایلام به ۵۵ نفر رسید
ایلام - رئیس ستاد انتخابات استان ایلام، تعداد نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این استان ۵۵ نفر اعلام کرد.

“محمد سبحان حسنی” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه روند اجرای فرایندهای مختلف انتخابات در این استان به خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: شور انتخاباتی در همه نقاط استان وجود دارد و نامزدها در حال معرفی خود و ارائه برنامه هستند.

وی افزود: همه ملزومات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است و استان ایلام آماده برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در صبح روز جمعه ۱۱ اسفند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به انصراف تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس در این استان در مهلت قانونی، یادآور شد: تعداد نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی در کل استان( ۲حوزه انتخابیه ایلام و دهلران) به ۵۵ نفر رسید که از این تعداد ۴۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و ۱۴ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه دهلران است.

حسنی با بیان اینکه ساعت هشت صبح امروز سه شنبه، آخرین مهلت افراد برای ارائه انصراف از رقابت‌های انتخاباتی بود، تاکید کرد: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تا ساعت هشت صبح روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از نامزدها و هواداران آن‌ها درخواست می شود که پس از پایان موعد مقرر تبلیغات، همچنان با ستاد انتخابات تعامل داشته و از هرگونه تبلیغ، توزیع و برگزاری جلسات تبلیغاتی در زمان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام ادامه داد: خوشبختانه در طول مدت تبلیغات نامزدها در استان تا کنون مورد خاصی از تخلف نامزدها و هوادارانشان گزارش نشده است.

حسنی گفت: ۶۳۳ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای فرایند برگزاری انتخابات در ۲ حوزه اجرایی و بازرسی و نظارت هماهنگی خوبی بین هیات ها وجود دارد، اضافه کرد: در انتخابات دور گذشته تعداد شعب اخذ رای در استان۵۵۳ شعبه بوده است که با بررسی‌های انجام شده تعداد شعب در استان به تعداد ۸۰ شعبه در سال جاری افزایش یافته است.

رییس ستاد انتخابات ایلام با بیان اینکه همه بسترها برای برگزاری انتخاباتی امن و باشکوه در استان مهیا شده است، بیان کرد: شعب اخذ رأی از ساعت ۸ صبح روز جمعه تا ۱۸ عصر آماده اخذ رأی از شهروندان ایلامی است.

حسنی خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار ایلام همچون ادوار گذشته با حضور پرشور و آگاهانه خود در انتخابات ۱۱ اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه دیگری را خلق خواهند کرد و امید دشمنان را به یاس تبدیل می کنند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.