تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

آیین کاشت ۲۵۲ هزار نهال در ایلام با مشارکت گروه‌های جهادی برگزار شد

آیین کاشت ۲۵۲ هزار نهال در ایلام با مشارکت گروه‌های جهادی برگزار شد
ایلام - آیین کاشت ۲۵۲ هزار نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در استان همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام روز سه شنبه در این آیین، اظهار کرد: این مراسم همزمان با سراسر کشور و با رمز مقدس یا رسول الله(ص) برگزار شده است.

سردار “جمال شاکرمی” افزود: این آیین به همت گروه‌های جهادی عضو سازمان بسیج سازندگی استان با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در نقاط مختلف استان انجام شده است.
وی یادـور شد: کاشت ۲۵۲ هزار اصله نهال در راستای پویش بزرگ مردمی کاشت یک میلیارد نهال است که امروز به طور رسمی در استان ایلام همزمان با کشور شروع شد.

شاکرمی تاکید کرد: گروه های جهادی و اعضای بسیج اقشار برای کاشت نهال آماده هرگونه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هستند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: سهم استان در طرح چهارساله کاشت یک میلیارد نهال ۲۴ میلیون اصله است.
“یاسم خانمحمدیان” افزود: در این طرح استان ایلام سالانه باید ۶ میلیون اصله نهال گرمسیری و سردسیری تولید، توزیع و کاشت کند.

وی ادامه داد: از ابتدای مهر امسال تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در راستای پویش ملی طرح یک میلیارد اصله نهال تولید، توزیع و کاشت شده است.

خانمحمدیان اضافه کرد: تا پایان سال جاری مابقی این ۶ میلیون اصله نهال نیز کاشت می شود و نهالستان ها برای سال دوم طرح و تولید نهال آماده خواهند شد.

وی ادامه داد: این پویش با مشارکت ادارات و نهادها، مدارس، مراکز آموزشی، انجمن های مردم نهاد زیست محیطی، جامعه طلاب و حوزه و دیگر اقشار مردم اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، این آیین در پارک جنگلی چغاسبز و با حضور دانش آموزان و گروه های جهادی برگزار شد.

سهم کشور ایران از کاشت یک تریلیون نهال در سطح جهان طی چهار سال، یک میلیارد اصله نهال است.

“هر ایرانی کاشت سه اصله نهال” شعار این پویش ملی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.