تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

مدیرکل محیط زیست ایلام: وضع قوانین سختگیرانه در مجلس ضامن بقای محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست ایلام: وضع قوانین سختگیرانه در مجلس ضامن بقای محیط زیست است
ایلام - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:

حفظ محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین مولفه های توسعه پایدار نیازمند وضع قوانین سختگیرانه دارای ضمانت اجرایی در حوزه حفاظت از طبیعت و محیط زیست توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

«علیرضا محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: قوانین شکار و صید، هوای پاک، مدیریت پسماند، افزایش سطح اراضی تحت مدیریت محیط زیست، حفاظت خاک، مدیریت منابع آبی و دیگر موضوعات مرتبط با محیط زیست و طبیعت نیازمند مجلسی قوی و توانمند است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دیدی زیست محیطی به لوایح و قوانین مورد توجه قرار داده و در تصویب اعتبارات و لوایح آمایش سرزمین را مد نظر داشته باشند.

محمدی یادآور شد: یکی از خلاءهای موجود عدم اجرای برخی مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی توسط واحدهای آلاینده است که با نظارت دقیق و جامع نمایندگان، واحدهای آلاینده مکلف به اجرای این مصوبات خواهند شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کارخانه های آلاینده برابر ماده ۲۷ قانون مالیات ارزش افزوده باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات سبز برای جبران خسارت های ناشی از آلودگی ها و با هدف افزایش فضای سبز و نیز خرید تجهیزات و امکانات کاهش آلایندگی هزینه کنند که اما واحدهای آلاینده از تمکین به این قانون خودداری می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: مدیریت پسماند یکی دیگر از خلاءهای هایی است که باید با نظارت مجلس توسط ارگان های ذیربط نظیر شهرداری، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط پیگیری و مدیریت شود.

وی افزایش جرائم جزای نقدی و برخورد قهری با شکارچیان متخلف را از دیگر مواردی برشمرد که با هدف کاهش میزان شکار و صید باید توسط نمایندگان مجلس قوانین شکار و صید مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

محمدی تاکید کرد: حفظ و بقای محیط زیست در گرو مجلسی توانمند، کارآمد، قوی و متعهد است و این مجلس قوی با رای حداکثری مردم شکل می گیرد و تمام دغدغه مندان محیط زیست با شرکت در انتخابات از نگاه زیست محیطی نامزدها نیز غافل نشوند.

به گزارش ایرنا، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تحت مدیریت محیط زیست تشکیل داده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.