تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

ذوق نخستین انتخاب

ذوق نخستین انتخاب
ایلام – موعد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

در حالی فرا رسیده که اگرچه این رویداد برای بسیاری از مردم در حال تکرار شدن است اما برای رای اولی ها با ذوق و شوقی خاص همراه است.

رای اولی‌ها که نخستین تجربه مشارکت سیاسی خود را در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ ثبت می کنند آنرا با غروری نو از جنس بزرگ شدن و تشخیص صلاحیت برای انتخاب آمیخته اند.

نخستین تجربه در هر عرصه‌ای از زندگی برای هر فردی با شوقی خاص همراه است و این تجربه وقتی از جنس سیاست و بر زندگی افراد تاثیرگذار باشد دیدنی خواهد بود.

بسیاری از نوجوانان ایلامی امروز در کنار خانواده هایشان تجربه انتخاب سیاسی خود را رقم زدند و با حضور در شعب اخذ رای طعم مشارکت در تعیین سرنوشت را تجربه کردند.

شوقی که وصف نشدنی است و آنرا در چهره یکی از این رای اولی ها در یکی از شعب بخوبی می یابم.

سمانه رضایی گفت: طی چند روز اخیر با مطالعه برنامه های نامزدها سعی داشتم شناخت کافی از آنها پیدا کنمْ اگرچه فرصت زیاد نبود ولی انتخاب خودم را سرانجام با مشورت پدر و مادرم انجام دادم.

وی که غرور امروزش را که از جنس بزرگ شدن و برایش لذت بخش است بسیار دوست دارد، ادامه داد: در دوره های آینده نیز در انتخابات شرکت خواهم داشت.

ریحانه اصلانی یکی دیگر از رای اولی هاست که به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات را برای نمایش وحدت ملتم انجام و می خواهم آنرا به تمام جهانیان نشان دهم.

وی افزود: سعی کردم بخاطر اینکه انتخابم درست باشد با دقت و آگاهی لازم انتخابم را انجام دهم و نامزد مورد نظر خود را مشخص کنم.

وی بیان کرد: بخاطر خون شهدا در انتخابات امروز حضور یافته ام و خودم را مدیون شهدا میدانم.

بسیاری از رای اولی های ایلام امروز در پای صندوقهای اخذ رای ذوق نخستین انتخاب خود را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه سال از ساعت هشت صبح در ۶۳۳شعبه آغاز شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.