تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

برنامه و دغدغه منتخبان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی چیست؟

برنامه و دغدغه منتخبان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی چیست؟
ایلام - توسعه راه‌ها، توجه به حوزه بهداشت و درمان، ثبات اقتصادی و کاهش تورم،

تقویت قدرت چانه‌زنی و رایزنی با مسئولان کشور و افزایش و تقویت ردیف های اعتباری از جمله محورهایی بود که منتخبان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده اند.

با پایان یافتن شمارش آرای مردم ایلام در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، منتخبان مردم در این ۲ حوزه انتخابیه مشخص و “فریدون همتی” و “سارا فلاحی” با کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه ایلام و “اسدالله چراغی” به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه دهلران شناخته شدند.

“فریدون همتی” با کسب ۳۴ هزار و ۹۱۴ رای و ۲۲.۲۱ درصد کل آرا و “سارا فلاحی” نماینده کنونی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با کسب ۳۴ هزار و ۷۲۱ رأی معادل ۲۲.۰۸ درصد کل آراء راهی ساختمان بهارستان شدند.

“اسداله چراغی” با کسب ۳۱ هزار و ۵۹۵ رای توانست به عنوان نماینده حوزه انتخابیه دهلران راهی مجلس شود.

اما منتخبان مردم ایلام در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران چه دغدغه‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه استان دارند؟

“فریدون همتی” منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که منتخب مردم در مجلس شده‌اند نگاه این‌ها به موضوعات باید برای ما معین شود تا بتوانیم با ایجاد هم‌گرایی در مسیر ثبات اقتصادی، کاهش تورم و تقویت درآمدهای مردم گام برداشت.

وی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات کشور، ابراز کرد: باید تلاش شود که گام‌های خوبی در حوزه اقتصاد برداشته شود که مردم ما بتوانند در حوزه اقتصاد آرامش پیدا کنند.

“اسدالله چراغی” منتخب مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اظهار کرد: حوزه سلامت و بهداشت که اولویت عمده استان و منطقه است.

وی با بیان اینکه راه مهم‌ترین راه توسعه حوزه جنوب استان است، ابراز کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان‌های جنوب استان، توسعه‌ راه‌ها باید یکی از اولویت‌های کاری استان باشد و زیرساخت‌ها اصلاح شود.

این منتخب مردم حوزه انتخابیه دهلران با اشاره به توسعه کسب و کارها در این حوزه انتخابیه، گفت: کسب‌وکارها در این منطقه با توجه به ظرفیت‌هایی که در این منطقه از جمله حوزه نفت و گاز و کشاورزی وجود دارد که باید به‌صورت فوری، پیگیری شود.

“سارا فلاحی” دیگر منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قدرت چانه‌زنی و رایزنی‌ها برای افزایش میزان اعتبارات به استان، گفت: افزایش رایزنی‌ها برای تزریق اعتبار با مسئولان کشوری بسیار مهم است که بتوانیم معبرهایی برای مردم استان باز شود.

وی ابراز کرد: مهم‌ترین کار برای اینکه بتوانیم حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم، افزایش سطح اعتبارات استان است، تصریح کرد: ردیف‌های بودجه استان را تقویت کنیم و همین‌طور زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌ها در استان را فراهم کنیم که قطعاً ما در این‌ راستا حرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه ایلام ۲۵۳ هزار و ۸۱۳ رای بوده است.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته ۱۱ اسفندماه برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.