تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۰۹

در اسفند ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از لبیک دوباره ملت به فرمان رهبری تا خنثی‌شدن توطئه صهیونیست‌ها

در اسفند ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از لبیک دوباره ملت به فرمان رهبری تا خنثی‌شدن توطئه صهیونیست‌ها
تهران- اسفند ۱۴۰۲، ماه لبیک دوباره مردم ایران به فرمان رهبر انقلاب بود؛ آیت‌الله خامنه‌ای

در روز دوم دی ماه سال گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان و خوزستان، انتخابات ۱۱ اسفند را «بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول» خواندند و ملت ایران نیز با «حماسه حضور» خود بار دیگر نشان دادند که فرامین رهبر خود را به گوش جان می‌شنوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز ۱۱ اسفند در اولین دقایق آغاز فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری پای صندوق رای حاضر شدند و از همانجا به مردم ایران اسلامی توصیه کردند که در اسرع وقت رای خود را به صندوق بیاندازند. ایشان همچنین تصریح کردند: «امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملّی و سیاسی به

ایران است، چشمشان به شما است؛ میخواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات، و نتیجه‌ انتخابات شما چه می‌شود… دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید.» ملت ایران نیز فرمایشات رهبر خود را به گوش جان شنیدند و سی‌وهشتمین «حماسه حضور» خود پای صندوق‌های رای را خلق کردند.

سال ۱۴۰۲ همچنان سال‌های دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفت‌های چشمگیر علمی، پیشرفت‌های فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات اسفند، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد.

در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله‌های آنها در داخل به جامعه تزریق و

القا می‌کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی‌های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال‌های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی‌ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش‌های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه‌ای است که می‌خواهد بعد از بیش از یک دهه بی‌عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت‌های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند.

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر آنچه که در اسفند ماه ۱۴۰۲ گذشت؛

۱ اسفند

بهادری جهرمی: تجارت خارجی ایران به ۱۲۶ میلیارد دلار رسید؛ رشد ۲.۴ درصدی نسبت به سال گذشته

سخنگوی دولت با بیان اینکه تجارت خارجی ایران طی ۱۰ ماهه امسال ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است، گفت: این میزان نسبت به ۱۰ ماهه پارسال ۲.۴ درصد رشد کرده و تراز هم ۱۷ درصد مثبت است.

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از غرفه ایرنا

محسن منصوری روز سه شنبه اول اسفندماه همزمان با سومین روز بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید کرد.

۲ اسفند

قدردانی رئیس جمهور از برگزارکنندگان نمایشگاه رسانه‌های ایران

رئیس جمهور برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در آستانه برگزاری انتخابات را اقدامی شایسته و زمینه‌ساز ایجاد فضای تضارب آرا و اندیشه‌ها و گفت و گو دانست که می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری پرشورتر انتخابات باشد.

بازدید رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از غرفه ایرنا در نمایشگاه رسانه‌ها

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بازدید کرد.

حضور وزیر کشور در غرفه ایرنا

وزیر کشور با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در چهارمین روز نمایشگاه رسانه های ایران از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید کرد.

استقبال ۳۷ میلیون نفری از طرح فجرانه کالابرگ

سید صولت مرتضوی چهارشنبه ۲ اسفند در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند.

اوجی: انفجار خطوط لوله گاز توطئه اسرائیلی بود که خنثی شد

وزیر نفت نیز در جمع خبرنگاران گفت: انفجار خطوط لوله گاز کشور توطئه اسرائیلی بود. در این حادثه یک کار بی‌نظیر انجام شد و توطئه دشمن خنثی شد.

وی تصریح کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن خطوط لوله گازی که بیشتر در مناطق کوهستانی و صعب العبور بود، ترمیم شد و به بهره برداری رسید.

وزیر نفت افزود: در پی این حادثه در هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم.

تعداد کاربران «رادار گیم» به ۱۴ میلیون نفر رسید

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از ۱۴ میلیون نفر در حال استفاده از سرویس «رادار گیم» هستند و عموما نیز از این سرویس رضایت دارند، افزود: در این سامانه هم محتوای بازی‌های پرمخاطب مورد تایید نهادهای فرهنگی را در داخل کشور میزبانی می‌کنیم، هم ابزاری را طراحی کردیم که میزان تاخیر بازی را به مراتب تا ۳۰ درصد کاهش بدهند که تجربه کاربری‌شان بهبود پیدا کند.

کاهش تورم بهمن به ۱.۴ درصد؛ پایین‌ترین نرخ طی ۲ سال گذشته

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: آمار سازمان برنامه و بودجه درباره تورم بهمن ماه، روز گذشته تکمیل شد که بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم ۱.۴ بوده که پایین ترین نرخ تورم در ۲ سال گذشته است.

امکان ثبت رایگان خرید و فروش مسکن بر روی سامانه خودنویس

مهرداد بذرپاش وزیر راه، مسکن و شهرسازی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه خودنویس با هدف رایگان شدن اجاره نامه بین موجر و مستاجر راه‌اندازی شد اما با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، از سال آینده خرید و فروش ملک نیز در این سامانه اجرایی خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس امشب آغاز می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه امروز اسامی حدود ۱۵ هزار نامزد تایید صلاحیت شده براساس قانون به فرمانداری‌ها ابلاغ و آگهی آن منتشر خواهد شد، گفت: از ساعت یک دقیقه بامداد فردا پنجشنبه ۳ اسفن رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و تا ۸ صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

۳ اسفند

دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تعیین تکلیف وام ازدواج زوج‌های جوان در اسرع

رئیس‌جمهور در چهارمین جلسه شورای‌عالی جوانان و نخستین جلسه شورای‌عالی نوجوانان و جوانان در دولت مردمی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، بانک مرکزی را موظف کرد در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج از جمله رفع مشکل اخذ تضامین بانکی اقدام کند.

۴ اسفند

فهرست حوزه‌های انتخابیه و تعداد کرسی‌های مجلس دوازدهم منتشر شد

اسامی حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و تعداد کرسی‌های هر حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور منتشر شد.

۵ اسفند

در جلسه ستاد اقتصادی دولت؛ تأکید رئیس‌جمهور بر برنامه‌ریزی برای تداوم کاهش تورم و حمایت از معیشت مردم

تهران – ایرنا – جلسه ستاد اقتصادی دولت که بعد از ظهر روز شنبه ۵ اسفند برگزار شد، رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تداوم رشد اقتصادی مثبت در فصل پاییز، نسبت به برنامه‌ریزی برای استمرار روند کاهشی نرخ تورم و حمایت از معیشت اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

۶ اسفند

برگزاری کارناوال و میتینگ‌ خیابانی برای تبلیغات انتخابات، ممنوع

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: برگزاری میتینگ‌ها و کارناوالهای خیابانی طبق قانون تبلیغات انتخابات، ممنوع است اما تجمعات هواداران داوطلبان براساس ضوابط و مقررات مشخص شده هیچ مانعی ندارد.

۷ اسفند

خلجی: دولت لیست انتخاباتی ندارد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه وظیفه دولت اجرای دقیق چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب است، گفت: دولت در انتخابات هیچ لیست و جریانی ندارد.

۸ اسفند

وزیر کشور: ترسیم صحنه سیاسی جدید ایران به دست رای اولی‌ها است

وزیر کشور در اجتماع بزرگ رای اولی‌ها که در تالار وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه ترسیم صحنه سیاسی جدید ایران به دست رای اولی‌ها است، گفت: شما جوانان باید با تشویق دیگران برای حضور در انتخابات، به جنبش بزرگ عدالت‌خواهانه کمک کنید.

آموزش و پرورش مامور تهیه نقشه راه اجرای سند تحول نظام آموزشی شد

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه‌شنبه ۸ اسفند به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش از عملکرد این وزارتخانه در خصوص روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گزارشی ارائه کرد که از سوی اعضای شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نقشه راهی برای عملیاتی شدن هر چه بهتر نظام‌های موجود در این سند تدوین و برای تصویب به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

۹ اسفند

رئیس جمهور: مقدمات برگزاری پرشور و باشکوه انتخابات فراهم و آماده است

آیت الله رئیسی صبح چهارشنبه ۹ اسفند در جلسه هیأت دولت برگزاری ۳۷ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی و هشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.

بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی رایگان شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه رایگان شدن کلیه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را ابلاغ کرد.

خبر خوب خزعلی از عطای وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک ۱ تا ۵

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مصوبه دولت برای اعطای وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک های یکم تا پنجم خبر داد.

وزیر صمت در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست وزارت صمت، تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است، گفت: تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد و روزانه بیش از ۵ هزار خودرو تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اسلامی: نامزدهای انتخابات دستورات تبلیغاتی را رعایت کردند؛ کمترین گزارش تخلف در کشور

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در مدت زمان تبلیغات، هم نامزدها و هم هواداران به درستی دستورالعمل ها را رعایت کردند و ما کمترین گزارش تخلفات را در کل کشور داشتیم.

۱۰ اسفند

اسلامی: نامزدهای انتخابات دستورات تبلیغاتی را رعایت کردند؛ کمترین گزارش تخلف در کشور

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در مدت زمان تبلیغات، هم نامزدها و هم هواداران به درستی دستورالعمل ها را رعایت کردند و ما کمترین گزارش تخلفات را در کل کشور داشتیم.

۱۱ اسفند

رهبر انقلاب اسلامی رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب راس ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفندماه و در دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداختند.

آیت الله رئیسی: انتخابات جشن ملی و نماد انسجام است

رئیس‌جمهور با حضور در وزارت کشور و بازدید از ستاد انتخابات پس از انداختن رای خود به صندوق با بیان اینکه انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، گفت: رأی مردم تعیین‌کننده است. تمام اتفاقات دربخش‌های مختلف کشور با رأی مردم رقم می‌خورد که این از افتخارات نظام اسلامی است. از روز اولی که امام فرمودند میزان رای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.

۱۰۰ درصد شعب اخذ رای در استان تهران آنلاین است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات استانداری تهران گفت: ۱۰۰ درصد شعب اخذ رای در سراسر حوزه‌های انتخابیه این استان آنلاین است و هیچ مشکلی در حوزه قطع شبکه نداریم.

بهادری‌جهرمی: مشارکت در انتخابات بزرگترین پشتوانه کشور است

سخنگوی دولت با حضور در پای صندوق رای واقع در مسجد النبی تهران، گفت: مشارکت مردم در انتخابات بزرگترین پشتوانه برای حل مسائل اولویت دار و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و توسعه است.

شاهچراغی: امانتدار مردم هستیم

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در ۵۹ هزار شعبه رای، قریب به یک میلیون نفر در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت دارند، گفت: ما وظیفه داریم به حکم قانون، امانتدار و خدمتگزار مردم باشیم.

زمان رأی‌گیری تا ساعت ۲۴ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اطلاعیه شماره ۳۳ گفت: با توجه به ازدحام مردم درشعب اخذ رای، زمان رای گیری در سراسر کشور تا ساعت ۲۴ امشب تمدید کرد.

۱۲ اسفند

رئیس‌جمهور عازم الجزایر شد

رئیس‌جمهور به منظور دیدار رسمی دوجانبه و حضور در هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) دقایقی پیش با بدرقه محمد مخبر عازم پایتخت الجزایر شد.

آیت الله رئیسی با استقبال آقای «نذیر العرباوی» نخست وزیر الجزایر وارد الجزیره پایتخت این کشور شد.

آخرین نتایج آرا در ۵۳ حوزه انتخابیه اعلام شد

ستاد انتخابات کشور آخرین نتایج شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را در ۵۳ حوزه از ۲۰۰ حوزه انتخابیه اعلام کرد.

رکوردشکنی ۸۳درصدی آیت‌الله رئیسی در خراسان جنوبی؛ کمپین رای اعتراضی شکست خورد

رشد ۸ درصدی آرای آیت الله رئیسی در مقایسه با انتخابات دور قبلی مجلس خبرگان رهبری نشان می‌دهد که پروژه رای اعتراضی که برخی جریان ها قبل از انتخابات به راه انداخته بودند، با شکست مواجه شده است.

پیام قدردانی رئیسی به مردم؛ ضرب‌شست غیرتمندانه به ایران ستیزان نشان دادید

رئیس جمهور در پیامی با قدردانی از حضور آگاهانه و زمان‌شناسانه ملت بصیر و شریف ایران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: از خدای بزرگ می‌خواهم توفیق دهد همه خادمان مردم به ویژه منتخبان خانه ملت، بتوانند گام‌های موثری در جهت حل مسائل و مشکلات کشور بردارند و پاسخگوی این همه لطف و محبت مردم عزیز ایران اسلامی باشند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: حضور سراسر شور و شعور مردم در انتخابات «نه بزرگ» به جبهه ضد بشری استکبار پس از ضرب‌شست تاریخی در فتنه سال قبل بود.

آیت‌الله رئیسی برای شرکت و سخنرانی در هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با استقبال رئیس‌جمهور الجزایر، وارد محل برگزاری این نشست شد.

رئیس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه در حالی که جهان با چالش‌های زیادی روبرو است، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هم‌گرایی دولت‌ها برای حرکت در مسیر توسعه‌یافتگی است، گفت: ضروری است سیاست‌های نوینی در دستور اعضای این مجمع قرار گیرد تا شرایط لازم برای انحصارزدایی در فناوری‌های مرتبط با تجارت گاز مهیا شود.

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

آیت‌الله رئیسی در دستوری ویژه به وزیر کشور مأموریت داد که با سفر به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، جهت تسریع در رفع نیازمندی‌های مردم منطقه و جبران آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های مواصلاتی دستورات لازم را صادر کند.

رئیسی: آماده اشتراک‌گذاری تجربیات دانشمندان ایرانی با تونس هستیم

رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز در الجزایر، در دیدار «قیس سعید» رئیس جمهور تونس،توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.

رئیس جمهور: کمیسیون مشترک ایران و موزامبیک فعال شود

آیت الله رئیسی در حاشیه هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر، در دیدار «فیلیپ نویسی» رئیس جمهور موزامبیک، با تاکید بر علاقه‌مندی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله موزامبیک تصریح کرد: برداشتن گام‌های بعدی در روابط فیمابین نیازمند طراحی نقشه راهی جدید است، از این رو باید با هدف شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌ های بالای دو کشور، کمیسیون مشترک ایران و موزامبیک فعال شود.

آیت الله رئیسی: توافقنامه امنیتی و تعهدات مالی ایران و عراق کامل اجرائی شود

رئیس جمهور در ادامه دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت‌کننده در هفتمین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در دیدار با «عبدالطیف رشید» رئیس جمهور عراق با یادآوری نقش تاریخی سردار سلیمانی در جلوگیری از تحقق نقشه دشمنان علیه دولت و ملت عراق، بر ضرورت اجرای کامل توافقنامه امنیتی دو کشور مبنی بر خلع سلاح و جلوگیری از حضور و فعالیت عناصر تروریستی و تجزیه‌ طلب در مرزهای جمهوری اسلامی ایران از سوی طرف عراقی تاکید کرد.

رئیس جمهور: روابط اقتصادی و تجاری ایران و بولیوی توسعه پیدا کند

آیت الله رئیسی در دیدار با «لوئیس آرسه» رئیس جمهور بولیوی، جایگاه این کشور در آمریکای لاتین را ویژه و الهام‌بخش برای ملت‌های این منطقه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری‌ها با دولت بولیوی مانعی ندارد و روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باید به میزان تعاملات سیاسی دو طرف رشد و توسعه پیدا کند.

مخبر خواستار بسیح همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شد

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت سیل اخیر در این استان را بررسی کرد و بسیج همه جانبه امکانات و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای کمک به حادثه دیدگان را خواستار شد.

۱۳ اسفند

رئیس‌جمهور به شهدای انقلاب الجزایر ادای احترام کرد

«آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» در دومین روز از سفر به الجزایر – صبح ۱۳ اسفند ۱۴۰۳- به وقت محلی در محل یادمان شهدای انقلاب الجزایر حضور یافت و با نثار تاج گل به مقام شهدای این کشور ادای احترام کرد.

استقبال رسمی رئیس جمهور الجزایر از آیت‌الله رئیسی

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیأت عالی‌رتبه سیاسی – اقتصادی با هدف شرکت در مجمع عمومی کشورهای صادرکننده گاز به الجزیره سفر کرده، حضور یافت، مراسم استقبال رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار کرد.

تکلیف ۲۳۱ کرسی مجلس مشخص شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی تکلیف ۲۳۱ کرسی مشخص و از ۲۰۸ حوزه انتخابیه مجلس نتایج ۲۰۷ حوزه نهایی شده است.

۱۴ اسفند

اهدای نشان افتخار به خانواده شهدای فراجا توسط رئیس جمهور

آیت‌الله رئیسی با حضور در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی ضمن اهدای نشان افتخار و لوح تقدیر به خانواده شهدای فراجا، از برخی از برگزیدگان این دانشگاه در سال گذشته نیز تقدیر کرد.

تکلیف ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم مشخص شد

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور منتخبان مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند.

وی هم‌چنین تصریح کرد: به این ترتیب اسامی منتخبان ۳۱ حوزه نهایی شده و تکلیف همه ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم مشخص شد.

وزیر کشور: نرخ مشارکت ۴۱ درصدی انتخابا؛ آرای سفید ۵ درصد بود

احمد وحیدی نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

۱۵ اسفند

رهبر معظم انقلاب سه اصله نهال کاشتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در هفته منابع طبیعی و همزمان با روز درختکاری صبح سه‌شنبه ۱۴ اسفند سه اصله نهال کاشتند.

کاشت درخت به دست رئیس‌جمهور در روز درختکاری

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح چهاردهم اسفند، به‌مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی یک اصله نهال غرس کرد.

ساماندهی ۴۱۱ ابرپروژه برزمین مانده محیط زیستی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای چهارمین بار با حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به پرسش‌های شهروندان در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه کاری خود پاسخ داد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه برخی مسایل محیط زیستی سال‌ها بود که تبدیل به استخوان لای زخم‌ شده‌ بودند، تاکید کرد: ۴۱۱ ابر پروژه در حوزه محیط زیست از سال ۱۳۷۲ بر زمین مانده بود و به دستور رییس جمهوری، سازمان محیط زیست وارد کار شد و این پروژه‌ها در حال غربالگری است و به‌تدریج تعیین تکلیف می‌شوند.

۱۶ اسفند

رئیس‌جمهور سند موسیقی را پس از ۴۵ سال ابلاغ کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سند موسیقی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، خاطر نشان کرد: اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است، ۴۵ سال بود که این حوزه قانون بالادستی نداشت.

ایران رتبه نخست را در جمع‌آوری گازهای مشعل کسب کرد

«جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز شرکت کردیم و ایران در در میان کشورهای حاضر در این اجلاس رتبه نخست در جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرد، گفت: میانگین رشد تولید گاز در میان کشورهای این مجمع ۲.۵ درصد بود در حالی در ایران ۵ درصد است.

وزیر ارتباطات: ۲۰ خرابکاری را در روز انتخابات خنثی کردیم

عیسی زارع‌پور نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در روز رای گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود اما تمامی اینها کشف و برخورد شد حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند ولی خنثی شد.

خاندوزی: ۱.۵ میلیون تومان سهام به نوزادان سال ۱۴۰۱ اختصاص می‌یابد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از تمام والدین نوزادان سال ۱۴۰۱ درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفندماه امسال به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند به محض ثبت‌نام مراحل به شکل کاملا خودکار و الکترونیکی برای تخصیص بندهای لازم جهت ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

رئیس جمهور برای بازدید میدانی از وضعیت سیل‌زدگان وارد سیستان و بلوچستان شد

آیت الله رئیسی روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه عازم سیستان و بلوچستان شد تا از نزدیک وضعیت امداد رسانی و کمک به مردم این استان را پیگیری و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کند.

آیت الله رئیسی از مناطق سیل‌زده سیستان‌و بلوچستان بازدید کرد

رئیس‌جمهور در جریان سفر چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به سیستان و بلوچستان با بالگرد از مناطق متاثر از سیل اخیر در جنوب استان بازدید کرد.

وی در لحظات اولیه ورود خود با حضور در جمع مردم سیلزده نگور هدف از این سفر را خدمت به مردم سیستان و بلوچستان اعلام کرد و افزود: آشنایی با گروه‌های امدادرسانی و در جریان کار قرار گرفتن از نزدیک یکی از اهداف این سفر است.

رئیس‌جمهور افزود: از استاندار سیستان و بلوچستان، هلال احمر، مسوولان محلی و مردم که کارهای امدادی می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی: دولت هیچ دخالتی در فرآیند انتخابات نداشت

آیت‌الله رئیسی در دومین روز سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با شکرگزاری از درگاه خداوند متعال به دلیل حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات یازدهم اسفندماه، تصریح کرد: حقیقتاً مردم عزیز ما در این صحنه حماسه آفریدند و حضورشان بسیار دلگرم کننده بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت با رعایت بی‌طرفی کامل و انجام وظایف قانونی انتخابات را برگزار کرد و هیچ نوع دخالتی نداشت.

۱۸ اسفند

رئیس جمهور وارد خوزستان شد

آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور صبح جمعه ۱۸ اسفند به منظور بهره برداری از چندین پروژه مهم و بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

حضور رئیس جمهور در مجموعه صنعتی پاک چوب شوش

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود به فرودگاه دزفول، در مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه تولیدی، با مدیریت آن در خصوص روند کارها و ظرفیت های تولید و اشتغال آن گفت وگو کرد.

دستور ویژه رئیس جمهور برای افزایش ۱۰ برابری ظرفیت تولید شرکت پاک چوب شوش

آیت الله رئیسی در حاشیه افتتاح طرح پاک چوب شوش و بازدید از بخش های مختلف این شرکت، دستورات ویژه ای را برای افزایش ۱۰ برابری ظرفیت تولید و اشتغال این کارخانه صادر کرد.

طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

اولین طرح «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند» با حضور رییس جمهور در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

توقف چند باره خودرو رییس جمهور در میان انبوه جمعیت استقبال کننده ایذه‌ای

مردم ایذه که میزبان رئیس جمهور بودند، با حضوری پرشور و گسترده در خیابان‌ها به گرمی و شکوهی خاص از آیت الله رئیسی استقبال کردند، به طوری که خودرو حامل رئیس جمهور بارها در میان انبوه جمعیت استقبال کننده متوقف شد.

قول مساعد رئیس جمهور برای حل مشکل نیشکر هفت تپه در دیدار با نماینده کارگران

رئیس جمهور در جریان حضور در شرکت پاک چوب شوش با تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه (به عنوان نماینده مجموعه کارگران) دیدار و ضمن شنیدن دغدغه‌های آنها، برای رفع مشکلات و همچنین واگذاری قطعی این شرکت به صنایع جانبی قول مساعد و پیگیری جدی داد.

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه در اهواز با حضور رئیس‌جمهور

بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه با عنوان زمزم سه در اهواز و در مجموعه شرکت فولاد خوزستان روز جمعه با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد.

اوجی: تولید میادین نفتی خوزستان در دولت سیزدهم به ۲.۷ میلیون بشکه در روز رسید

وزیر نفت روز جمعه در جریان سفر رییس جمهور به استان خوزستان و در آیین بهره‌برداری رسمی از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر، با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم از ۵۶ میدان نفتی و گازی خوزستان روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برداشت می شد گفت: این رقم امروز و به همت کارشناسان، پیمانکاران و متخصصان داخلی به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور آیت الله رییسی در مجموعه شهرک‌های صنعتی اهواز به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی فولاد آتیه خاورمیانه اهواز با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و همکاری و مشارکت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اجرا شده؛ محصول تولیدی این طرح، ورق‌های فولادی گرم است.

حدود یکهزار نفر با راه اندازی مجموعه فولاد آتیه خاورمیانه در استان خوزستان مشغول بکار شده‌اند.

بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور

بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق استان خوزستان با اعتباری افزون بر ۹۰ هزار میلیارد ریال روز جمعه طی مراسمی با حضور رییس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت آغاز شد.

این طرح‌ها به صورت همزمان و در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز به بهره برداری رسیدند.

در پایان سفر با حضور در گلزار شهدای اهواز؛ رئیس‌جمهور به مقام شامخ شهدای خوزستان ادای احترام کرد

آیت الله رئیسی جمعه شب در آخرین برنامه از سفر یک روزه خود به استان خوزستان با حضور در معراج شهدای اهواز به مقام شهدای استان ادای احترام کرد.

۱۹ اسفند

رئیسی: فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید از بنگاه‌داری به سهام‌داری هدایت شود

رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان، به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه و تقویت خدمت‌رسانی به ایثارگران پرداخت.

آیت الله رئیسی بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی و مالی بنیاد شهید تأکید کرد و گفت: تلاش کنید تا حد امکان فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید را از بنگاهداری به سمت سهامداری هدایت کنید.

۲۰ اسفند

جلسه فوق العاده دولت برای بررسی جداول بودجه صبح امروز تشکیل شد

سخنگوی دولت با اشاره به موضع دولت در خصوص روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز جلسات فوق العاده دولت برای ارایه بخش دوم قانون لایحه بودجه ۱۴۰۳ تشکیل شده است.

۱۲میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند؛ ساخت بیش از ۲ میلیون مسکن

«آیت الله رئیسی» رئیس جمهور در جشن ملی توانمندسازی ۱۰۰ هزار مدد جوی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروز شاهد ساخت بیش از ۲ میلیون مسکن هستیم، بیان کرد: در مسئله زمین و مسکن که ازمسایل مهم و دغدغه های خانواده‌هاست، اعلام‌کردیم که نیاز کشور بیش از آن چیزی است که تاکنون کار شده و باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود.

۲۱ اسفند

آغاز نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد با حضور معاون رئیس جمهور ایران

شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

۲۲ اسفند

معاون رئیس جمهور ایران خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل با اشاره به «چندین دهه تجاوز و قتل میلیون ها زن و کودک» از سوی اسرائیل اعلام کرد: به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران ویکصدا با زنان مقاوم وصلح دوست جهان، خواستار لغو عضویت رژیم تروریستی اسرائیل ازاین کمیسیون هستم.

۲۳ اسفند

رئیس جمهور: همه مسئولان مخاطب تذکر رهبری برای پرهیز از ستیزگری‌های دشمن‌پسند هستند

آیت الله رئیسی با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب درباره ضرورت پرهیز از ستیزگری‌های دشمن‌پسند، همه مسئولان و ارکان نظام را مخاطب این سخنان دانست و گفت: تلاش مسئولان برای عملی شدن این رهنمود و تمرکز بر وحدت و انسجام در دولت و مجلس و پرهیز از اختلاف و ستیزه‌گری و جبهه‌بندی، از رموز اصلی موفقیت در مسیر رفع مشکلات مردم و پیشرفت کشور است.

چارچوب واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید تصویب شد

چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان، رفع موانع و تسهیل واگذاری بنگاه‌های دولتی از طریق شیوه‌های ترکیبی و واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در شرکت‌هایی که سهام دولت در آنها اندک است، در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسید.

اعطای مجوز به سازمان برنامه برای تأمین و مدیریت بودجه‌ ۴ وزارتخانه

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به سازمان برنامه و بودجه مجوز دادند تا بتواند برخی محدودیت‌های بودجه‌ای در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت کند.

وزیر دفاع: صادرات محصولات دفاعی ۵ برابر شد؛ خودکفایی در ساخت موتور پهپاد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – چهارشنبه ۲۳ اسفندماه – در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از خودکفایی کشور در زمینه ساخت موتور پهپاد خبر داد و گفت: صادرات محصولات دفاعی به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

بهادری جهرمی: دولت با واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیر دولتی موافق است

سخنگوی دولت گفت: مذاکرات اولیه با دو بانک غیر دولتی در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است. توافق شد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص مذاکراتی را با هیات‌های عامل بانک‌ها داشته باشند، پیش‌بینی می‌کنیم در چند روز آتی به توافق با این دو بانک غیر دولتی برسیم.

جبلی شایعه استعفای خود را تکذیب کرد

رئیس سازمان صدا و سیما در مورد شایعه استعفایش گفت: این شایعات زیاد مطرح می‌شود و من تکذیب می‌کنم.

تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا ۲۹ فروردین استخدام می‌شوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تقریبا تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصدی که شرایط استخدام داشته باشند، تا ۲۹ فروردین به استخدام دولت درمی‌آیند.

۲۴ اسفند

رئیس جمهور: امیدآفرینی و یاس‌آفرینی، معیار صحیح دسته‌بندی رسانه‌ها است

آیت الله رئیسی عصر پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه در نشستی با «اصحاب رسانه» پس از شنیدن دیدگاه‌های چند نفر از نمایندگان رسانه‌ها، در سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و گرامی‌داشت یاد شهدای رسانه به ویژه شهدای رسانه در غزه و فلسطین، به جایگاه مهم رسانه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز که راهبرد دشمن ایجاد یاس در جامعه با بزرگنمایی ضعف‌ها و ترویج «نمی‌توانید» و «نمی‌شود»ها است، تقسیم صحیح در میان رسانه‌ها، نه دسته‌بندی چپ و راست، بلکه دسته‌بندی رسانه‌های امیدآفرین در برابر یاس‌آفرین است.

۲۵ اسفند

در نشست تعاملی شصت‌وهشتمین کمیسیون مقام زن سازمان ملل؛ خزعلی: رویکرد ما ارتقا جایگاه زنان است

«انسیه خزعلی» در امور زنان و خانواده روز جمعه به وقت محلی در نشست گفتگوهای تعاملی اجلاس شصت و هشتم کمیسیون مقام زن سازمان ملل با عنوان «سیستم های تأمین اجتماعی، دسترسی به خدمات عمومی و زیرساخت پایدار در راستای تحقق برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران» سخنرانی کرد.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه «رویکرد ملی ما توسعه و ارتقا جایگاه زنان است»، گفت: «تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی و قهرآمیز تحمیل شده، حیات، سلامت، وضعیت معیشت مردم کشورم را نشانه گرفته است.»

۲۶ اسفند

۱۰ هزار مسکن با دستور رئیس جمهور به نیروهای مسلح واگذار شد

در جلسه ۲۶ اسفندماه شورای عالی مسکن ۱۰ هزار و ۹۴ واحد از واحدهای مسکونی احداث و به نیروهای مسلح واگذار شد، همچنین عملیات احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید نیز رسما آغاز شد.

در نشستی صمیمی با اهالی «فرهنگ و هنر» مطرح شد؛ هنرمندان با جوشش درونی هنر خود در امید دادن به جامعه پیشرو باشند

«آیت‌الله رئیسی» رئیس‌جمهور عصر جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ در نشست صمیمی با اهالی «فرهنگ و هنر» پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات ۶ تن از هنرمندان حوزه‌های شعر، سینما، خوشنویسی، موسیقی و ادبیات، در سخنانی توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و بر توجه جدی به عرصه هنر و فرهنگ کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور حمایت مالی و حقوقی از هنرمندان را از جمله وظایف دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در مقابل هنرمندان نیز وظیفه دارند با جوشش درونی هنر خود در آرامش و امید دادن به جامعه به ویژه در نسل جوان پیشرو و پیشتاز باشند و مظاهر زیبایی که به برکت انقلاب اسلامی در این کشور خلق شده حفظ و به تصویر بکشند.

۲۷ اسفند

در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۲؛ گزارش تیم اقتصادی از دستاوردهای یک ساله دولت

آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۲ بعد از ظهر امروز یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و طی آن وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و روسای کل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گزارش‌های مشروحی از اقدامات و دستاوردهای دولت در طول سال گذشته ارائه کردند.

رئیس جمهور شاخص‌های ارائه شده در گزارش‌های اعضای دولت درباره کاهشی شدن روند تورم و رشد تولید و تجارت کشور را مایه خرسندی دانست و خطاب به مسئولان مربوط تاکید کرد به این مقدار اکتفا نکرده و تلاش‌شان را برای کاهش بیشتر نرخ تورم و تداوم رشد اقتصادی مضاعف کنند.

آخرین گزارش کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱

جدیدترین بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور برای بررسی ناآرامی های سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

۲۸ اسفند

دستور مخبر به همه دستگاه‌ها: تمام امکانات برای تسهیل سفر مردم فراهم شود

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این که تمرکزی جدی برای رفع همه نقاط حادثه خیز درون و برون شهری در سال آینده انجام شود، گفت: همه دستگاه ها موظفند تمام امکانات برای رفاه و تسهیل سفر هموطنان را فراهم کنند.

رئیس جمهور در نشست با جمعی از «علما و روحانیون حوزه‌های علمیه»؛ دولت حوزه‌های علمیه را اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتیبان خود می‌داند

آیت الله رئیسی در پنجمین نشست رمضانی خود بعد از ظهر یکشنبه با جمعی از «علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» به گفتگو نشست.

رئیس جمهور صاحبان فکر و اندیشه و استعدادهای برتر را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و گفت: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود دانسته و بر استفاده از این ظرفیت‌ تاکید دارد.

۲۹ اسفند

رئیسی: زمینه‌های ارتقای روابط اقتصادی فراهم است/ پوتین: تجارت ایران و روسیه ۷۷درصد رشدیافت

آیت الله رئیسی پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۹ اسفند در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

رئیس جمهور حضور ایران و روسیه در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی رئیسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.