تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

معاون استاندار ایلام: هنرمند متعهد با زبان هنر انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی می کند

معاون استاندار ایلام: هنرمند متعهد با زبان هنر انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی می کند
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت:

هنرمندان در تحولات جامعه نقش آفرین هستند و به فرموده رهبری انقلاب برای نفوذ و تثبیت نظام در دنیا باید از زبان هنر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسبحان حسنی روز سه شنبه در همایش تجلیل از هنرمندان استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنرمندان در حوزه های تخصصی خود از نگاه و هدایت رهبری بهره گرفته اند و به راستی که زبان هنر عمیق ترین و رساترین زبانی است که مخاطب آن را می پذیرد.

وی افزود: قدرت نفوذ هنر در تحولات جامعه و تاثیرگذاری هنر بر مخاطبان و مدیریت افکار عمومی در سایه این عرصه بیشتر از سایر حوزه ها است‌.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام هنر را تحول ساز معرفی و اضافه کرد: هنر چون سرمنشا الهی دارد با ذات و طبیعت انسان سازگار است و بشر به راحتی با هنر انس و ارتباط برقرار می کند.

وی با اشاره به اینکه هنر هنرمند باید از خدواند سرچشمه بگیرد تا اثرش ماندگار شود، ادامه داد: هنرمند بزرگی چون شهید آوینی با خلق آثار ماندگاری چون روایت فتح در ترسیم سبک جدیدی از هنر مطابق با معیارهای انقلاب اسلامی به این حوزه ارزش اعتبار بخشید و شکل جدیدی از هنر را ابداع کرد.

وی بیان کرد: ما در استان ایلام هنرمندان شاخصی داریم که در سطح کشور خوش درخشیده اند و برای استان افتخارآفرین بوده اند و نهادهای هنری ‌و فرهنگی باید در حمایت از این چهره ها اقدامات موثر داشته باشند.

حسنی با اشاره به عملیات وعده صادق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با این عملیات دفاعی قواعد بازی نظامی در منطقه را به سود خود تغییر و قدرت تهاجمی خود را به دنیا نشان داد و این حرکت سپاه مقتدر با حمایت و استقبال مردم همراه شد.

وی ادامه داد: اکنون هنرمندان با خلق آثار هنری و رسانه ها با نگارش مطالب شکیل حمایت قاطع خود از نیروهای مسلح را داشته باشند و عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام هم گفت: هنرمندان فرهنگ اصیل نظام و انقلاب اسلامی را با زبان هنر به منطفه و دنیا صادر کرده اند.

سرهنگ کرم رضا نصرالهی ادامه داد: هنرمندان متعهد زبان گویای انقلاب هستند و باید این قشر را میراث دار رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس برشمرد.

رییس حوزه هنری استان ایلام نیز افزود: در کارگروهی که سال گذشته تشکیل شد، ۷۰ نفر از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف برای تجلیل در آیین بزرگداشت تقدیر از هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی انتخاب شدند.
سعید خیرالهی یادآور شد: در آیین امروز به صورت ویژه از محمدجواد شوهانی در حوزه‌ موسیقی و مصطفی کولیوندی در حوزه‌ فیلم و نمایش به عنوان برگزیده ویژه انتخاب شدند.

وی یادآور شد: همچنین طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته، در طول سال و به مناسبت های مختلف از هنرمندان سطح شهرستان‌ها که کمتر دیده شده‌اند، تقدیر صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، در آیین همایش تجلیل از هنرمندان استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و شهادت شهید آوینی ۷۰ نفر از هنرمندان استان در حوزه های مختلف تجسمی، گرافیک، خطاطی، موسیقی، فیلمسازی و مستند، ادبیات، بازیگری، عکاسی، پزوهش، نقاشی و دیگر حوزه های هنری تقدیر شدند.

رونمایی از پرتره شهید آوینی از دیگر بخش های این مراسم بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.