تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶

استاندار ایلام: طرح‌های سرمایه‌گذاری بر اساس سند آمایش سرزمین تدوین شود

استاندار ایلام: طرح‌های سرمایه‌گذاری بر اساس سند آمایش سرزمین تدوین شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: تدوین و ارائه طرح‌های عمرانی و خدماتی از سوی سرمایه‌گذاران باید بر اساس مطالعات اسناد بالادستی و آمایش سرزمین باشد.
حسن بهرام‌نیا روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خُرد با سرمایه گذاری یا دریافت تسهیلات اندک امکان پذیر است و دولت از این مشاغل خرد حمایت می کند.
وی افزود: حمایت از توسعه کسب و کارهای کوچک از اولویت های دولت سیزدهم و در دستور کار برنامه های امسال استان است.
بهرام نیا ادامه داد: پرداختن جوانان به کسب و کارها و مشاغل خرد خانگی از مهمترین راهکارهای مقابله با برنامه های راهبردی فرهنگی دشمن است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود در ایجاد بسترهای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان استفاده بهینه شود، ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات در این راستا جوانان، صاحبان ایده و خانواده ها را در ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای کوچک تشویق کنند.
بهرام نیا اضافه کرد: استان ایلام در دریافت تسهیلات مشاغل خرد خانگی، گوی سبقت را در رقابت با دیگر استان های کشور ربوده و در این حوزه از موقعیت و جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.
وی در خصوص مساله حجاب و عفاف هم توضیح داد: رعایت حجاب و عفاف قانون جمهوری اسلامی و نیز یک امر و تکلیف شرعی و فقهی و از دستورات و حدودات واجب الهی است.
استاندار ایلام تاکید کرد: در صورت عدم برخورد درست با ناهنجاری ها، به تدریج آن معضل و ناهنجاری تبدیل به فرهنگ و هنجار در جامعه اسلامی ما می شود.
وی با اشاره‌ به گرانی البسه اسلامی در سطح بازار، یادآور شد: موضوع گرانی البسه محجبه و همچنین عدم تنوع در مدهای روز این لباس ها باید پیگیری شود.
بهرام نیا افزود: طراحان مد و لباس در طراحی و تولید البسه، مدهای روز مطابق با فرهنگ ایرانی – اسلامی را در نظر داشته باشند و همچنین با تامین مواد اولیه ارزان، البسه با قیمت تمام شده مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.